Monday, May 11, 2020

صفحه نخست » روحانی یکی از وزرای خود را برکنار کرد

vazir_051120.jpgیورونیوز - حسن روحانی، رئيس جمهوری ایران روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در حکمی رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت را از سمت خود برکنار و به جای او حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

افزایش ناگهانی و بی‌سابقه قیمت خودرو در بازارهای ایران طی روزهای اخیر موجب انتقادهای زیادی علیه دولت شده بود.

آقای روحانی در حکم انتصاب سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از وی خواسته است تا برای مدیریت قیمت خودرو اقداماتی انجام دهد.

«با عنایت به سوابق مدیریتی ارزشمند شما، انتظار می‌رود ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل با تمام دستگاه‌های مربوطه، تمام توان و وقت خود را صرف بهره‌گیری از مجموعه همکاران و آرای صاب‌نظران نسبت به مدیریت بازار، تامین کالاهای اساسی و همچنین سازماندهی قدیمت خودرو و کمک به صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار نمایید.»

پس از بالاگرفتن انتقادات از افزایش ناگهانی قیمت خودرو در ایران، وزیر صمت روز گذشته شنبه ۲۱ اردیبهشت به شورای رقابت، سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار اخطار داده بود که طی ۲۴ ساعت در اقدامی مشترک وضعیت بازار خودرو را سازماندهی کنند.

آقای رحمانی از ۵ آبان ۱۳۹۷ و بعد از کنار رفتن محمد شریعتمداری از این وزارتخانه به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران معرفی شده بود. آقای شریعتمداری بعد از آنکه ماجرای استیضاحش در مجلس جدی‌ شد از حضور در جلسه استیضاح خودداری کرد و از سمت خود استعفا داد. رئيس جمهوری ایران در ادامه اقای شریعتمداری را از وزارت صمت به وزارت کار و رفاه اجتماعی منتقل کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy