Wednesday, Mar 25, 2020

صفحه نخست » خانواده مایکل وایت می‌گویند او مبتلا به کُرونا شده و باید به آمریکا منتقل شود

MW.jpg کیهان لندن - خانواده مایکل وایت شهروند آمریکایی به گروگان گرفته شده در ایران که اخیرا به عنوان آزادی موقت به سفارت سوئیس حافظ منافع آمریکا در تهران تحویل داده شد، در یک رشته توییت اعلام کردند مایکل مبتلا به کُروناویروس شده است. آنها خواستار انتقال او به آمریکا برای درمان وی شده‌اند.

در این توییت‌ها آمده: «مایکل وایت از زمان آمدن به مرخصی علائم ابتلا به کُرونا پیدا کرده و دچار تب، خستگی، سرفه و تنگی‌ نفس است. در حالی که هنوز نتایج آزمایش را دریافت نکرده، در آخر هفته برای او هیدروکسی‌کلروکین تجویز کردند و امروز در بیمارستان بستری شد.»

مطالب بیشتر در کیهان لندن

آنها همچنین نوشته‌اند: «مایکل یک بیمار مبتلا به سرطان با مصونیت پایین است که در بخش شلوغی از بیمارستان بستری شده و وضعیت او اضطراری است. عصر چهارشنبه بیل ریچاردسن درخواست خانواده را مستقیم به مقامات ارشد ایران برای جابجایی فوری درمانی و بشردوستانه مایکل تحویل داد. این امر نه تنها به مایکل اجازه می‌دهد که در آمریکا تحت درمان مضاعف قرار بگیرد بلکه از تماس بیشتر او با شهروندان ایرانی و در معرض خطر قرار دادن آنها جلوگیری می‌کند و دست پرسنل پزشکی را نیز برای درمان شهروندان خود باز می‌کند. در این وضعیتِ بحرانِ سلامتی به نفع همه است که انتقال فوری مایکل برای درمان تسهیل شود.»

مایکل وایت که تیرماه سال ۱۳۹۸ در ایران بازداشت شد روز ۲۹ اسفند با مرخصی پزشکی از زندان بطور موقت آزاد شد. او تحت حفاظت سفارت سوئیس در تهران قرار دارد و به شرط عدم ترک خاک ایران و به صورت مشروط آزاد شده است.

مایکل وایت که سابقه خدمت در نیروی دریایی آمریکا را دارد به اتهام «توهین» به علی خامنه‌ای و «انتشار عمومی یک عکس خصوصی» به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. او سابقه ابتلا به سرطان دارد و حالا در این شرایط ابتلا به بیماری کُرونا برای وی که از نظر جسمانی جزو افراد آسیب‌پذیر محسوب می‌شود بسیار خطرناک است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy