Tuesday, May 18, 2021

صفحه نخست » گزارش‌های تأییدنشده از مرگ دست‌کم ۸ نفر پس از واکسیناسیون در ایران

keyhan18.jpgکیهان لندن - در شبانه‌روز اخیر با جان‌ باختن ۳۱۰ بیمار مبتلا به کرونا بار دیگر آمار قربانیان این ویروس از ۳۰۰ نفر در روز بیشتر شد، حال آنکه هنوز روند واکسیناسیون کُند پیش می‌رود و پایان آن به آخر سال ۱۴۰۰ وعده داده شده است.

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ از افزایش شمار قربانیان روزانه کرونا به ۳۱۰ نفر خبر داده که مجموع جان‌باختگان را طبق آمار رسمی به ۷۷ هزار و ۵۳۲ نفر رسانده است.

در ظرف ۲۴ ساعت گذشته بر اساس آمارهای دولتی، ۱۳ هزار و ۹۳۰ بیمار شناسایی شدند که ۲ هزار و ۱۰۲ نفر در بیمارستان بستری شدند.

همچنین ۵ هزار و ۱۷۳ مبتلا به کرونا نیز در وضعیت وخیم بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر اساس نقشه‌رنگی کشور، همچنان تنها ۳ شهر در وضعیت پُرخطر قرار دارند و در عین حال هیچ شهری در وضعیت خطر اندک وجود ندارد. اما تعداد شهرهای در وضعیت خطرناک شیوع ۲۶۲ و شهرهای با خطر متوسط ۱۸۳ شهر هستند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

اکنون شهرهای سلماس در آذربایجان‌غربی، پارسیان در هرمزگان و قلعه‌گنج در کرمان قرمز هستند.

در آخرین گزارش‌ها نیز اعلام شده، در واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان کاشانی شهر‌کرد، بجای آنکه این کادر درمان که حدود ۹۰ نفر بودند، دوز دوم را دریافت کنند، مجددا دوز اول واکسن اسپوتنیک‌وی را تزریق کرده‌اند! گفته می‌شود این اشتباه باعث از دست رفتن ۹۰ دوز واکسن «اسپوتنیک‌۵» شده است.

در حال حاضر نگرانی‌های جدی از شیوع ویروس‌های جهش‌یافته کرونا در استان‌های جنوبی و شرقی، به ویژه سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر وجود دارد.

آنطور که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفته است، «مجموعا در این استان‌ها بالغ بر ۶۰ مورد مبتلا به ویروس‌های جهش‌یافته پیدا شده که همه اینها اطرافیانشان هم تست شدند و خوشبختانه به مرحله‌ای رسیدیم که دیگر کسی نبوده اما شانس ابتلا به این ویروس در استان‌های جنوبی و شرقی کشور و اگر رعایت نشود، در مناطق دیگر کشور وجود دارد.»

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفته که «یکسری کارگر و مسافر هندی در جنوب کشور شناسایی شده‌اند و نیروهای بهداشت در گشت شهری یکسری اتباع هندی را مشاهده و بررسی کردند که ۱۸ نفر در یک هتل اسکان دارند که ۴ نفر از آنها علامت داشتند و بعد از تست گرفتن از این گروه مشخص شد که این اتباع به کرونا مبتلا هستند که بعد قرنطینه شدند.»

او ادامه داد: «در پارسیان و عسلویه در هرمزگان و آذربایجان غربی موارد ابتلا به کروناهای جهش‌یافته همین‌گونه رصد شد و همه مبتلایان به سرعت قرنطینه شدند و خوشبختانه این دوره در رصد و پایش اتباع خارجی مشکوک دانشگاه‌های علوم پزشکی به سرعت عمل کردند و افراد مبتلا و مشکوک شناسایی شدند و از آنها تست گرفته شد.»

در این بین، لاری گفته که مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۵۷۱ هزار و ۱۶۰ دوز رسیده است.

بررسی این آمار دولتی نشان می‌دهد، تنها ۲.۵ درصد کل جمعیت ایران یک دوز و کمتر از نیم‌دهم درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. این بدین معناست که ۹۷.۵ درصد مردم پس از حدود ۳ ماه از شروع واکسیناسیون، حتا یک دوز واکسن نیز نگرفته‌اند.

بر اساس اعلام گمرک، در مجموع ۷۲۰ هزار دوز واکسن از روسیه، ۱۲۵ هزار دوز واکسن هند، ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز کواکس از کره جنوبی و یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز کوواکس از ایتالیا وارد ایران شده که باید به جمع آن ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار دوز واکسن از چین و سایر را نیز اضافه کرد.

همچنین معاون فنی گمرک اعلام کرده که تا کنون طی ۱۴ مرحله ۵ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا از کشورهای مختلف وارد فرودگاه «خمینی» شده که پس از انجام تشریفات گمرکی در حداقل زمان، تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

با این حال، همچنان وعده‌ها و وعیدهای توخالی مقامات مسئول ادامه دارد. سعید نمکی وزیر بهداشت امروز قول داده تا پایان امسال یعنی بعد از پایان دوران مسئولیت‌اش، تمام شهروندان کشور واکسینه شوند!

او همچنین اعلام کرد که خردادماه امسال واکسن‌های داخلی به تولید انبوه می‌رسند.

نمکی گفته است: «۱۴ میلیون نفر گروه هدف اول شامل افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا اوایل تیرماه، واکسن کرونا (هر دو دوز ) را دریافت خواهند کرد.»

همزمان گزارش‌های تأییدنشده‌ای از مرگ دست‌کم ۸ شهروند پس از تزریق واکسن‌های کرونا منتشر شده است. یک منبع آگاه در گفتگوی خبرنگاران اجتماعی در کلاب هاوس گفته که ۴ نفر پس از تزریق واکسن «سینوفارم» چین و ۴ نفر نیز پس از تزریق واکسن «اسپوتنیک ۵» جان خود را از دست داده‌اند و هیچ فردی با تزریق واکسن «آسترازنکا» در ایران جان‌ نباخته است.

انتشار این اخبار در حالیست که وزیر بهداشت مدعیست در روند اجرای تست انسانی واکسن‌های داخلی، هیچیک از ۱۲ هزار نفری که تست روی آنها صورت گرفته، علائم یا عوارضی نداشتند و حتا یک مورد عارضه واکسن گزارش نشده است.

این ادعا در مقایسه با عوارض گزارش‌ها از تزریق اصلی‌ترین واکسن‌های کرونای دنیا در کشورهای دیگر، بیشتر شائبه دروغ‌پردازی و پنهانکاری مقامات را در اعلام عوارض واکسن‌ها تأیید می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy