Tuesday, Apr 13, 2021

صفحه نخست » گلی که اسرائیل زد و چوبی که رژیم از چین می‌خورد، علی اکبر امیدمهر

Aliakbar_Omidmehr_2.jpgاسرائیل با زدن تاسیسات اتمی نطنز، با یک تیر چند نشان زد:
-برنامه خر داغ کنی باصطلاح پلیس خوب جمهوری اسلامی، در مذاکرات اتمی اخیر، که... یا الله.. زود باشید، اصولگراها، با غنی سازی‌های اخیر، سرانجام به تولید نهایی آن بمب لعنتی میرسند و ما که قصد رفرم و اصلاحات گام به گام داریم، صحنه را به افراطیون با بمب اتمی‌شان، برای همیشه می‌بازیم و کره شمالی دیگری در حساس ترین منطقه دنیا، قد علم کرده و همه را گرفتار می‌کند. کل تحریم‌ها را یک جا بر دارید. چند صد میلیارد دلار هم نقدا بپردازید. تا هم گروگانهای شما را آزاد کنیم و هم دیو بمب اتمی را در شیشه حبس کنیم. اما با این انفجار، این اورژانس از بین رفت و دست کم، قریب یک سال، برای بازگشت به نقطه صفر و آغاز غنی سازی آن چنانی، وقت لازم است. در نتیجه اروپا و آمریکا و آژانس اتمی، فرصت می‌یابند، که با بررسی بیشتر و زمان کافی و محیطی بدون تشنج و فشار لابی‌ها، پروسه را، علمی تر، منطقی تر، با آرامش بیشتر، بررسی نمایند.

- هستند میهن پرستانی که در راس هرم قدرت رژیم، نفوذ کرده و در چنین مواقعی که، حیات و ممات رژیم مطرح است. اطلاعات لازم را، با دقتی ریاضی، در اختیار طرف مقابل، که رژیم قصد نابودی آن را، بار‌ها اعلام کرده، می‌گذارند. که با یک انفجار، همه معادلات به نفع رژیم را، به هم زده، گام دیگری برای سراشیبی و فروپاشی رژیم، برداشته میشود.
و اما چوبی که رژیم از قرارداد بیست و پنج ساله بطور حتم خواهد خورد:
-برکناری جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و جعفری از فرماندهی سپاه، به دلیل انتقاد از چین، حاکی از نوعی مقاومت، در راس حاکمیت، در مقابل خاصه خرجی‌ها و حاتم بخشی‌های خامنه‌ای و واگذاری منابع ملی و تمامیت ارضی کشور، به اجنبی و تحمیل قرارداد‌های استعماری، به ملت ایران می‌باشد. برکناری سخنگوی وزارت بهداشت، بعلت نارضایتی سفیر چین در تهران از وی، که اطلاع رسانی چین، در خصوص کرونای چینی را، یک شوخی تلخ و آزاردهنده خوانده بود، انجام گرفت. فرمانده سپاه نیز، از دادن امتیاز ماهیگیری، به کشتی‌های چینی و زیانهای ناشی ازین امتیاز، به ماهیگیران محلی، انتقاد کرده بود. که ارباب چینی خامنه‌ای را، خوش نیامده و به وی دستورمیدهد، فرمانده سپاه را بر کنار نماید. تا دیگر کسی جرات نکند، به یکی از پنج هزار نیروی نظامی چینی، که قرار است. از چینی‌ها و تاسیسات آنها در ایران حفاظت نمایند، نگاه چپ کند. همانطور که می‌دانیم، جدی شدن طرح قرارداد چینی، در اوایل سال گذشته میلادی شکل گرفت. بدیهی است. که فرماند سپاه، بعنوان یکی از اعضای راس هرم قدرت، می‌بایست به بندهایی از این قرارداد، که افشای آن برای عموم از نظر خامنه‌ای مجاز نیست، دسترسی داشته و با این اعتراض، دغدغه‌های فکری خود و هم اندیشان و تعداد دیگری از اعضای ناراضی راس هرم قدرت را، به خاطر ابتلا شدن این عده، به امتیاز حق قضاوت کنسولی (کاپیتولاسیون) پنج هزار نیروی مسلح چینی مستقر در جنوب ایران، که قرار است، از تاسیسات و کارکنان و اتباع چینی در ایران حفاظت نمایند، نشان داد. این امر بدین معنی است. که برخی از مفاد محرمانه و غیر قابل افشای قرارداد مزبور، حاکی از بندهایی است. که حق قضاوت کنسولی از سوی چینی‌ها، علیه ایران و ایرانی تحمیل شده است. یعنی اگر یکی از این نیروها به زنی تجاوز نمود یا مرتکب قتل شد یا به فرمانده سپاه و خانواده‌اش توهین نمود. یا خلافی، جرمی مرتکب شد. یا آسیبی به منابع ملی و محیط زیست ایران زد. کسی حق ندارد. از گل نازک تر به متهمین بگوید و این اتهامات، نه در محاکم ایران یعنی محل وقوع جرم، بلکه باید در چین رسیدگی شود. معنی این سخن و حاتم بخشی خامنه‌ای به ارباب چینی، نارضایتی نیروهای نظامی انتظامی سپاهی وابسته به راس هرم قدرت است. که اکنون باید زیر بلیط نیروهای مسلح چینی، انجام وظیفه نمایند.
این رخداد مهم، برای اولین بار چشم‌ها را، در ایران باز و این نیروها، با نگرانی از آینده خود، گرایشات ملی میهنی و آشتی با ملت و حمایت از آرزوهای ملی میهنی هموطنان خود را، به اسلام ایران بر باد ده و نوکری ارباب چینی، ترجیح خواهند داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy