Wednesday, Jan 22, 2020

صفحه نخست » رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه: قاسم سلیمانی امامزاده نبود، اما کشتن او در عراق هم کار خوبی نبود

lecointer.jpgرادیو بین المللی فرانسه - رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه، ژنرال "فرانسوا لوکوانتر"، امروز چهارشنبه در جمع انجمن خبرنگاران امور دفاعی کشور گفت که قاسم سلیمانی فرماندۀ پیشین سپاه قدس یک "آشوبگر حقیقی" بود، اما کشتن او در عراق کار خوبی نبود، زیرا، قتل او در این کشور کمی به بی ثبات تر شدن عراق منجر شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه در ادامه گفت: "سلیمانی امامزاده نبود. او صراحتاً یک آشوبگر حقیقی بود و یکی از عناصر بسیار کارآمد رهبران ایران برای بی ثبات کردن [منطقه]، اما اینکه او را در خاک عراق بکشند به نظرم کار خوبی نبود."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه در ادامه افزوده است که "کشتن قاسم سلیمانی در عراق موضع این کشور را تضعیف می‌کند، در حالی که ارادۀ ائتلاف بین المللی و کشورهای غربی در نبرد با داعش کمک به بازسازی عراق و تحکیم یک دولت قوی در این کشور است. "

رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه در ادامه افزود که کشتن قاسم سلیمانی خطر اقدام‌های گروه شبه نظامی حشدالشعبی را تشدید می‌کند که تحت نفوذ ایران است. ژنرال "لوکوانتر" افزوده است که اکنون و بعد از مرگ قاسم سلیمانی معلوم نیست که آیا گروه شبه نظامی حشدالشعبی تدریجاً در ارتش منظم عراق ادغام خواهد شد یا بالعکس بیش از پیش به ابزار بی ثبات کنندۀ ایران در منطقه بدل خواهد گشت.

بیش از هزار سرباز فرانسوی در عملیات مختلف نظامی علیه داعش در عراق و سوریه مستقر هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy