Monday, May 10, 2021

صفحه نخست » همایش نه به حکومت اسلامی، گامی امیدبخش! کوروش گلنام

Kourosh_Golnam_2.jpgاین همایش که قرار بود ۲۵ آپریل ۲۰۲۱ بنا به دعوتِ جمعیت سوسیال دموکراسی برایِ ایران برگزار شود و به سبب گرفتاری‌هایی که در کار پخش اینترنتی پیش آمد، انجام نشد، دیروز خوش‌بختانه با شرکتِ شخصیت‌هایی از گروه‌هایی یا نگرش‌هایِ سیاسی گوناگون برگزار شد.

نکته‌های مثبت

ـ گردآمدنِ کوشندگانی از گروه‌هایِ گوناگون سیاسی برای هم‌راهی و گفت‌و‌گو برای چاره چویی رهایی مردم ایران از وضع هراسناک و خطرناکِ کنونی، خود نکته‌ مهم و مثبت این همآیش بود.
ـ بودن شرکت کننده‌ای از ایران آقای عباس واحدیان شاهرودی با پذیرش همه خطرها، از دیگر امتیازهایِ این همآیش بود. ایشان بر نکته‌هایِ درست و مهمی انگشت نهادند و یادآور شدند که ما در درون ایران هستیم و گاه دوستان در بیرون از ایران می‌خواهند دیدگاه‌های خود را به ما تحمیل کنند و ما اگر نپذیریم به گونه‌ای بایکوت می‌شویم که کار درستی نیست زیرا ما در درون بیش‌تر از وضع آگاه هستیم.
ـ تاکید درست چندتن از شرکت‌کنندگان بر عدم شرکت مردم در هیچ انتخاباتی به ویژه از سوی شرکت کننده از ایران!
ـ جوان‌ترین فرد شرکت کننده آقایِ امیرحسین اعتمادی از گروه فرشگرد بود که از دیدِ من بسیار خوب سخن گفت به ویژه تاکیدهای درستی بر مبارزه و خواست جوانان امروز داشت و از گفته‌هایِ شعاری دوری کرد.
ـ آقایِ رضا پهلوی نیز بر دو نکته درست انگشت نهاد: یکی اشاره به ارتش سایبری که باید در امر مبارزه، به خرابکاری‌هایِ این دستگاه حکومتی توجه داشت و دیگر اشاره درست به برنامه‌ریزی‌هایِ پیش‌گیرانه از هم اکنون برایِ جلوگیری از هرج ومرج و آنارشیست پس از فرو پاشی حکومت.
آقای اسفندیار منفردزاده که هنرمندانه برنامه‌ جالبی را تهیه دیده بود، بر نکته‌هایِ درستی انگشت نهاد. او خواهان برپایی شورایی از همه گرایش‌ها بدون حق ویژه برای کسی؛ و وظیفه براندازی از سوی این شورا و تنظیمٍ برنامه گذار شد. ایشان به درستی تاکید داشت که برآوردن آرزوها و رویاها را باید گذاشت پس از سرنکونی حکومتِ نکبت.

چند نارسایی

ـ یکی از بزرگ‌ترین کمبود‌ها در بیرون از ایران، شمار اندک جوانان در کوشش‌هایِ سیاسی و چنین نشست‌هایی است. در این باره همه کوشندگان سیاسی و خانواده‌ها کم‌کاری کرده‌اند. آینده را جوانان یک کشور باید بسازند. (من خشنود هستم که گروه فرشگرد بیش‌تر جوانان هستند. امیدوارم این جوانان که همه دانش‌آموخته و هر یک در رشته‌ای کارشناس هستند نگذارند بر سر موردهایِ که مهم نیستند، جدا شده و شاخه، شاخه شوند.)
ـ گذشته از مجری برنامه، بانو هنگامه عباسی، تنها دو بانویِ دیگر شهلا انصاری و مهناز قرلو در نشست بودند. پیش از این شمار دیگری از بانوان قرار بود در نشستی که انجام نشد، شرکت داشته باشند و روشن نیست چرا این ‌بار حضور نداشتند. بانوان ایران سهم فراوان و مهمی در ۴۲ سال مبارزه با حکومت اسلامی داشته‌اند. نیاز است که شمار آنان در چنین نشست‌ها حتا بیش از مردان باشد.
ـ شوربختانه چند تن بیش‌تر شعاری سخن گفتند. فکر نمی‌کنم امروزکسی معنای "نه به حکومت اسلامی" و چرایی آن را نفهمد. بازگفت آن‌چه تا کنون بارها و بارها گفته شده است، ارزش کار و کوشش و هدف این نشست‌ها را پایین می‌آورد. امیدوار باشیم در آینده، نشست‌ها تا آن‌جا که شدنی‌است از شعار دادن به دور باشد.
با سپاس از جمعیت سوسیال دمکراسی ایران برای سازمان‌دهی این نشست و همه شرکت کنندگان در آن.

ویدئوی کامل همآیش ۹ می‌۲۰۲۱ را از [اینجا] ببینید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy