Wednesday, Jun 3, 2020

صفحه نخست » سفیر جنجالی آمریکا در آلمان از مقامش استعفا داد

german_060320.jpgرادیو فردا - ریچارد گرنل، مدیر موقت اداره اطلاعات ملی آمریکا که همزمان سفیر این کشور در آلمان بود، از اول ماه ژوئن از سمتش در سفارت ایالات متحده استعفا داده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌‌جمهوری آمریکا، ۳۰ بهمن‌ پارسال آقای گرنل را به‌ عنوان سرپرست اداره اطلاعات ملی تعیین کرد.

اکنون البته، به گزارش خبرگزاری آلمان، پس از آن‌که ماه گذشته سنای آمریکا جان رتکلیف را برای منصب مدیریت دائمی اداره اطلاعات ملی تأیید کرد، قرار است ریچارد گرنل به‌زودی از سرپرستی این اداره نیز کناره بگیرد. جان رتکلیف هم از متحدان سیاسی دونالد ترامپ به‌شمار می‌رود.

ریچارد گرنل از افراد نزدیک به ترامپ است و طی دو سالی که سفیر آمریکا در آلمان بود، انتقادات تندی از آلمان در زمینه سیاست‌های این کشور در ناتو، همچنین حمایت برلین از ساخت خط لوله «جریان شمالی ۲» که گاز روسیه را مستقیما از طریق دریای بالتیک راهی این کشور می‌کند، مطرح کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آمریکا تحریم‌هایی علیه این پروژه وضع و تهدید کرده است که این تحریم‌ها تشدید خواهد شد، چرا که این پروژه اتحادیه اروپا را به گاز روسیه وابسته‌تر خواهد کرد.

سخنگوی سفارت آمریکا در آلمان روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد اعلام کرد که آقای گرنل استعفا داده است. هنوز معلوم نیست چه کسی جایگزین او خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy