Monday, Mar 2, 2020

صفحه نخست » آخرین آمار کرونا در ایران: شمار جان باختگان به ۷۷ نفر رسید

corona1.jpgرادیو بین المللی فرانسه - بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت ایران، تاکنون ۲هزار و ۳۳۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۴۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند. بنا به گفتۀ مقامات ایران، وضعیت بحرانی احتمالاً تا پایان خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت.

بنا به گفتۀ علیرضا رئیسی معاون وزارت بهداشت ایران، از روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند/ ۳ مارس، طرح بسیج ملی شکست کرونا با اعزام ۳۰۰ هزار تیم بهداشتی و درمانی برای شناسایی موارد مشکوک به کرونا در سطح کشور آغاز می‌شود.

وزارت بهداشت ایران در تازه ترین گزارش خود، از افزایش شمار جان‌باختگان به ۷۷ نفر و تعداد مبتلایان به ۲۳۳۶ نفر خبر داده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، اعلام کرد که سراسر کشور در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تا نوروز ۹۹ و در بدبینانه‌ترین حالت، تا پایان اردیبهشت و یا حتی خرداد سال آینده، ممکن است درگیر شیوع ویروس کرونا و بیماری‌های ناشی از آن باشد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در میان استان‌های درگیر آلودگی به ویروس کرونا، قم و گیلان در حال حاضر بیشترین شمار مبتلایان را داشته‌اند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نمایندۀ رشت در مجلس، با اشاره به اینکه وضعیت شهر رشت مرکز استان گیلان، بحرانی‌تر از سایر مناطق درگیر است، گفته است که «تمام بیمارستان‌های رشت، مملو از بیماران مشکوک به کرونا است».

از سوی دیگر، معاونت آموزشی حوزه‌های علمیه با صدور اطلاعیه‌ای از لغو و تعطیلی کلاس‌ها و امتحانات حوزه خبر داده است.

سالمندان دو بار در روز غربالگری می‌شوند

محمد نفریه، رئیس کمیتۀ پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی ایران، تأکید کرد که یکی از اقدامات این سازمان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، غربالگری سالمندان است.

وی افزود که با شیوع ویروس کرونا در ایران، دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای گروه‌های خاص مانند معلولین ذهنی، روانی، سالمندان، معلولین جسمی و حرکتی، شیرخوارگاه‌ها، مراکز روزانه و معتادان، تهیه و ابلاغ شده است.

رئیس کمیتۀ پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی ایران، اظهار داشت که در این دستورالعمل‌ها مقرر شده است که سالمندان دو بار در روز یعنی صبح و عصر غربالگری شوند.

محمد نفریه، با تأکید بر اینکه غربالگری پرسنل در بدو ورود به مرکز، از دیگر اقدمات است تصریح کرد: «تا این لحظه موارد مشکوک ابتلا به کرونا در برخی از مراکز مانند مرکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی، ذهنی و سالمندان گزارش شده است، اما هنوز تست مثبت اعلام نشده است؛ هرچند یکی از گروه‌هایی که بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند، سالمندان و افراد دارای نقص ایمنی می‌باشند».

کانادا خواستار قرنطینۀ مسافران ایرانی شد

مقامات بهداشت کانادا، روز دوشنبه ۱۲ اسفند، از مسافران ایرانی که به این کشور سفر می‌کنند خواستند تا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، حتی اگر هیچ علایمی از این بیماری را در خود مشاهده نمی‌کنند، برای مدت ۱۴ روز خود را در قرنطینۀ خانگی نگه دارند.

دولت کانادا همچنین از شهروندان خود خواسته است تا از هرگونه سفر غیرضروری به ایران و مناطق شمالی ایتالیا که کانون شیوع ویروس کرونا هستند، پرهیز کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy