Thursday, Dec 24, 2020

صفحه نخست » در حاشیه تنش میان ایران و آمریکا: کشف طرح هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی بغداد

bagadad_122420.jpgالعربیه - همزمان با افزایش تنش میان ایالات متحده و ایران و در گرماگرم افزایش هشدار امنیتی در عراق، به ویژه پس از حمله راکتی به منطقه سبز، گزارش‌های روز پنجشنبه 24 دسامبر، حاکی است که وزارت کشورعراق از وجود طرحی مشکوک برای هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی بغداد پرده برداشته است.

رسانه‌های محلی، سندی را منتشر کردند که به گفته آنها از وزارت کشور به بیرون درز کرده است، مبنی بر اینکه این طرح، شامل تلاش برای هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه بغداد در روزهای آینده است.

حفاظت از منطقه سبز

عثمان الغنیمی وزیر کشور عراق تاکید کرد که یک طرح امنیتی نظامی برای جلوگیری از هدف قرار دادن منطقه سبز در حال اجراست.

او ساعاتی پیش در مصاحبه اختصاصی با العربیه فاش کرد که مقامات امنیتی، توطئه هدف قرار دادن مراکزی در بغداد و هیئت‌های دیپلماتیک را خنثی کردند. الغنیمی با بیان اینکه یکی از عاملان پرتاب راکت به طرف سفارت آمریکا دستگیر شده، گفت: «ما با دفاتر نمایندگی‌های دیپلماتیک برای محافظت از آنها در بغداد همکاری داریم.»

او همچنین با تاکید بر ناکام کردن چندین طرح برای هدف قرار دادن منطقه سبز، گفت که هماهنگی زیادی با نیروهای ائتلاف و ناتو در جهت تعقیب تروریست‌ها وجود دارد. وزیر کشور عراق افزود: «ما اجازه نمی‌دهیم در انتخابات آینده از سلاح خارج از کنترل استفاده شود.»

این در حالی است که تنش میان ایالات متحده و ایران از یکشنبه گذشته، به شکل چشمگیری افزایش یافته است که به دنبال اقدام گروه‌های مسلح در حمله راکتی علیه منطقه سبز و اطراف سفارت آمریکا بود که بر اساس برآورد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، با شلیک 21 راکت انجام گرفت.

این در حالی که ترامپ رئیس‌جمهوری آمریكا، ایران را به دست داشتن در این حملات متهم كرد و هشدار داد كه نباید به هیچ آمریكایی در منطقه آسیب برسد.

مقامات عراقی این حملات را محکوم کردند و برهم صالح رئیس‌جمهوری این کشور، روز پنجشنبه 24 دسامبر، تاکید کرد که هدف قرار دادن دفاتر دیپلماتیک در حکم ضربه زدن به امنیت و ثبات کشور است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy