Tuesday, Mar 24, 2020

صفحه نخست » عروس رهبری عزادار شد، صدور حکم بازداشت» روحانی مدعی «طب اسلامی، دیگر اخبار کوتاه روز‎

***

kohansal.jpg«صدور حکم بازداشت» روحانی مدعی «طب اسلامی» پس از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره جان باختن یکی از بیماران مبتلا به کرونا در بندر انزلی که یک روحانی به صورت او و دیگر بیماران «عطر» مالیده بود، دستور بازداشت این روحانی صادر شد. در روزهای گذشته ویدئویی از حضور یک روحانی در یک بیمارستان محل بستری بیماران کرونایی منتشر شد. او در این دیدارها، محلولی که ادعا می‌کرد «عطر پیامبر» است را به بینی و لب بیماران می‌مالید تا عطسه کنند «و خوب شوند».

***

حکم اعدام یک بهایی ایرانی‌تبار در دادگاه شیعیان حوثی‌ یمن تایید شد

yemen.jpgحکم اعدام حامد بن حیدره (حمیدرضا کمالی سروستانی)، شهروند بهایی ایرانی‌تبار در دادگاه شیعیان حوثی‌ تایید شده‌ است. او سه دهه گذشته در یمن زندگی می‌کرد اما پس از قدرت گرفتن حوثی‌ها تحت تعقیب قرار گرفت و از سال ۲۰۱۳ در بازداشت است. دادگاه حوثی‌ها در ژانویه سال ۲۰۱۸ حامد بن حیدره را به اتهام به خطر انداختن استقلال جمهوری یمن و اشاعه آئین بهایی به مرگ محکوم کرد.

***

sadeghi.jpg***
کرونا «رکورد ۵۰ ساله» مصرف آب تهران در زمستان را شکست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌گوید میزان آب مصرفی تهران در ۲۹ اسفند معادل ۳.۵ میلیون متر مکعب و در ۵۰ سال اخیر (در فصل زمستان) بی‌سابقه بوده که علت آن همزمانی خانه تکانی‌ها و نظافت‌های بیشتر به خاطر جلوگیری از ابتلا به کرونا است. محمدرضا بختیاری روز دوشنبه پنجم فروردین گفت: ۳.۵ میلیون متر مکعب معادل مصرف آب در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این روند در مصرف آب شرب، ما را در تابستان با مشکل مواجه خواهد کرد.

***

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره تبدیل آمریکا به کانون جدید کرونا

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که آمریکا می‌تواند به کانون جدید ویروس کرونا در جهان تبدیل شود. این سازمان روز سه‌شنبه پنجم فروردین، اعلام کرد که ۸۵ درصد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، در اروپا و آمریکا بوده است. این در حالی است که قرار است سنای آمریکا درباره طرح حمایت از اقتصاد آمریکا به ارزش ۲ هزار میلیارد دلار رای‌گیری کند.

***

کرونا در اسپانیا: سالمندانی که به حال خود رها شده‌اند و مرده‌اند

بی بی سی - سربازان اسپانیایی که برای مقابله با شیوع کرونا فعالیت می‌کنند، بیمارانی را در خانه‌های سالمندان یافته‌اند که به حال خود رها شده و بعضی جان خود را از دست داده بودند. دادستانی اسپانیا تحقیقات در این باره را آغاز کرده است. سربازان ارتش اسپانیا برای کمک به ضدعفونی خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها به خدمت فرا خوانده شده‌اند. اسپانیا بعد از ایتالیا و چین بیشترین آمار مرگ بر اثر کرونا را دارد و بر اساس آمار رسمی تاکنونحدود ۲۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

***
آیا آمار دولتی روسیه و ترکیه درباره کرونا قابل اعتماد است؟

بر اساس آمار دولتی شمار قربانیان کرونا در ترکیه ۳۰ نفر است و تا کنون حتی یک نفر نیز در روسیه جان نباخته است. کارشناسان با توجه به مرز مشترک چین و روسیه و همچنین سفر گردشگران به ترکیه در درستی این آمار تردید دارند

***

استاد محمدرضا شجریان از بیمارستان ترخیص شد

هیات مدیره بیمارستان جم با انتشار اطلاعیه شماره ۲۲ در ساعت ۱۶ روز پنجم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ضمن تشریح آخرین وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان از ترخیص این هنرمند با حال عمومی مساعد خبر داد. در متن این اطلاعیه آمده است: «در راستای اطلاع رسانی به مردم هنردوست و عزیز کشورمان در کمال مسرت به اطلاع می رساند استاد شجریان با حال عمومی مناسب و مساعد و شرایط قلبی عروقی و ریوی پایدار از بیمارستان ترخیص گردیدند و مابقی اقدامات درمانی ایشان زیر نظر پزشکان معالج در خارج از بیمارستان انجام خواهد پذیرفت.

***

عروس رهبری عزادار شد

farzand.jpgعزت خاموشی، مادر همسر میثم خامنه‌ای (فرزند آیت الله خامنه ای)، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. پیکر او روز دوشنبه به خاک سپرده شد.

***

عبدالله زاویه عضو شورای سردبیری خبرگزاری فارس به علت ابتلا به کرونا درگذشت

fars.jpgعبدالله زاویه یکی از سردبیران «خبرگزاری فارس» نزدیک به سپاه پاسداران روز دوشنبه 23 مارس 2020 براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان «بقیه‌الله» تهران درگذشت. خبرگزرای تسنیم در گزراشی ضمن تایید این خبر نوشت «سید عبدالله سید احمدی زاویه از روزنامه‌نگاران با سابقه کشور و سردبیر شیفت بامدادی خبرگزاری فارس، که به ویروس کرونا مبتلا شده بود ظهر امروز در بیمارستان بقیه‌الله تهران درگذشت.»

***

وقتی خامنه‌ای از اعتقادش به همدستی جن‌ها رونمایی می‌کند

***

farda.jpgرادیو فردا - شهردار بالتیمور در آمریکا از مردم این شهر خواست تا از دست زدن به خشونت و تیراندازی به سوی یکدیگر پرهیز کنند و گفته است که بیمارستان‌ها برای بیماران ویروس کرونا تخت‌های خود را لازم دارند.

***

tebeslami.jpgسایت محلی «گیلان‌خبر» گزارش کرد محسن شریفی یکی از بیماران مبتلا به «کرونا» که یک روحانی طرفدار طب_اسلامی به نام کهنسال بر بالین او حاضر شده و ماده‌ای را به عنوان دارو بر لب او مالیده بود، روز دوشنبه جان باخته است.

***

سیل در ایران؛‌ محاصره ۱۳۰ روستا، دست‌کم ۱۱ کشته و ده‌ها مجروح

sayl.jpgایران اینترنشنال - با گسترش موج بارش‌های شدید در ۱۳ استان ایران، علاوه بر محاصره بیش از صد روستا در استان‌های جنوبی، دست‌کم ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر نیز مجروح‌ شده‌‌اند. علی بختیاری،‌ سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران،‌ روز دوشنبه چهارم فروردین‌ماه تعداد کشته‌شدگان سیل در استان‌های جنوبی کشور را ۱۱ نفر عنوان کرد. هم‌زمان رضا اکبری،‌ معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از محاصره ۱۳۰ روستا،‌ یک شهر و سه محور جاده‌ای خبر داده است.

***

درخواست رییس نظام پزشکی از روحانی:

کنترل شدید و سریع برای کرونا

darkhast.jpgرییس سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رییس جمهور تاکید کرد که برای کنترل کرونا در حال حاضر برقراری ابعاد وسیع‌تر و شدیدتر کنترلی از سوی بالاترین سطوح نظام و دولت، با استفاده از تمام ظرفیت نهادهای مختلف کشور لازم است.

عدم توجه جدی به اعمال روش‌های علمی و قاطع برای مواجهه با این بیماری و ادامه امکان آزاد مسافرت‌های بین شهری و همچنین عدم اعمال محدودیت‌های جدی در تردد درون شهری، احتمال گسترش، ادامه و حتی عود این اپیدمی را به صورت نگران کننده افزایش داده است. جناب آقای رئیس جمهور، اگرچه اعمال کنترل‌های شدیدتر و برقراری لایه‌های بالاتر «فاصله گذاری اجتماعی» در کوتاه مدت مشکلات اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد ولی قطعا با کنترل سریع‌تر بیماری، هم از وسعت و شدت اپیدمی و مرگ و میر مردم جلوگیری خواهد شد و هم در بلندمدت به نفع شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور می‌باشد.

***

کرونا در جهان: اتهام‌زنی دوباره چین علیه آمریکا و کورسوی امید در ایتالیا

سفیر چین در پاریس، روز دوشنبه چهارم فروردین، بار دیگر آمریکا را متهم کرد موجب شیوع ویروس کرونا در چین شده است. او بدون ارائه مدرک و سندی، گفت که آمریکا درباره «۲۰ هزار کشته آنفولانزا در سپتامبر گذشته» در این کشور پنهانکاری کرده است. در مقابل، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز طی روزهای اخیر با «ویروس چینی» خواندن ویروس کرونا، پکن را به اهمال اولیه در ارائه اطلاعات درباره ویروس کرونا متهم کرده است.

ایتالیایی‌ها نسبت به آغاز روند کاهشی شمار تلفات ناشی از شیوع این ویروس در کشور خود، اندکی امیدوار شده‌اند. آخرین آمار در ایتالیا نشان می‌دهد که تعداد جان‌باختگان کاهش یافته به ۶۵۱ نفر در روز یکشنبه رسیده است. این در حالی است که آمار قربانیان در روز شنبه حدود هشتصد نفر بود. اما به نظر می‌رسد هنوز قضاوت درباره چرخش در منحنی شیوع کرونا در ایتالیا زود است و باید منتظر آمارها در روزهای آینده بود.

***

به گزارش بلومبرگ، یک قاضی در نیویورک اعلام کرد ایران باید به خانواده یک پیمانکار عراقی که برای آمریکا کار می‌کرده و سال ۲۰۰۶ از سوی یک گروه مورد حمایت ایران شکنجه و کشته شده، ۲۰۲ میلیون دلار غرامت بپردازد

***

آسیب کرونا به اقتصاد جهان سالها باقی می‌ماند

سازمان ‌توسعه و همکاری‌های اقتصادی هشدار داد که در ماه‌های آینده برخی از اقتصادهای بزرگ جهان وارد رکود می‌شوند و سال‌ها طول می‌کشد آسیب اقتصادی کرونا جبران شود. انگل گوریا، مدیر کل این سازمان به بی‌بی‌سی گفت ضربه اقتصادی همه‌گیری اخیر بیش از بحران جهانی سال ۲۰۰۸ بوده است

***

آمار رسمی شیوع کرونا در ایران: بیش از ۱۴۰۰ مورد ابتلا در یک شبانه‌روز

بر اساس آمار رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران، ویروس کرونا در این کشور همچنان با سرعت در حال شیوع است و فقط طی یک شبانه‌روز بیش از ۱۴۰۰ مورد جدید از ابتلا به کرونا در سراسر کشور شناسایی شده و در همین مدت، حدود ۱۳۰ نفر جان باخته‌اند و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسید.» این در حالی است که پیشتر یک مقام سازمان جهانی بهداشت گفته بود که احتمالا آمار واقعی ابتلا به ویروس کرونا در ایران پنج برابر آمار رسمی است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy