Sunday, Apr 18, 2021

صفحه نخست » گزارش چالشی تلویزیون ایران اینترنشنال در ارتباط با اتهامات آزار و تعرض محسن نامجو

در همین زمینه:

سویه‌های متفاوت اعتراض به محسن نامجو

رادیو زمانه نوشت: همزمان که ویدئوی عذرخواهی محسن نامجو اعتراضات فراوانی را به نحوه واکنش و عذرخواهی او برانگیخته، حجم بزرگی از انتقادات هم نسبت به فایل صوتی منتشر شده از او در شبکه‌های اجتماعی در جریان است.

فعالان حقوق زنان، برخی از زنان آزار دیده و کاربران می‌گویند که ویدئوی عذرخواهی محسن نامجو واجد ویژگی‌های لازم برای عذرخواهی نبوده است.

آنها گفته‌اند محسن نامجو به شکل دقیق به آزارهای خود اشاره نکرده و به شکل روشن و با اشاره به نام از آزاردیدگان عذرخواهی نکرده و به عبارتی عدم شفافیتی که در ویدئوی قبلی او وجود داشت در این ویدئو هم وجود دارد.

واکنش‌ها به فایل صوتی منتشر شده از او در شرایطی که طرفدارانش تلاش می‌کردند از اینکه او نهایتا عذرخواهی کرده حمایت کنند و آن را گام اول جبران آسیب‌های وارد شده به آزار دیدگان می‌شمردند، بسیار شدیدتر بود. بسیاری از کاربران از شنیدن فایل ۱۷ دقیقه‌ای صحبت‌های او که بعدا گفت آن را به طور خصوصی برای دوستانش فرستاده بوده است، شوکه شدند و آن را نقطه عزیمت خود درباره تصمیم‌گیری درباره شخصیت و‌ آثار این خواننده ایرانی دانستند. به گفته آنها نامجو در این فایل صوتی، شخصیتی «خودشیفته» و «ضد زن» از خود نشان داده و بیان کرده که به مفهوم آزار جنسی آشنا نیست و از آن پشیمان هم نیست و به نوعی در گفته‌های خود جلوه‌های مختلفی از فرهنگ تجاوز را هم به نمایش گذاشته است.

محسن نامجو اما در توضیحات خود درباره این فایل صوتی گفته است:

«مردم در خانه حرف‌هایی می‌زنند که اگر منتشر شود، ممکن است دنیا منفجر شود. این فایل صوتی برای درد دل با یک دوست بود. حرف‌هایی ناشی از عصبانیت و غصه چند ماهه. و بعد از شبی که در کلا‌ب‌هاوس عده‌ای داشتند درباره من حرف می‌زدند، با این دوست درد دل کردم. اما چند روز بعد ویدئو را ضبط کردم.»

نامجو در پایان گفته است که از عذرخواهی خود پشیمان نیست:‌

«چاره‌ای جز عذرخواهی نیست و فکر کردم برای اولین بار اسمم را کنار مردان دیگر قرار نمی‌دهم. و این اولین بار باشد که یک مرد سلبریتی در عرصه عمومی عذرخواهی می‌کند. از زنان عذرخواهی کرده‌ام و از این کار پشیمان نیستم.»

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

به نظر می‌رسد پذیرش این عذرخواهی با وجود سایر اظهارنظرهای او، دست‌کم تا مدت‌ها از سوی آزاردیدگان ممکن نباشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy