Tuesday, Jun 9, 2020

صفحه نخست » جرج فلوید، نژادپرستی سیستماتیک، جمهوری اسلامی، حزب دمکرات...؛ ف. م. سخن

3BF5FAD4-086E-4CBA-81BB-C24C6C93FBBA.jpegقتل جرج فلوید بسیار دردناک و غیر انسانی بود. در این موضوع هیچ تردیدی نیست. قاتل حتی بعد از بی جان شدن و مرگ او نمی خواست زانو از گردن اش بردارد. همکار زردپوست پلیس قاتل، این قدر وجود نداشت که نگاهی به پشت سر خود بیندازد و مانع از قتل همکار سفیدپوست اش شود. همکاران دیگر قاتل از همه رنگ و نژادی بودند.

در چنین حالتی نمی توان سخن از نژادپرستی سیستماتیک -به معنایی که مثلا در آفریقای جنوبی پیش از ماندلا دیده ایم- راند. اگر چنین نوع نژاد پرستی نظام مند و ساختاری یی وجود داشت، این همه رنگ در پیرامون پلیس سفید قدم زنان و بی خیال به رتق و فتق امورشان نمی پرداختند.

جنایت وحشتناک و هول انگیزی صورت گرفته، به هر دلیل. سفیدها رو به پلیس سفید فریاد می کشیدند که زانو از گردن فلوید بر دارد و او به هشدار آن ها توجه نمی کرد.

حال سخن از منحل کردن پلیس مینیاپولیس به میان آمده است. چنین کاری اگر صورت پذیرد یکی از شگفت انگیز ترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی در کل جهان معاصر خواهد بود.

انحلال پلیس، آن گونه که ما می فهمیم، قطعا اشتباه است. این کاری ست که تندروترین آنارشیست ها هم انجام اش به مخیله شان راه نمی یابد. در جامعه ای که انواع و اقسام انسان های مسلح در آن حضور دارند، فقدان پلیس می تواند به فاجعه ختم شود.

اما جگر سوزاندن دمکرات ها، برای فلوید مقتول، و تقویت شورش های خرابکارانه و نه معترضانه، از نوع تحریک گروهی از مردم در مشهد بود که تمامیت خواهان فکر می کردند با گل آلود کردن آب، می توانند ماهی های درشت در لجن زار جمهوری نکبت صید کنند و روحانی را ناکار کنند. اما این جرقه تبدیل به شعله های سوزانی شد که به سراسر ایران گسترش یافت. دمکرات ها هم نتیجه ای که از این تحریکات خراب کارانه خواهند گرفت، چیزی شبیه به نتیجه ای خواهد بود که تمامیت خواهان جمهوری نکبت گرفتند.

اما ما ایرانیانی که گرفتار نظام جنایتکار ج.ا هستیم، باید بسیار مراقب باشیم که در جریان فلوید، به دام ج.ا. و عوامل و برنامه هایش نیفتیم.

ج.ا. می خواهد ترامپ را از سر راه خود بردارد. اکنون موقعیت مناسب برای زهرافشانی او فراهم آمده است. با رفتن فرضی ترامپ، و آمدن فرضی کسی شبیه به کلینتون، ج.ا. حکومت اش ابدی نخواهد شد، ولی برای خود زمان حیات و زنده ماندن بیشتر خواهد خرید.

باید مراقب باشیم انسان دوستی ما، و محکوم کردن جنایت، ما را تبدیل به عامل ناخواسته ی جمهوری اسلامی نکند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy