Thursday, Nov 26, 2020

صفحه نخست » پنجشنبه: ١٩ نفر دیگر از شبه نظامیان ایران در سوریه توسط جنگنده‌های اسرائیلی کشته شدند

isrSyria_112620.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه نوشت که در حملۀ هوایی جنگنده‌های اسرائیلی دست‌کم نوزده تن از شبه نظامیان خارجی وابسته به حکومت ایران در شرق سوریه کشته شدند.

همین منبع افزوده است که این حمله سحرگاه امروز پنجشنبه بیست و ششم نوامبر در استان دیرالزور در نزدیکی مرز عراق صورت گرفت. سه شنبه بیست و چهارم نوامبر در حملۀ مشابه جنگنده‌های اسرائیلی به یک پایگاه و انبار مهمات نیروهای ایرانی در نزدیکی دمشق دست‌کم هشت نظامی وابسته به ایران کشته شدند. اسرائیل رسماً از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که تدابیری جهت بیرون راندن نیروهای نظامی ایران از سوریه در نزدیکی مرزهای اسرائیل در بلندی‌های جولان اتخاذ کند.

ساعاتی پیش از حملات امروز جنگنده های اسرائیلی به پایگاه شبه نظامیان وابسته به حکومت ایران در دیرالزور، الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل در مجلس این کشور تأئید کرد که سرویس های اطلاعاتی ایران می‌کوشند علاوه بر شبکه های اجتماعی با بکارگیری اعراب اسرائیلی یا فلسطینیان امنیت اسرائیل را تهدید کرده و در این کشور عملیات تروریستی انجام بدهند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

الی کوهن همچنین گفته بود که سرویس‌های امنیتی اسرائیل به ویژه "شین بت" می کوشند کلیه اقدام‌های تروریستی و تخریبی رژیم اسلامی ایران را در سرتاسر خاورمیانه خنثی کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy