Thursday, May 6, 2021

صفحه نخست » شایعه مرگ علی خامنه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و بازتاب آن

kham.jpg کیهان لندن - برخی پایگاه‌های خبری عبری‌زبان در مورد «بحرانی شدن» وضعیت جسمی رهبر جمهوری اسلامی خبر داده‌اند. منشأ این ادعا توییتی کوتاه در اکانت انگلیسی منسوب به علی خامنه‌ای است که ۱۵ اردیبهشت نوشت «از همه شما عزیزان خواهش می‌کنم برای من دعا کنید.»

منابع امنیتی اسرائیل با اشاره به خبرهایی درباره وضعیت جسمی علی خامنه‌ای ادعا کردند وضعیت سلامتی او خوب نیست و مرگ او ممکن است تأثیر زیادی در اوضاع ایران داشته باشد.

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز با «مرموز» و «غیرمعمول» خواندن این توییت نوشت که این خواهش خامنه‌ای موجی از حدس و گمان در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده آنهم در حالی که پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر ابتلای ولی فقیه به سرطان مطرح شده بود.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

توئیت خامنه‌ای سه ساعت پس از انتشار که سبب گردش خبر مرگ او و احتمال وخیم شدن وضعیت جسمی وی در شبکه‌های اجتماعی شد، از اکانت مربوطه حذف و سه توئیت دیگر جایگزین آن گشت که به مناسب «شب‌های قدر» از مخاطبان می‌خواهد تا برای خودشان و دیگران دعا کنند و در انتها نیز برای وی دست به دعا بردارند!

برخی کاربران علت پاک شدن توییت خامنه‌ای را مربوط به واکنش صدها کاربر دانستند که برای او آرزوی مرگ کرده‌اند. اکانت فارسی وزارت خارجه اسرائیل نیز با کنایه پرسیده است «دیشب چه دعایی کردید؟»

بعضی کاربران طرفدار جمهوری اسلامی و ولی فقیه بلافاصله در واکنش‌های تند به نخستین توئیت که پس از چند ساعت حذف شد نوشتند که درخواست دعای وی برای «شب‌های قدر» در ماه رمضان است که شیعیان آن را شب‌های آمرزش گناهان و دعا می‌دانند.

سیدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ۸۲ ساله است و سال‌هاست که گفته می‌شود مبتلا به سرطان پروستات است و دست‌کم دو بار مورد عمل جراحی قرار گرفته که خبرش در رسانه‌های داخلی نیز منتشر شد.

در سال‌های اخیر بارها خبر مرگ و یا شایعه‌ی مرگ خامنه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و چند وبسایت منتشر شد. از جمله در بهمن ۱۳۹۶ که چند وبسایت متعلق به روزنامه‌های اصلاح‌طلب در ایران هک شدند و خبر مرگ ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی روی صفحه آنها منتشر شد.

***

بیشتر بخوانید:

حساب توییتر خامنه‌ای از مردم خواست برای او دعا کنند

ایران وایر - یکی از توییت‌های حساب متعلق به دفتر «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

حساب توییتر انگلیسی خامنه‌ای از قول او در پیام کوتاهی نوشت: «از همه شما عزیزان می‌خواهم لطفا برای من دعا کنید.»

این توییت که به سرعت در حال چرخش در شبکه‌های اجتماعی بود، دست‌مایه گمانه زنی‌هایی درباره وضعیت سلامتی علی خامنه‌ای قرار گرفت.

به دنبال واکنش گسترده کاربران ایرانی توییتر، حساب علی خامنه‌ای ساعاتی پس از انتشار، اقدام به حذف توییت مورد اشاره کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

برخی از کاربران توییتر با اشاره به شب‌ قدر که در آن مسلمانان دست به دعا و استغفار می‌زنند، توییت حساب انگلیسی علی خامنه‌ای را به این مناسبت دانسته بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy