Thursday, Apr 22, 2021

صفحه نخست » "سپاه قدس در سوریه، به دستور ارتش روسیه ناچار شد انبار موشکی خود را منتقل کند"

payam22.jpgرادیو پیام اسرائیل - سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد که سپاه قدس در سوریه، زیر فشار ارتش روسیه که در آن سرزمین مستقر است، ناچار شده ذخایر موشکی خود را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کند و آن مکان را به سربازان روسی بسپارد. دولت سوریه و یا حکومت اسلامی ایران هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

این سازمان در گزارش امروز خود (پنجشنبه) نوشت که نیروهای سپاه قدس به دنبال دستور ارتش روسیه ناچار شده اند در ساعات پیش از ظهر، انبار موشکی خود را که در یک قلعه تاریخ ذخیره شده بود، به نقطه دیگری منتقل سازند و کامیون هایی که ظاهرا حامل سبزیجات بودند، این نقل و انتقال را عملی ساختند.

در این گزارش آمده است که ارتش روسیه در هفته های اخیر یک پایگاه جدید در نقطه ای بین دیرالزور و الرقه برپا ساخته و به این جهت، به نیروهای سپاه قدس دستور داده از آن نقطه دور شوند.

بنا به این گزارش، سپاه قدس ناچار شده انبار موشکی خود را به دستور ارتش روسیه، به نقطه ای در نزدیکی شهر الرقه منتقل سازد.

ارزیابی می شود که در ماه های اخیر از ابعاد حضور نظامی سپاه قدس در سوریه کاسته شده است که یکی از علل آن، مشکلات مالی رژیم در اثر تحریم های ایالات متحده بوده است. علت عمده نیز ممکن است حملات هوایی مداوم نیروی هوایی اسرائیل باشد که می کوشد هر تلاش رژیم ایران برای استقرار نظامی دائمی در سوریه را خنثی کند. ولی عامل مهم دیگر، ارتش روسیه است که می کوشد از گسترش نفوذ رژیم ایران در سوریه جلوگیری کند تا خود بتواند تسلط کامل نظامی و سیاسی در آن کشور را در انحصار خود بگیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy