Saturday, Apr 17, 2021

صفحه نخست » محکومیت عجیب یک فعال دانشجویی

پنج بارحضور در قطعه شهدای مدافع حرم

ایران وایر - «غزل معصوم‌شاهی»، فعال دانشجویی به دلیل مواضع خود در فضای مجازی و انتشار مطالب در خصوص هواپیمای اوکراینی، به یک سال و نیم حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

77.jpgکانال تلگرامی «دانشجویان متحد»، روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، با انتشار این خبر آورده است که این فعال دانشجویی بابت اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محکوم شده بود که این مجازات‌ به مدت چهار سال به حالت تعلیق درآمده است.

قاضی «افشاری»، ریاست شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران در دادنامه آورده است که خانم معصوم‌شاهی طی چهار سال تعلیق حکم خود باید پنج بار در «قطعه شهدای مدافع حرم» حضور یابد و همچنین به «مراجعه فصلی» به دفتر پیگیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کسب اجازه از مقام قضایی برای سفر خارج از کشور اقدام کند.

غزل معصوم‌شاهی، عضو پیشین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، بدون هیچ‌گونه بازجویی و حضور در دادسرا و به طور ناگهانی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب احضار شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

براساس این گزارش، پس از حضور این فعال دانشجویی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و تفهیم اتهامات «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، دادگاه او را تبرئه و عنوان اتهامی را به «نشر اکاذیب در فضای مجازی» تغییر داد.

مصداق این اتهام نیز مواضع خانم معصوم‌شاهی در فضای مجازی و از جمله توییت‌های او در خصوص هواپیمای اوکراینی عنوان شد.

صدور رأی محکومیت برای این فعال دانشجویی در حالی است که او تا پیش از احضاریه دادگاه، از تشکیل پرونده برای خود هیچ اطلاعی نداشته و هرگز به دادسرا برای اخذ توضیح و تفهیم اتهام احضار نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy