Wednesday, Mar 25, 2020

صفحه نخست » کیت‌های خانگی تست کرونا در راه اند، نمایش مجسمه فیل بزرگ با ماسک در هند، دیگر اخبار کوتاه روز

***

کیت‌های خانگی تست کرونا به زودی راهی بازار می‌شود

kits.jpgبه گزارش گاردین، به زودی هزاران کیت آزمایش خانگی ۱۵ دقیقه‌ای برای بررسی ابتلا به کرونا توسط آمازون به مردم در انگلستان تحویل داده می‌شود. طبق گزارش سازمان بهداشت عمومی انگلیس (PHE) این اقدامی است که می‌تواند زندگی بسیاری از افراد را به حالت عادی که پیش از دوران قرنطینه وجود داشت برگرداند. پروفسور شارون پیکوک، مدیر سرویس ملی عفونت در PHE، به نمایندگان کمیته علوم و فناوری پارلمان انگلیس گفت که آزمایش گسترده در انگلیس تا هفته آینده امکان پذیر است. این کیت ها به نظر می‌رسد مانند کیت های تست حاملگی عمل می کند. شما با انگشت زدن روی کیت و گرفتن قطره ای خون، و تجزیه و تحلیل آن توسط متوجه می شوید که بالاخره به کرونا مبتلا هستید یا نه.

***

فروش ماسک ایران در ترکیه

یکی از ایرانی‌های ساکن ترکیه در ویدیویی می‌گوید در شرایطی که ایران با کمبود ماسک‌های طبی روبرو است، بسته‌هایی از ماسک‌های جراحی تولید ایران به ترکیه صادر شده است

***

کلیپی دیدنی از فرق بین ماسک استاندارد و تقلبی:

***

نمایش مجسمه فیل بزرگ با ماسک در هند

***

tollab22.jpg«خانه طلاب جوان» در نامه‌ای به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، برای پرستاری از سالمندان مبتلا به کرونا در اروپا و آمریکا اعلام آمادگی کرد. این تشکل حوزوی از ظریف خواست تا شرایط اعزام طلاب به خارج از کشور را فراهم کند یا سالمندان اروپایی را برای مداوا به ایران دعوت کند.

***

UKParliment.jpgدر جلسه امروز پارلمان بریتانیا، نمایندگان مجلس عوام با رعایت فاصله امن کنار هم نشستند. این آخرین جلسه پرسش از نخست‌وزیر بود که جرمی کوربین به عنوان رهبر حزب کارگر سوالات خود را مطرح می‌کرد. به همین دلیل بجای شش سوال اجازه داشت ۱۲ سوال مطرح کند.

***

خروج خودرو از تهران ممنوع شد

khodro.jpgمحمد تقی‌زاده،معاون عمرانی استانداری تهران، روز چهارشنبه اعلام کرد خروج تمام خودروها به استثنای خودروهای حامل سوخت و خودروهای امدادی و خدماتی و امنیتی و انتظامی از استان تهران ممنوع شد

***

سخنگوی دولت: خروج از شهرها ممنوع خواهد بود؛ راهداری: هنوز ابلاغیه‌ای نرسیده

با ادامه افزایش شیوع ویروس کرونا در ایران، علی ربیعی، سخنگوی دولت، بامداد چهارشنبه گفت سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع خواهد شد و با تخلف از این دستور «برخورد خواهد شد». او که در حاشیه جلسه هیئت دولت سخن می‌گفت توضیح داد که «رئیس‌جمهور امروز اعلام کردند سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع است و آیین‌نامه خروج از شهرها به زودی تصویب و اعلام می‌شود.» ساعاتی پس از اعلام این خبر، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد که «تاکنون ابلاغیه‌ای از سوی ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت یا ممنوعیت سفر با وسایل حمل و نقل عمومی نداشته‌ایم.»

***

در یک برنامه تلویزیونی که از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، مصرف بابونه و شیرین‌بیان برای درمان کرونا توصیه می‌شوند

***

farda.jpgرادیو فردا - گزارش‌های رسمی حاکی است شمار قربانیان کرونا در اسپانیا طی ۲۴ ساعت گذشته با جهشی ۷۳۸ نفری به ۳ هزار و ۴۳۴ نفر در روز چهارشنبه رسیده است. بدین ترتیب بعد از ایتالیا، شمار قربانیان کرونا در اسپانیا نیز از چین پیشی گرفته است. چین که خاستگاه ویروس کرونا بود، تاکنون ۳ هزار و ۲۸۱ نفر فوتی داشته است.

stats.jpg***

View this post on Instagram

ایران اینترنشنال به اسنادی دسترسی یافته که نشان می‌دهد حکومت ایران از پزشکان بدون مرز برای کمک دعوت کرده بود. یکی از اسناد مربوط به درخواست از این سازمان برای ایجاد بیمارستانی صحرایی در لرستان است. بعد از طرح تئوری توطئه از سوی خامنه‌ای درباره کرونا، فعالیت این سازمان معلق شد بنا بر اسناد ایران اینترنشنال، سه وزارتخانه بهداشت، کشور و امور خارجه از سازمان پزشکان بدون مرز برای مقابله با کرونا در ایران دعوت کرده و برای حضور آنان هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودند. اسناد ایران اینترنشنال نشان می‌دهد کمک‌های سازمان پزشکان بدون مرز محدود به ایجاد بیمارستان صحرایی نبوده، بلکه ارتقاء سطح علمی کادر درمانی در ایران، و ایجاد ارتباط و تعامل علمی نیز در آن مورد توجه بوده است.

A post shared by ایران اینترنشنال (@iranintltv) on

***

charles.jpg

بی بی سی - آزمایش کرونای پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا، مثبت اعلام شده است. ولیعهد بریتانیا هفتاد و یک سال سن دارد. شاهزاده ولز به همراه همسرش کامیلا در اسکاتلند در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. بنا به اعلام کاخ باکینگهام، ملکه بریتانیا، چارلز را روی ۱۲ مارس دیده است و "حال او همچنان خوب است." در بیانیه کاخ اعلام شده که ملکه بریتانیا "به توصیه های مناسب در مورد حفظ سلامتی‌اش عمل می‌کند." به گفته این بیانیه "هنوز امکانپذیر نیست که با قطعیت گفت ویروس از چه کسی به شاهزاده منتقل شده، زیرا او ملاقات هایی زیادی طی هفته های گذشته داشته است." آخرین دیدار عمومی او در روز ۱۲ مارس بوده و از آن روز، او از منزل کار می‌کرده است.

***

qom.jpgایران اینترنشنال - علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت ایران گفت: «بر اساس مطالعات تیم اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، شیوع کرونا در قم مشخصا در ارتباط با اتباع چینی‌ بوده است.» به گفته او «تعدادی کارگر چینی که در قم در بهمن ماه رفت و آمد داشتند و همچنین برخی دانشجویانی که در قم بودند» ویروس را به این شهر آوردند.

***

lockdown.jpgایران اینترنشنال - عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران گفت: «تلاش ما بر این است که مراکز پرتجمع و پرتراکم را در تمام شهرها، از جمله بوستان‌ها، پارک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، تعطیل اعلام شوند، اما همه فروشگاه‌هایی که کالاها و مایحتاج عمومی را ارائه می‌دهند، ۲۴ ساعته باز خواهند بود.»

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy