Wednesday, Feb 5, 2020

صفحه نخست » هواپیمای مسافربری در فرودگاه استانبول هنگام فرود سه تکه شد

020620B_top.jpgرادیو فردا - یک هواپیمای ترکیه با ۱۸۳ سرنشین چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ ماه با خروج از باند در فرودگاه «صبیحه گوکچن» استانبول و پس برخورد با مانع، سه تکه شد.

این هواپیمای مسافربری بعد از برخورد با مانع دچار آتش‌سوزی نیز شده، اما گزارش‌ها حاکی است که سرعت عمل تیم‌های نجات و آتش‌نشانی باعث شده این حادثه تلفات جانی نداشته باشد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است شماری از سرنشینان زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه نیز با اشاره به عدم تلفات جانی در این حادثه گزارش داده است که از میان ۱۷۷ مسافر و شش خدمه، تعدادی زخمی شده‌اند.

علی یئرلی‌کایا استاندار استانبول که به فاصله اندکی بعد از حادثه خود را به فرودگاه رسانده بود، شمار زخمی‌ها را ۵۲ نفر عنوان کرده و گفت بلافاصله همه آنها به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند.

4AIHWMD.jpgTurkey-Plane.jpg

جاهد تورهان وزیر حمل و نقل ترکیه نیز عدم تلفات جانی این حادثه را تایید کرده است.

این هواپیما متعلق به خطوط هوایی پگاسوس ترکیه بوده و در مسیر ازمیر-‌استانبول پرواز می‌کرده است که ساعت ۱۸:۱۹ به وقت محلی هنگام فرود، از باند خارج شد.

مقامات فرودگاه صبیحه گوکچن از همه پروازها خواسته‌اند که تا اطلاع ثانوی به جای این فرودگاه در فرودگاه استانبول فرود کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

هنوز معلوم نیست علت خروج این هواپیما از باند چه بوده، اما بر اساس گزارش‌ها، رادارها هنگام این حادثه رگبارهای تند به همراه رعد و برق را مخابره کرده بودند.

بر اساس آمارهای رسمی، فرودگاه‌های ترکیه در سال گذشته میلادی میزبان ۲۱۰ میلیون مسافر بوده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy