Sunday, Apr 25, 2021

صفحه نخست » سرلشکر باقری از اقدامات آینده علیه منافع اسرائيل خبر داد

B6238854-1AB3-42EB-9ED6-EB764527DE2B.pngرادیو فردا - رئيس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از «اقدامات آینده» علیه منافع اسرائیل خبر داد و گفت: «جبهه مقاومت به اسرائیل پاسخ اساسی خواهد داد».

محمد باقری، روز یک‌شنبه، ۵ اردیبهشت در گفت‌وگو با شبکه المیادین همچنین تاکید کرد که «اقدامات انجام شده در چند روز اخیر»، اسرائيل را «سر عقل خواهد آورد».

آقای باقری بدون اشاره به جزییات «اقدامات اخیر» گفته است: «چیزی درباره عوامل این حوادث نمی‌دانیم».

رئيس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سخنان خود همچنین به حملات اسرائیل به سوریه اشاره کرده و تلویحا «اقدامات اخیر» را پاسخ به این حملات خوانده است.

در سوال خبرنگار شبکه المیادین از محمد باقری به حوادثی چون «انفجار تاسیسات نظامی و هدف قرار گرفته شدن نیروگاه اتمی» اسرائیل اشاره شده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

موضوع «هدف قرار گرفته شدن نیروگاه اتمی» به اصابت کردن یک موشک سامانه دفاع هوایی سوریه در حوالی کوره اتمی دیمونا باز می‌گردد که پنج‌شنبه، دوم اردیبهشت رخ داد.

به گفته مقام‌های اسرائيلی، پس از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منطقه «الضمیر» در حومه دمشق و نقاط دیگر اطراف پایتخت سوریه، سامانه دفاع هوایی سوری در رهگیری موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های اسرائیلی، اقدام به شلیک موشک کرد و یکی از آنها که به سوی آسمان جنوب سوریه شلیک شد، تا عمق بخش جنوبی اسرائیل پرواز کرد.

بنی گانتز، وزیر دفاع و هیدای زیلبرمن، سخنگوی ارتش، گفته‌اند که موشکی که مسافت هوایی تا دیمونا در صحرای نقب را درنوردید، از نوع اس‌‌آ۵ بوده است.

موشک اس‌آی ۵ یا اس‌۲۰۰، ساخت روسیه است که بیش از ۵۰ سال سابقه کاربرد در ارتش‌های کشورهای روسیه و متحد آن را دارد.

بحث «انفجار تاسیسات نظامی» اسرائیل نیز اشاره به انفجار نیرومند روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین، است که یک کارخانه صنایع پیشرفته نظامی در اسرائيل را به لرزه در آورد.

روزنامه اسرائيلی هاآرتص پس از این انفجار در گزارشی نوشت که این انفجار در زمان انجام یک آزمایش رخ داده و و مقامات احتمالا شدت آن را دست کم گرفته بودند.

کارخانه تومر که در آن انفجار رخ داد، تولید کننده موتورهای جت راکت و پرتاب کننده‌های ماهواره اوفِک است.

پس از وقوع انفجار، افراد محلی گزارش دادند که یک صدای انفجار شنیدند و دود قارچ مانندی نیز بلند شد. برخی نیز از صحنه انفجار فیلم تهیه کردند.

روز جمعه، ۲ اردیبهشت، محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه، با اشاره به همین فیلم‌ها گفت «شدت انفجارها و آن قارچ انفجاری که شکل گرفت را همه دیدند» و اسرائیل درباره این ماجرا قصد «لاپوشانی» دارد.

در هفته‌های اخیر، پس از حادثه قطع برق در تاسیسات اتمی نطنز که به اسرائیل نسبت داده شد و حمله منتسب به اسرائیل در کشتی نظامی- اطلاعاتی «ایران ساویز»، متعلق به سپاه پاسداران در دریای سرخ، تنش‌های امنیتی و لفظی بین دو کشور به شدت افزایش یافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy