Wednesday, Jul 8, 2020

صفحه نخست » قرارداد جمهوری اسلامی با کشور چین خیانت به منافع ملی ایران است! عطا هودشتیان

Ata_Houdashtian.jpgقرارداد ۲۵ ساله با کشور چین که توسط دولت روحانی و با پشتیبانی مستقیم خامنه‌ای تائید شده است، خیانتی مستقیم به منافع ملی میهن است. براساس این قرارداد، که نخستین گام آن در سال ۲۰۱۶ متحقق گردیده، و برطبق اطلاعات تاکنون اعلام شده، چین درنظر دارد یک سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد دلاری برای توسعه بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی در ایران، بعلاوه یک سرمایه گذاری دیگر به مبلغ ۱۲۰ میلیارد دلار برای ارتقاء زیرساخت‌های حمل و نقل و زیرساخت‌های تولیدی ایران انجام دهد. لیکن در مقابل، چین نفت و گاز و محصولات پتروشیمی ایران را با تخفیف ۳۰ درصد خواهد خرید. بعلاوه آنکه پرداخت‌های چین به ایران براساس " یوآن "، (پول چین) - و نه به دلار که ارز بین المللی ست - خواهد بود. اما درصورت تخطی چین در پرداخت به ایران، روشن نیست که چین به شکایت‌های ایران در دادگاه‌های بین المللی گوش فرابدهد.

همچنین، این قرارداد ننگین تائید میکند تا دو سوم مبلغ پرداختی چین بصورت نقد و یک سوم به صورت کالا و ارسال خدمات صورت بگیرد. بدین طریق بی تردید پکن در نظر دارد تا کشور ما را به مرکز تولید کالاهای چینی در منطقه بدل بکند تا عملا بنیاد تولید صنعتی داخلی میهن هرچه بیشتر رو به نابودی برود. بی شک طرح چین استفاده از نیروی کار در ایران برای ساخت کارخانه‌های خود است.
لیکن در کنار همه اینها، آنچه در این قرارداد از همه شرم آور تر است، ارسال ۵۰۰۰ نیروی مسلح چین به ایران برای حفاظت از منافع چینی هاست! یعنی عملی کاملا استعماری. نکته مهم دیگر آن است که برطبق این قرار داد، شرکت‌های چینی در تمامی پروژه‌های مربوطه در ایران حق تقدم خواهند داشت. اگر در آینده قراردادی از سوی کشوری به ایران پیشنهاد شود، این چین است که حق رای، قبول یا رد آنرا برای ایران خواهد داشت. به عبارت روشن تر این کشور بیگانه است که برای ایران تصمیم خواهد گرفت. به همین منوال، و در طی تصمیم رژیم، جزیره کیش به مدت ۲۵ سال به چینی‌ها واگذار میشود. و این به معنای استعمار و تاراج منابع و خیانت به منافع ملی ماست.
به چه حقی رژیم اسلامی، برای بستن قرارداد‌های آینده تقدم را به چین داده و خاک ما را به کشور بیگانه واگذار کرده است؟ آیا رژیم اسلامی هرگز از مردم اجازه خواسته است؟ خاک ایران از آن جمهوری اسلامی نیست، از آن مردم است. و مردم ایران هرگز از جزئیات این توافق مطلع نشدند و هرگز اجازه این خیانت بزرگ را به رژیم نخواهند داد. مخفی کاری و سکوت سردمداران حاکم در برملا کردن جزئیات این طرح نشان میدهد که مردم ایران برای رژیم اسلامی ناخودی‌اند و حقی برای ارائه نظر ندارند.
در طی یک مصاحبه‌ای در سال گذشته، من این قرارداد را افشا کرده بودم (۱). قرارد داد ۲۵ ساله با چین یک قرارداد استعماری و یک ترکمنچای دوم است. رژیم اسلامی منافع خارجیان را به منافع ملی و میهنی ترجیح میدهد، خاک ایران را به قیمت ناچیز میفروشد و منافع ملی ما را فدای منافع دینی و ایدئولوژیک خود میکند. رژیم دزد سالار، برای تحقق ماجراجویی‌های منطقه‌ای، با ارسال پول و جوانان میهن به سوریه و عراق و یمن و لبنان و کشورهای دیگر، و باز گذاشتن دست باندهای فاسد و تبهکار، خزانه کشور را خالی کرده و اکنون دست گدایی بسوی بیگانگان دراز کرده است.
باندها و جناح‌های در قدرت نه برای مردم بلکه برای منافع شخصی، گروهی و ایدئولوژیک خودشان تلاش میکنند. موضوع قرارداد با چین حیاتی تر از آن است که به دستمایه درگیری‌های جناحی و انتخاباتی آینده در میان تشنگان قدرت در ایران بدل شود.
با طرح این قرارداد و اقدامات دیگری از این دست، جمهوری اسلامی در نظر دارد با تاراج منابع ملی ایران، چین، که یکی از اعضای شورای امنیت در سازمان ملل است، را به خود جلب کند تا در تنش‌های بیهوده با ایالات متحده و از "حق وتوی" این کشور به نفع خود بهره ببرد. اینگونه میهن ما بازیچه ماجراجویی‌های جمهوری اسلامی در منطقه و جهان میشود.
باید در برابر تاراج منابع ملی با شجاعت و شهامت بیایستیم و از میهن تاریخی و ایرانیت گرانبهای خود دفاع کنیم. این قرارداد استعماری باید همبستگی ملی ما را عمیق تر بکند.
فعالان مدنی، گروه‌های اجتماعی، کارگران، دانشجویان، زنان، جوانان، سربازان در گوشه و کنار ایران باید فریاد اعتراض سرکرده و به وضوح مخالفت خود را با این قرار داد استعماری اعلام بکنند.
همه دلسوزان وطن، گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و فرهنگی خارج کشور از هر رده و در هر مقام و با هر گرایش فکری و سیاسی در یک همبستگی ملی و میهنی باید هرچه سریع تر صدای ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند و اعلام کنند که ملت شریف ایران این ننگ و حقارت استعماری را نمی‌پذیرد.
باید از هم اکنون کشور چین بداند که رژیم حاکم در ایران در تزلزل کامل قرار دارد و از هیچ پشتیبانی جدی از سوی مردم برخوردار نیست و دیر یا زود مردم شریف وطن به حیات آن خاتمه خواهند داد. در صورت روی کارآمدن یک رژیم دمکراتیک و ملی، این قرار داد استعماری و همه دیگر تعهدات ننگ آور از این دست بتوسط نمایندگان واقعی و در مجلسی ملی منقضی خواهند شد. ایران آینده با همه کشورها روابط دوستی و تجاری متقابل و عادلانه برقرار خواهد کرد.

عطا هودشتیان
Hoodasht2@yahoo.com

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱) عطا هودشتیان: مصاحبه درباره قرداد ۲۵ ساله ایران با چین در دسامبر ۲۰۱۹ : https://www.instagram.com/p/CCM23JnnrDW/?igshid=1lh3mit4tzo3l&fbclid=IwAR0vFrOHraDcHt7zfsFBsPr7Fwm8hELu-QrM-Arh-atSPhmjfZMxUXLDQwI



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy