Tuesday, Apr 20, 2021

صفحه نخست » میرسلیم: سازمان انرژی اتمی تبدیل به یک جاسوس‌خانه شده

mirsalim_041921.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با خبرگزاری "مهر" تلویحاً سازمان انرژی اتمی ایران را جاسوس‌خانه خوانده و گفته است که نفوذ امنیتی در دستگاه‌های دولتی ایران به ویژه در سازمان انرژی اتمی مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه سی سال است که جریان دارد و با مذاکرات و تبعات برجام تشدید شده است.

مصطفی میرسلیم گفته است : "در سازمان انرژی اتمی نفوذ جاسوسانه صورت گرفته و این موضوع جدیدی نیست و سی سال است دشمنان ما با استفاده از ایادی داخلی" خود و به ویژه سازمان مجاهدین خلق تلاش کرده‌اند "اطلاعات" محرمانه و "اسناد مختلف" حکومت ایران را "سرقت کرده و در اختیار دشمن قرار بدهند."

به گفتۀ میرسلیم سازمان انرژی اتمی ایران احتیاج به یک خانه تکانی امنیتی دارد. این سازمان به گفتۀ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام "باید در سامانۀ امنیتی خود تجدیدنظر بکند. در غیر این صورت آسیب پذیری‌اش چنانکه در یک سال گذشته شاهد بوده‌ایم تشدید خواهد شد."

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سال‌ها نمایندۀ این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سپس وزیر امور خارجۀ ایران در دولت محمود احمدی‌نژاد بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

مصطفی میرسلیم همچنین گفته است : اگر چه "حفره امنیتی در مراکز هسته ای ما از سال‌ها قبل وجود داشته، اما، برجام آن را تشدید کرده است." میرسلیم سپس گفته است که دولت روحانی "هشت سال آزگار از فرصت‌های ناب جمهوری اسلامی را پای مذاکرات برجام" تلف کرد به طوری که "همۀ اقدام های اقتصادی در گرو نتایج مذاکرات برجام قرار گرفته است." حاصل اینکه به گفتۀ میرسلیم امروز "کشور در رکود تورمی غرق شده است."

میرسلیم معتقد است که "حفره امنیتی که از سی سال پیش [در نظام] وجود داشته با تبعات برجام تشدید شده است" و علت این امر به گفتۀ میرسلیم این است که دولت روحانی، دولتی منفعل است و این انفعال به گمان او "به خللی برمی گردد که در باور دولت نسبت به آمریکا و اذنابش وجود دارد."

میرسلیم از وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی خواسته است که در مذاکرات جاری وین حتماً تنبیه اسرائیل را به خاطر انفجار اخیر در تأسیسات نطنز و دیگر خرابکاری‌ها به عنوان مطالبه مطرح کند. او سپس ابراز اطمینان کرده که در دولت آینده یا به تعبیر او "در دولت هماهنگ با تدابیر راهبردی نظام، تنبیه رژیم صهیونیستی به شکل مناسب و به موقع انجام خواهد گرفت."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy