Monday, Jun 1, 2020

صفحه نخست » بازداشت مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس؛ اتهامات کامیاب چیست؟

arrest_060120.jpgرادیو فردا - حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به دستور دادستانی عمومی و انقلاب این استان بازداشت شده است.

او که پیشتر مدیرعامل برق شیراز بود، در سال ۹۲ به جرم تبانی در لیگ دسته اول فوتبال ایران با حکم کمیته انضباطی محروم شد و کمیته استیناف نیز این رای را تایید کرد.

اما فقط دو سال بعد ارتقا یافت و مدیرکل ورزش استان فارس شد. در جریان آن محرومیت‌ها میرمعصوم سهرابی مدیرعامل شهرداری تبریز نیز به جرم مشابه محکوم شد اما او نیز به تازگی به مدیرعاملی تراکتور تبریز رسیده.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس ساعتی پیش از بازداشت، از برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه «بزرگداشت ارتحال امام» خبر داده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای کامیاب گفت: «این رویداد با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر و با محوریت وصیتنامه بنیانگذار جمهوری اسلامی پیرامون انجام فریضتین در حوزه ورزش، برگزار می‌شود.»

تصرف غیر قانونی در وجوه و اموال دولتی، واگذاری اماکن ورزشی به پیمانکاران بدون اخذ نظر کارشناس رسمی، همچنین تایید صورت وضعیت صوری پروژه‌های میلیاردی «بدون هیچگونه عملیات عمرانی» از جمله اتهامات مدیرکل ورزش استان فارس است.

طبق گزارش شعبه بیستم دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، خداکرم کریمی مسئول فنی اداره کل ورزش و جوانان، همچنین محمدی‌نژاد کارشناس فنی این اداره نیز به «گزارش خلاف واقع موضوع ماده ۵۴۰ قانون مجازات اسلامی» متهم شده‌اند.

سیداسلام موسوی معاون امور ورزشی در سال ۹۶، اردشیر حسن‌زاده معاونت منابع و پشتیبانی، مریم صدیقی‌نسب رئیس اداره حقوقی و املاک و حتی مجید اسماعیلی رئیس اداره حراست ورزش استان نیز به تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی متهمند.

کامیاب مرداد پارسال در نشست خبری در واکنش به انتقاداتی که امروز منجر به بازداشت او شده است، گفت: «برخی متاسفانه نقد را با هجمه و تخریب اشتباه می‌گیرند و اغراض خاصی را در فضای مجازی دنبال می‌کنند و جزو اصحاب واقعی رسانه نیستند.»

او تاکید کرد که منتقدینش «یا دنبال پست هستند یا باج می‌خواهند. یکی از همین افراد منتقد تقاضای پست یکی از معاونت‌ها را ‌کرد. تا جواب رد دادیم در فضای مجازی علیه ما مطلب زد. بنده را مدیر جهادی معرفی می‌کرد اما ‌یکباره شدم مدیر ضعیف».

او تاکید می‌کرد از زمانی که مقابل «کارهای غیرقانونی» ایستاده تبدیل به «آدم بد» ورزش فارس شده و به او اهانت می‌کنند. اما به استاندار گفته است که نمی‌تواند وقتش را صرف «افراد مغرض» کند.

وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران تاکنون واکنشی به بازداشت مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نشان نداده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy