Wednesday, Sep 30, 2020

صفحه نخست » توئیتر،‌ ۱۳۰ حساب کاربری مرتبط با ایران را، به‌دلیل تلاش برای اخلال در مناظره انتخاباتی آمریکا، مسدود کرد

twitter.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: ۱۳۰ حساب کاربری مرتبط با ایران، که همزمان با نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قصد اخلال در بحث‌های عمومی انتخابات را داشتند، مسدود کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، نزدیک به ۱۳۰ حساب توییتری مرتبط با ایران را همزمان با نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حذف کرده است.

بنا بر این گزارش، این حساب‌های کاربری قصد داشتند تا در بحث‌های عمومی همزمان با برگزاری نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اخلال ایجاد کنند اما این حساب‌های کاربری در توییتر به سرعت شناسایی و حذف شده و نتوانستند تاثیری بر این روند بگذارند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

شبکه اجتماعی توییتر تاکید کرده است که توانایی‌های خود برای شناسایی اینگونه حساب‌های کاربری را افزایش داده و نسبت به موارد مشابه در آینده هوشیار خواهد بود.

پیشتر، شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود که رژیم جمهوری اسلامی ایران قصد دارد تا با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در فضای مجازی، روند انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

این نخستین‌ بار نیست که حساب‌های کاربری متعددی در توییتر و شبکه‌های اجتماعی به دلیل ارتباط با جمهوری اسلامی ایران شناسایی و حذف می‌شوند.

ییس سازمان بسیج مستضعفین، در گفتگو با خبرگزاری ایرنا، از تشکیل و فعالیت «هزار گردان سایبری» در فضای مجازی با حضور «نیروهای انقلابی» سخن گفته بود. در تشکیلات نظامی، گردان واحدی است که به طور متوسط دارای ۵۰۰ نیرو است و به این ترتیب، ایجاد هزار گردان سایبری به معنای به کارگرفتن و فعالیت نزدیک به نیم میلیون نفر در فضای مجازی است.

حدود ۴۰ روز پیش، رییس آژانس امنیت ملی و ریاست فرماندهی سایبری آمریکا، اعلام کرد ایران به کارزارهای آنلاین، حملات علیه نهادهای دولتی و بخش‌های صنعتی، همچنین فعالیت‌های جاسوسی روی آورده است.

این مقام ارشد آژانس امنیت ملی آمریکا از سیاست‌های جدید فرماندهی سایبری آمریکا به منظور مقابله و برخورد جدی با تهدیدهای سایبری و رویکرد پیشگیرانه خبر داده بود.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا، روز پنج‌شنبه ۲۷ شهریور، همزمان با تحریم گروه‌ تهدیدهای سایبری از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، در یک هشدار اطلاعاتی عمومی، اطلاعات مفصلی درباره یک گروه ایرانیِ مرتبط با تهدیدهای سایبری که زیر عنوان «تهدید پیشرفته و مداوم ۳۹» شناخته می‌شوند منتشر کرد. بر اساس این گزارش این گروه تحت مالکیت و کنترل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که در بهمن ۱۳۹۰ هم مورد تحریم قرار گرفته بود.

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، این گروه علاوه بر روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی در داخل ایران، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را نیز هدف حملات سایبری قرار می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy