Thursday, Oct 29, 2020

صفحه نخست » "آلمان مهره جاسوسی ایران را سوزاند"

Kholoosian.jpg دویچه وله - پلیس آلمان و اروپا در جستجوی یک ایرانی‌تبار است. این فرد ۳۲ ساله که در شهر دارمشتات آلمان به دنیا آمده، متهم به دوبار تجاوز به یک دختر ۱۶ ساله است. اما گفته می‌شود که او احتمالا برای ایران جاسوسی می‌کرده است.

میان ایران و آلمان چه خبر است؟ ایران ناهید تقوی ۶۶ ساله را بازداشت می‌کند، آلمان عکس سهیل امید خلوصیان ۳۲ ساله را سه سال پس از اتهام تجاوز در میان نام افراد تحت تعقیب منتشر می‌کند.

‌آیا این دو موضوع در ارتباط با یکدیگرند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ناهید تقوی یکی از فعالان حقوق بشر است. در حالی که بنا به گفته منابع رسانه‌ای آلمان، سهیل امید خلوصیان نه تنها جنایتکار، بلکه جاسوس است. ارتباط این دو چیست؟

«جنسیت: مرد، قد: ۱۷۷ سانتی‌متر، رنگ چشم: قهوه‌ای، تتو بر روی بازو، تابعیت: آلمانی» این ویژگی‌ها در برابر عکس یک ایرانی بر روی صفحه‌ی "یوروپل" در میان افراد تحت تعقیب در اروپا، نقش بسته است.

نام این مرد، سهیل امید خلوصیان است. اتهام او، تجاوز.

در این صفحه درباره او نوشته شده که او پس از اعمال تجاوز به ایران رفته است و گفته می‌شود به عنوان راهنمای تورهای گردشگری به ویژه برای توریست‌های اروپایی فعال است.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

پلیس آلمان می‌گوید، سهیل امید خلوصیان رسما به اتهام دو بار تجاوز در سال ۲۰۱۷ در شهر کلن و کرپن، تحت تعقیب است. قربانی، دختری ۱۶ ساله و دانش‌آموز است که در ایستگاه مرکزی قطار در شهر کلن با این مرد آشنا شده ‌است. روزنامه "بیلد" آلمان که به نقل از گزارش پلیس، متهم را "شیک‌پوش و با بدنی ورزیده" معرفی کرده است، می‌نویسد که سهیل امید خلوصیان پس از آشنایی با این دختر دانش‌آموز و چند روزی گفت‌وگو و چت تلفنی، به او در کلن تجاوز می‌کند و پس از آن با وارد کردن فشار روانی بر دختر از جمله اینکه قصد خودکشی دارد، او را به آپارتمان خود در شهر کرپن می‌کشاند و بار دیگر او را مورد تجاوز قرار می‌دهد.

آیا به دلیل تجاوز عکس او را در یوروپل منتشر کرده‌اند؟

روزنامه آلمانی زبان "اکسپرس" اما در شماره روز گذشته خود (۲۸ اکتبر)، با اشاره به اتهام تجاوز، می‌نویسد: «روشن نیست که چرا او را بازداشت نکرده‌اند.» این روزنامه در ادامه می‌افزاید: «احتمالا خلوصیان را آزاد گذاشته‌اند چون به عنوان جاسوسی که از مدت‌ها قبل شناسایی شده بود، در آزادی [برای مأموران امنیتی آلمان] باارزش‌تر بوده است، تا در زندان.»

"اکسپرس" با اشاره به اینکه "ماندن در آلمان برای این مرد ۳۲ ساله خطرناک شده بود"، می‌افزاید: «به همین دلیل به ایران رفته است و در آنجا بنا بر اطلاعات دستگاه‌های امنیتی آلمان، به عنوان راهنمای گردشگران خارجی کار می‌کند». آیا ماجرا آنچنان که در یوروپل آمده، مسئله تجاوز است؟

"اکسپرس" با اشاره به این موضوع که "در فهرست یوروپل، نام افرادی که با اتهام‌هایی چون ترور، تجارت مواد مخدر یا قاچاق انسان روبرو هستند، ثبت شده"، می‌نویسد: «برخلاف آنها، خلوصیان با احتساب دو اتهام تجاوز، یک مجرم است که نامش در این فهرست تعجب‌آور است.» این روزنامه می‌پرسد: «آیا ماجرا چیز دیگری است؟»

"اکسپرس" ادعا می‌کند که از طریق یکی از مقامات امنیتی آلمان (نهاد حفاظت از قانون اساسی) پی برده است که سهیل امید خلوصیان در جنگ جاسوسی که سالهاست میان ایران و آلمان در جریان است، نقش مهمی بازی می‌کند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به بازداشت ناهید نقوی در روز ۱۶ اکتبر اشاره می‌کند.

ارتباط دستگیری ناهید تقوی با خلوصیان

"اکسپرس" با اشاره به اتهام علیه خانم تقوی، مبنی بر "به خطر انداختن امنیت"، می‌افزاید: «تقوی ۶۶ ساله، مادر یک دختر آلمانی است و تابعیت آلمان را داراست.»

روز جمعه، دوم آبان ماه جامعه بین‌المللی دفاع از حقوق بشر آلمان، خبر بازداشت ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ایرانی - آلمانی در تهران را منتشر کرد. به گفته دختر ناهید تقوی، مأموران مادرش را روز ۲۵ مهر بازداشت و به زندان اوین برده‌اند.

تقوی ۶۶ ساله که در سال ۱۹۸۳ به آلمان آمده و ۱۷ سال است که تابعیت آلمان را نیز در کنار تابعیت ایرانی داراست، در طول ۱۵ سال گذشته بارها به ایران سفر کرده است. بنا بر داده‌های جامعه بین‌المللی دفاع از حقوق بشر، ناهید تقوی از فعالان حقوق زنان و آزادی زنان بوده است.

روزنامه "اکسپرس" در ادامه به پیشینه دستگیری افراد دو تابعیتی توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده که حکومت از آنها به عنوان "اهرم فشار برای آزادی افراد نزدیک به حکومت در دیگر کشورها" بهره می‌برد.

این روزنامه به نقل از مقام امنیتی‌ای که با این روزنامه گفت‌گو کرده است، می‌نویسد: «سهیل امید خلوصیان به عنوان جاسوس، اکنون مهره‌ای سوخته است و ایران دیگر هیچ‌گاه نمی‌تواند از این مهره استفاده کند. آلمان نمی‌تواند به ایران باج دهد و [با این گام] برای ایران روشن ساخت که اگر ایران سریعا کوتاه نیاید، آمادگی سوزاندن مهره‌های جاسوسی ایران، یکی پس از دیگری را دارد.»

در این روزنامه آلمانی‌زبان به "تکالیف" یک جاسوس از رده‌ی خلوصیان اشاره شده است: «این دسته جاسوس‌ها، مأمور زهرچشم گرفتن از ایرانی‌هایی هستند که در آلمان علیه رژیم فعالیت می‌کنند.» به نوشته این روزنامه، تهدیدهایی چون "به خانواده‌ات در ایران بیندیش" تهدیدهای مؤثری برای آرام کردم منتقدان رژیم به شمار می‌روند.

باید منتظر ماند و دید که واکنش ایران چیست و ناهید تقوی چه زمان آزاد می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy