Monday, Feb 24, 2020

صفحه نخست » اظهارات جنجالی معاون وزیر بهداشت در مغایرت با توصیه سازمان بهداشت جهانی

vitaminC_022320.jpgایران اینترنشنال - در حالی که سازمان بهداشت جهانی، توصیه کرده که برای درمان ابتلا به ویروس کرونا نباید ویتامین ث مصرف شود، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: «۸۰ درصد مبتلایان کرونا با ماندن در منزل، آشامیدن مایعات،‌خوردن ویتامین ث درمان شده‌‌اند.»

همچنین در حالی که احمد امیرآبادی، نماینده قم، از فوت حدود۵۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این شهر خبر داده، حریرچی، روز دوشنبه پنجم اسفند، در یک نشست خبری مشترک با علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: «اطلاعات پیش ما است و نمایندگان مجلس از جمله نماینده قم به هیچ وجه دسترسی به این اطلاعات ندارند. سوتفاهم پیش آمده است. الان وقت رقابت سیاسی نیست.»

رسانه‌های مستقل خارجی نیز آمار فوت‌شدگان کرونا را بیشتر از آمار رسمی ایران اعلام کرده‌اند، اما این مقام وزارت بهداشت ایران گفت: «رسانه‌های خارجی اعلام می‌کنند چه تعدادی فوت شده،‌ ما به آنها جواب نمی‌دهیم، اما از افراد دلسوز داخلی کسی ادعا دارد با نامه رسمی و محرمانه اسامی را اعلام کنند. اگر تعداد فوت‌شده‌ها نصف ۵۰ نفر اعلام شده باشد من استعفا می‌دهم.»

حریرچی با تاکید بر این که «در مورد قرنطینه موافق نیستیم. قرنطینه مال قبل از جنگ جهانی اول است. چینی‌ها هم از قرنطینه راضی نیستند»، ادامه داد که وقتی «مدرسه یا دانشگاه تعطیل می‌شود این است که مردم در منزل بمانند و تماس کم شود. اما دیروز و امروز ۲۰ درصد بار ورودی سفر زیاد شده است.»

حریرچی: نماینده قم استعفا دهد

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت در واکنش به اظهارات امیرآبادی که گفته اطلاعات مرگ ۵۰ نفر در قم را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است، گفت: امیرآبادی ثابت کند که افراد معرفی شده کرونا داشته اند؛ در غیر این صورت خودش باید استعفا دهد

نماینده قم: حریرچی استعفا دهد

نماینده مردم قم با اشاره به فوت مبتلایان کرونا در قم گفت: لیست فوت شدگان را به معاون وزیر بهداشت دادم، منتظر استعفای حریرچی هستم.

نماینده مردم در پاسخ به اینکه معاون وزیر بهداشت آمار فوت‌شدگان قم را تکذیب کرد، افزود: اسامی فوت‌شدگان را به معاون وزیر داده‌ام و حالا باید منتظر استعفا وی باشیم.

وزارت بهداشت عراق: نخستین مورد ابتلا در نجف یک بیمار ایرانی است

نخستین مورد ابتلا به کرونا در نجف عراق ثبت شد. این فرد مبتلا قبل از ممنوعیت رفت و آمد به عراق وارد شده است. وزیر بهداشت عراق اعلام کرد که این فرد ایرانی بوده است.

شیوع کرونا در جهان: افزایش در ایتالیا و کره جنوبی، کاهش در چین

شیوع ویروس کرونا در ایتالیا و کره جنوبی افزایش داشته، این در حالی است که چین از روند نزولی شیوع این ویروس به ویژه در شهر پکن خبر داده است.

بر اساس آخرین آمار که روز دوشنبه پنجم اسفند اعلام شده، تعداد مبتلایان به این ویروس در کره جنوبی با ۲۳۱ مورد تازه، به ۸۳۳ مورد افزایش یافته است. یکی از شهرهای این کشور در قرنطینه قرار گرفته و دو شرکت بزرگ هواپیمایی کره‌ای نیز پروازهای خود را تا ماه آینده به حالت تعلیق درآورده‌اند.

در ایتالیا نیز در حالی که تا پیش از روز جمعه فقط سه نفر به کرونا مبتلا شده بودند، اکنون تعداد مبتلایان به ۱۵۰ مورد رسیده و پنج نفر نیز از آنان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اما در چین، برای اولین بار از زمان آغاز شیوع کرونا در این کشور، مناطقی از جمله شانگهای و پکن، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا منتشر نکرده‌اند.

به استثنای استان هوبئی، که کانون ویروس کرونا در چین است، در خارج از مرزهای این استان فقط یازده مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است. تاکنون نزدیک به ۷۷هزار نفر در چین که اغلب آنان از ساکنان استان هوبئی هستند، به کرونا مبتلا شده‌اند و از این میان بیش از ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع کرونا در چین و قطع راه‌های ارتباطی با برخی از شهرهای این کشور، موجب عدم دسترسی بسیاری از کارخانه‌های صنعتی به ویژه خودروسازی به قطعات مورد نیاز خود که در چین تولید می‌شود، شده است.

همچنین شیوع کرونا موجب سقوط بازارهای بورس و بهای نفت شده و سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای امن‌تری مثل طلا روی آورده‌اند. به همین دلیل، نفت ۴ درصد از قیمت خود را از دست داده، ولی قیمت طلا به بالاترین میزان خود طی هفت سال گذشته رسیده است.

اما افزایش شیوع کرونا در کره جنوبی موجب شده که ارزش پول ملی این کشور به پایین‌ترین میزان خود از ماه اوت تاکنون برسد.

سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس کرونا در خارج از چین ابراز نگرانی کرده و گفته که اپیدمی ویروس کرونا همچنان یک فوریت بین‌المللی است. همچنین این سازمان نسبت به نبود مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهایی که نظام درمانی آنان چندان قدرتمند نیست، ابراز تردید کرده است.

با این حال، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار پرهیز از هرگونه نتیجه‌گیری عجولانه در این زمینه شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy