Wednesday, Sep 23, 2020

صفحه نخست » تحریم‌های تازه آمریکا شامل قاضی صادرکننده حکم اعدام افکاری خواهد شد

judge_092420.jpgالعربیه - به گفته الیوت آبرامز فرستاده آمریکا در امور ایران، واشنگتن پنجشنبه 24 سپتامبر شماری از مسئولان و نهادهای ایرانی را تحریم خواهد کرد.

آبرامز خاطر نشان کرد که این تحریم‌ها شامل قاضی صادرکننده حکم اعدام نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی خواهد شد.

کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس روز شنبه 12 سپتامبر 2020 اعلام کرد که پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به این پرونده، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان که با حضور دو قاضی تشکیل شد متهم اصلی پرونده را به قصاص نفس محکوم کرد.

این مقام ارشد قضایی بیان داشت: پس از این نیز رأی صادره با اعتراض وکیل مدافع متهم در شعبه 35 دیوان عالی کشور بررسی شد که در نهایت حکم صادره مبنی بر قصاص نفس قطعیت یافت و پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

یک فعال مدنی اصلاح‌طلب و از منابع نزدیک به خانواده افکاری نیز در صفحه شخصی توئیتر خود اعلام کرد که این کشتی‌گیر جوان ایرانی که طی اعتراضات مردادماه 1397 دستگیر شده بود، امروز صبح اعدام شده است.

مهدی محمودیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «به خانواده افکاری اعلام شد که صبح امروز نوید افکاری اعدام شده است».

این حکم در حالی اجرا شد که درخواست‌ها و اعتراضات گسترده برای توقف حکم اعدام نوید افکاری شکل گرفته بود.

قوه قضاییه ایران پیش از این ادعا کرده بود که نوید افکاری به اتهام قتل کارمند سازمان آب و فاضلاب در استان فارس با ضربات چاقو و بر اساس اعترافات خودش به قصاص محکوم شده است.
این در حالی است که نوید با انتشار یک فایل صوتی تاکید کرده بود که اعترافات گرفته شده از او زیر فشار شکنجه بوده است.

وید افکاری از معترضان اعتراضات مرداد سال 97 ایران بود. او به ادعای حکومت جمهوری اسلامی به علت شرکت در این اعتراضات دستگیر و به جرم محاربه و همچنین قتل یک مأمور امنیتی در جریان اعتراضات در شیراز و فهرستی از اتهامات دیگر به دو بار اعدام، 6 سال و 6 ماه حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy