Monday, Sep 28, 2020

صفحه نخست » سردار نقدی: اگر از ما بخواهند به یمن لشگر هم می‌فرستیم

naghdi.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کنندۀ سپاه پاسداران، در گفتگو با سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت که هنوز سپاه پاسداران پاسخ قتل قاسم سلیمانی توسط آمریکا را به این کشور نداده است و تصمیم گیری در این زمینه مثل موارد مشابه بر عهدۀ شورای عالی امنیت ملی است.

معاون هماهنگی سپاه پاسداران در خصوص دلایل حضور نظامی سپاه پاسداران در کشورهای منطقه گفت: همان طور که سپاه نمی‌تواند تقاضای کمک متحدانش را در منطقه نادیده بگیرد، نمی‌پذیرد که در صورت حملۀ خارجی به جمهوری اسلامی ایران متحدان آن متقابلاً به کمک این کشور نشتابند. نقدی گفت: "آیا ما به عنوان مسلمان قبول می‌کنیم که صدای مظلومیت ملتی را بشنویم و کمک نکنیم؟ و یا اگر تجاوز و ظلمی در حق ما بشود می‌پسندیم که دیگران نگاه کرده و هیچ کمکی نکنند؟ "

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

نقدی سپس مدعی شد که حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه به درخواست دولت‌های آنها و با موافقت و "تصمیم شورای عالی امنیت ملی ایران" صورت گرفته است و سپاه پاسداران هرگز خودسرانه تصمیم نگرفته که در دیگر کشورها حضور نظامی پیدا کند. وی تأکید کرد: "این طور نیست که سپاه هر جا دلش خواسته بدون اجازه وارد شده باشد. شورای امنیت ملی این حضور [... ] و جنبه‌های نظامی و امنیت ملی آن را بررسی کرده و بعد تصمیم گرفته شده که سپاه برود و وظیفه‌اش را در حدی که مطالبه شده انجام بدهد. "

نقدی در ادامه افزود: "اگر رهبران یمن از ما درخواست لشگر کنند بنا بر تصمیمات شورای عالی امنیت ملی اعزام می‌کنیم. " نقدی سپس تصریح کرد که تاکنون حوثی‌های یمن چنین درخواستی نکرده‌اند "چون نوع جنگی که در آنجا وجود دارد متفاوت است. "

محمدرضا نقدی خودداری جمهوری اسلامی ایران از ارایۀ کمک به فلسطینیان در کرانۀ غربی رود اردن را تکذیب کرد و گفت: "هر جا اقتضای خودش را دارد [... ] و آنجایی که توانایی‌اش بوده و مصلحت و امنیت ملی ما حفظ می‌شده ایران کمک خودش را دریغ نکرده و [... ] روزی هم که روزش باشد مشخص می‌شود که کرانۀ باختری چه خبر است. "

نقدی در جای دیگری از سخنانش مدعی شد که حضور سپاه پاسداران در کشورهای منطقه برای پیشگیری از جنگ با دشمن در داخل کشور است. وی مدعی شد: "از جهت استراتژیک هم درست این است که به جای اینکه حمله را در کشور خودتان به شما تحمیل کنند بروید دو هزار کیلومتر آن طرف تر با دشمن بجنگید. "

نقدی محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه در نزد مردم لبنان و شکست جمهوری اسلامی در نزد افکار عمومی مردم لبنان را تکذیب کرد و با اشاره به سفر امانوئل ماکرون به لبنان و گفتگوهای او با مردم این کشور در خیابان‌های پایتخت پس از انفجار بندر بیروت گفت: "من با همین لباس [نظامی] می‌روم وسط مردم لبنان. محبوبیت در اوج است. هزینه‌ای که [در لبنان] می‌کنیم در مقابل اثری که می‌بینیم بسیار ناچیز است. "



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy