Wednesday, Apr 29, 2020

صفحه نخست » درخواست کمک یاسمین پهلوی برای بوکسور پناهجوی ایرانی

boxer_042620.jpgرادیو فردا - یاسمین پهلوی، همسر رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران، در صفحه اینستاگرام خود از سازمان‌های بوکس بین‌المللی خواست تا به بوکسور پناهجوی ایرانی در یونان کمک کنند.

بهادر کرمی، بوکسور ۲۸ ساله ایرانی، در این باره به رادیوفردا گفت زمانی که خانم پهلوی برای بازدید از پناهجویان آمده به او وعده داده است که تلاش می‌کند تا گشایشی در وضعیت او ایجاد شود.

یاسمین پهلوی که برای بازدید به اردوگاه‌های پناهندگی یونان رفته بود و در همان جا در جریان وضعیت بهادر کرمی قرار گرفته در این باره نوشته است: «این بوکسور قربانی آزار و اذیت سیاسی بوده و به عنوان پناهنده دیگر نمی‌تواند برای ایران مسابقه دهد.»

یاسمین پهلوی در استوری اینستاگرام خود نوشت: «بهادر خواهان کمک اتحادیه‌های جهانی در این رشته ورزشی است.»

View this post on Instagram

در یونان، من با کسانی آشنا شدم که هرگز فراموش‌شان نخواهم کرد. آنجا دیدم که ایرانی‌ها با مشکلات و گرفتاری‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند که هرگز نباید تجربه‌اش می‌کردند. اما در عین حال، آنجا امید هم بود. امیدوارم با من همراه شوید تا داستان‌های ایرانیانی را بشنویم که آن‌طور که باید درباره‌شان نشنیده‌ایم. می‌تونید این مستند رو همین جمعه ساعت ۲۱ به وقت تهران در تلویزیون «ایران اینترنشنال» تماشا کنید. لینک در بیو. #پناهجویان_بی_صدا In Greece I met people I'll never forget and encountered struggles and strife that Iranians should never have to endure. But there was also hope. I hope you'll join me in hearing the stories of Iranians we don't hear enough about. You can watch the documentary of our trip this Friday at 12:30 PM EST on Iran International. Link in Bio. #پناهجو #پناهندگی #ایران

A post shared by Yasmine Pahlavi (@yasmine.pahlavi) on

او یادداشت خود را با صفحات مجازی فدراسیون جهانی بوکس، تیم پناهندگان المپیک و چند سازمان بوکس حرفه‌ای همخوان کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

بهادر کرمی از شهرستان ساوه در استان مرکزی به تیم ملی جوانان و بزرگسالان ایران رسید و دارنده چندین عنوان از تورنمنت‌های بین‌المللی است.

در مرداد ۹۵ در سایت فدراسیون بوکس ایران، به جام بین‌المللی اوکراین اشاره شده و آمده است: «کرمی با غلبه بر نمایندگان اوکراین و قزاقستان به مدال برنز رسید.»

او در این باره به رادیوفردا گفت: «با توجه به این که حریف فینالیستم اسرائیلی بوده، مانع از حضورم در فینال شدند.»

بهادر کرمی تأکید کرد بابت مخالف‌خوانی با جمهوری اسلامی و علاقه‌اش به خانواده پهلوی، یک ماه در زندان بوده و به اطلاعات سپاه تعهد داده است.

او همچنین مدعی است در مسابقات انتخابی برای گزینش المپیک، با موانعی نظیر منع خروج از کشور مواجه شده است.

کرمی گفت در این مسابقات که از شبکه ورزش پخش می‌شد، برای دور دوم به او اجازه وزن‌کشی نداده‌اند. او نیز گریسته و صحبت‌هایی در مخالفت با رژیم مطرح کرده تا بار دیگر به اطلاعات سپاه احضار شود.

مقامات ورزش ایران و مسئولان فدراسیون بوکس، تاکنون واکنشی به پناهندگی بهادر کرمی نشان نداده‌اند.

در یک سال اخیر و تا پیش از همه‌گیر شدن ویروس کرونا، موج گسترده‌ای از ورزشکاران مطرح یا گمنام ایرانی به کشورهای پناهنده‌پذیر مهاجرت کرده‌اند.

بهادر کرمی یکی از آنهاست و می‌گوید: «به صورت قاچاقی از کشور خارج شدم و شش ماه است در یونانم. سه هفته توی کیسه‌خواب در خیابان می‌خوابیدم. بعد چادر دادند و مدت‌ها در کمپ موریا بودیم.»

او می‌گوید: «در این جزیره از ۲۰ هزار پناهجو، کمتر از ۲۰۰ نفر ایرانی‌اند. برگه ما قرمز است یعنی اجازه تردد نداریم. اجازه کار نداریم. امنیت جانی هم نداریم. ناامنی بیداد می‌کند و در کمپ روزی چند نفر کشته می‌شدند.»

بوکسور پناهجوی ایرانی درباره آخرین وضعیتش می‌گوید به طور کامل بلاتکلیفیم و خبری از مصاحبه نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy