Saturday, Nov 21, 2020

صفحه نخست » همسر رئیس جمهور سابق آمریکا و استخدام طالع‌بین در کاخ سفید

C77AF2C1-45B5-4CCB-B2A9-E589398A005B.pngایندیپندنت فارسی

نشریه دیلی میل در اشاره به فیلم مستندی که در آینده نزدیک پخش خواهد شد، گزارش می‌دهد که نانسی ریگان، بانوی اول سابق آمریکا سخت در تلاش برای پنهان کردن استفاده از طالع‌بین برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی کاخ سفید بوده است.

در فیلم «ریگان‌ها» که برای بار نخست در «شو تایم آن ساندی» نشان داده خواهد شد، نانسی ریگان به جون کوئیگلی، طالع‌بین‌اش می‌گوید: «اگر مجبوری، دروغ بگو، فقط دروغ بگو. نمی‌توانی چیزی بگویی.»

گفته می‌شود خانم ریگان که در سال ۲۰۱۶ درگذشت، در خفا با خانم کوئیگلی در همه موارد از مذاکرات جنگ سرد گرفته تا زمان انتشار بیانیه‌ها مشورت می‌کرد تا مطمئن شود همه چیز با حرکت ستارگان همخوانی دارد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

گفته می‌شود در این فیلم کیتی کلی، بیوگرافی‌نویس نانسی ریگان، می‌گوید: «نانسی ریگان به جون کوئیگلی متکی بود و گاه هشت بار در روز در مورد جزییات همه چیز، حتی زمان پرواز و فرود هواپیمای ریاست جمهوری به او تلفن می‌کرد. کسی در آن هنگام خبر نداشت که طالع‌بینی راه آن‌ها را مشخص می‌کند.»

افکار عمومی تنها در سال ۱۹۸۸ و پس از آن که‌ دان ریگان، رئیس سابق ستاد کاخ سفید کتاب خاطرات خود را منتشر کرد، از وجود طالع‌بین کاخ سفید مطلع شد. در این کتاب، آقای ریگان گفت که «تقریبا همه اقدامات و تصمیمات ریگان‌ها» با مشاوره یک طالع‌بین انجام می‌شد. این اظهارات موج شدیدی در میان رسانه‌ها ایجاد کرد و نانسی ریگان درصدد برآمد تا بر روی آن سرپوش بگذارد.

خانم کوئیگلی، بانوی اول آمریکا را از طریق مِرو گریفین، یکی از مشتریانش ملاقات کرد که گاه در برنامه‌های تلویزیونی‌اش نامی از او به میان می‌آورد. به دنبال آن که خانم کوئیگلی ادعا کرد واقعه سوقصد به جان آقای ریگان در سال ۱۹۸۱ را پیش‌بینی کرده بوده، میان او و خانم ریگان دوستی و رابطه‌ای به وجود آمد که برأساس آن خانم ریگان ماهیانه مبلغ ۳۰۰۰ دلار به او حقوق ثابت پرداخت می‌کرد.

کارن تامالتی، یکی دیگر از زندگی‌نامه‌نویس‌های نانسی ریگان در این مستند می‌گوید: «طالع‌شناسی او یک عصای دست بود. نانسی مذهب نداشت اما رونالد ریگان سخت مذهبی بود و حقیقتا باورداشت که خدا برای او نقشه‌ای دارد.»

بزرگ‌ترین ادعایی که در مورد نفوذ طالع‌بینی در کاخ سفید شده است در ارتباط با جنگ سرد بود. گفته می‌شود خانم کوئیگلی پیش از کنفرانس سران ریکیاویک که به کاهش سلاح‌های اتمی انجامید، ساعت‌ها با نانسی ریگان صحبت ‌کرده بود.

خانم کوئیگلی پیش از درگذشتش در سال ۲۰۱۴، در مصاحبه‌ای گفت: «من با خواندن طالع گورباچف در روابط میان ابرقدرت‌ها تاثیر گذاشتم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy