Monday, Apr 19, 2021

صفحه نخست » چگونه اسرائیل در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم ایران حفره های امنیتی ایجاد می کند

amniati_041921.jpgرادیو اسرائیل - بحث و جدل درباره این که اسرائیل چگونه توانسته است در حساس ترین نهادهای حفاظتی و امنیتی سپاه پاسداران و دیگر نهادهای نظامی و جنگی رژیم رخنه کند، همچنان در داخل حکومت، بدون بردن نام اسرائیل ادامه دارد.

صدا و سیمای حکومت ایران سال گذشته، پس از نخستین انفجار در سایت هسته‌ای نطنز، به نقل از وزارت اطلاعات این کشور، در یک تشابه اسمی، فردی به نام "ارشاد کریمی" را به عنوان عامل "خرابکاری" در این حادثه معرفی کرده بود، اما بعد از انتشار این خبر و در بوق دمیدن های رسانه های تبلیغات حکومت هیچ خبری از سرنوشت این فرد منتشر نشد.

این برای اولین بار نیست که دستگاه‌های اطلاعاتی ایران افراد مختلف را به اتهامات مشابه به‌ویژه ظن جاسوسی برای اسرائیل متهم و سپس بازداشت می‌کنند.

برخی مسئولین حکومت ایران این امر را به عنوان سرپوشاندن به شکست‌های مکرر امنیتی یا آنچه "حفره‌های امنیتی" می‌نامند، تلقی می‌کنند.

پیشتر، هم مازیار ابراهیمی، در سال ۱۳۹۱ به مشارکت در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به دستور اسرائیل متهم شد و تا سال ۱۳۹۳ که بیگناهی او اثبات شد در زندان ماند.

ابراهیمی ۴ سال پیش، داستان چگونگی دستگیری و اعتراف‌گیری‌های زیر شکنجه خود را روایت کرد، معلوم شد او قربانی اختلافات بین وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بوده که برای سرپوشی به شکست امنیتی خود ۱۰۷ نفر را بدون هیچ سند و مدرکی دستگیر و شکنجه و زندانی کردند.

یکی دیگر از قربانیان، هم" مجید جمالی‌فشی"، رزمی‌کار ایرانی، دارنده مدال برنز جهانی کیک‌بوکسینگ بود که پیش از ابراهیمی دستگیر و محکوم به ترور مسعود علی‌محمدی، دانشمند هسته‌ای ایرانی، به دستور اسرائیل شده بود. او پس از محاکمه اعدام شد.

اما اکنون برغم اذعان رسمی برخی مقامات ایرانی به وجود شکست امنیتی سناریوی متهم‌سازی افراد تکرار می‌شود. این در حالی است که گزارش‌های متعدد و متناقضی از چگونگی حمله به تاسیسات نطنز منتشر شده است. برخی از رسانه‌های اسرائیل از جمله رادیو اسرائیل نوشته اند که این یک حمله سایبری حمله توسط موساد، سرویس اطلاعاتی این کشور، بوده، اما برخی گزارشها به انفجار سایت نطنز از طریق بمب چسبنده اشاره کرده بود.

اما در ایران، امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، نایب رئیس مجلس این کشور هم در اظهاراتی تاکید کرد که باید مشخص شود «حفره امنیتی» کجاست که برای چندمین بار در نطنز چنین اتفاقی رخ داده‌است.

همزمان محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، نیز گفته است : «کشور به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده‌است و نمونه آن این است که کمتر از یک سال سه رویداد امنیتی اتفاق افتاده‌است؛ دو انفجار و یک ترور».

وی افزود: «قبل از این، تلاش کردند بخشی از اسناد بکلی سری هسته‌ای را سرقت کنند. قبل از آن چند ریزپرنده مشکوک، آمدند و کارهایی انجام دادند.

پس معلوم است آلودگی امنیتی پیدا کرده‌ایم و سالم‌سازی امنیتی باید یکی از برنامه‌های مهم دولت آینده باشد که آن را در تمام رده‌ها، وزارتخانه‌ها و جاهای حساس انجام دهد و این موارد مشکوکی که وجود دارد و منابع نفوذی احتمالی را پاکسازی کند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy