Sunday, May 23, 2021

صفحه نخست » فلسطین پیروز شد!

4AFAADDE-DC19-40DB-95F2-B35B68DB0620.pngبه گزارش الف، از هنگام آغاز درگیری‌ها در فلسطین اشغالی که 11 روز به طول انجامید و بعد از اجرای آتش‌بس میان مقاومت فلسطین در غزه و دشمن صهیونیستی، کارشناسان و تحلیلگران ارزیابی‌ها و بررسی‌های متعددی درباره این نبرد انجام دادند. صرف نظر از دستاوردهای مقاومت در این جنگ که در گزارش‌ها و اخبار رسانه‌ها و کارشناسان وابسته به مقاومت منتشر می‌شود؛ مقالات بی‌شماری توسط پژوهشگران و کارشناسان بی طرف و حتی خود صهیونیست‌ها نشر یافت که درواقع به منزله اعتراف‌نامه‌ای تحت عنوان «شکست معادلات اسرائیل و پیروزی مقاومت فلسطین» در این جنگ بود.

در ابتدا توجه به این نکته ضروری است که هرچند فلسطینی‌ها در جنگ اخیر متحمل خسارت‌های مادی و انسانی زیادی شدند و صحنه‌های دردناک جنایات اشغالگران علیه کودکان فلسطینی هرگز از ذهن نه تنها فلسطینیان بلکه هر انسان آزاده دیگری پاک نخواهد شد، اما آنچه که موجب می‌شود کارشناسان، اسرائیل را بازنده این جنگ بدانند آن است که این رژیم با وجود برخورداری از امکانات فراوان نظامی که قابل مقایسه با فلسطینیان نیست نتوانست جنگ را طولانی کند و حتی جرات حمله زمینی به غزه را نیز نداشت. بنابراین درنهایت مجبور شده بدون هیچ قید و شرطی آتش‌بس را پذیرفته و دست کم مواضع خود را در فلسطین اشغالی از زیر موشک‌های مقاومت نجات دهد.

در وهله اول به اعتراف تاریخی «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب اسرائیل خانه ما به شکست این رژیم در برابر مقاومت فلسطین اشاره می‌کنیم که بعد از اعلام آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان ضمن نشر یک توئیت اعلام کرد، حماس بار دیگر آتش‌افروزی خواهد کرد و ما دوباره در معرض یک عملیات دیگر قرار می‌گیریم.

لیبرمن با انتقاد تند از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که ما چه کرده‌ایم؟ ما یک «دولت پیشرفته» (رژیم اشغالگر) را فلج کردیم و اکنون تصویر ما مقابل جهان عرب چگونه خواهد بود؟

«عیران عتسیون» معاون سابق رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی مصاحبه‌ای با رسانه‌های این رژیم درباره شکست اسرائیل در جنگ غزه گفت، اکنون ایران و حزب‌الله می‌بینند که یک سازمان کوچک در نوار غزه با کمک‌های خارجی تقریبا صفر و بدون نیروی هوایی چگونه 12 روز اسرائیل را زیر آتش نگه داشت.

وی درباره شرایط رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه گفت، ما به دلایل نادرست وارد این جنگ شدیم و با یک تصویر بسیار بد و شکست‌خورده از آن خارج شدیم و اکنون یک بی اعتمادی گسترده نسبت به سخنان نخست‌وزیر و از آن بدتر یک بی اعتمادی بزرگ میان اسرائیلی‌ها نسبت به موسسه امنیتی وجود دارد.

ژنرال «عاموس یادلین» رئیس مرکز مطالعات امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی نیز بعد از اجرای آتش‌بس در فلسطین اشغالی در گفتگو با رسانه‌های اسرائیلی گفت، آتش‌بس باید در صورتی اجرا می‌شد که ارتش اسرائیل می‌توانست دستاوردی در این جنگ داشته باشد، ما شاهد یک کنفرانس مطبوعاتی توسط نخست‌وزیر بودیم که در آن ادعا می‌کرد، ما دستاوردهای زیادی در جنگ داشتیم و حماس ضربات سختی دریافت کرد.

وی افزود، اما حقیقت این است که اسرائیلی‌ها احساس تلخ و بدی دارند، زیرا هیچگونه پیروزی بر حماس وجود نداشت و ما احساس فشار می‌کنیم.

ژنرال « رونن مانلیس» سخنگوی پیشین ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز به نوبه خود در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون این رژیم با اشاره با اینکه صهیونیست‌ها در زمان نامناسب و درحالی که حماس قدرت را در دست گرفته بود وارد جنگ غزه شدند، اعتراف کرد که اسرائیل استراتژی و سازوکار سازمان‌یافته در این جنگ نداشت.

«آری شبیت» نویسنده برجسته صهیونیست نیز در این زمینه معتقد است، اسرائیل نمی‌تواند بر صاحبان سرزمینی که با جان خود از آن دفاع می‌کنند پیروز شود و اگر اسرائیلی ها خواهان نجات زندگی خود هستند باید این سرزمین را ترک کنند. او صادقانه به اسرائیلی‌ها توصیه کرد که دست از اشغال‌گری بردارند و شهرک‌ها را تخلیه کنند و تنها در قدس غربی ساکن شوند.

«آلوف بن» سردبیر روزنامه صهیونیستی هآرتص نیز با انتشار مقاله‌ای در این خصوص اعلام کرد، همه آمادگی‌های ارتش در این جنگ به شکست انجامید و ثابت شد که ارتش اسرائیل هیچگونه استراتژی تعریف شده برای این جنگ نداشته است.

وی ضمن اشاره به ناکامی صهیونیست‌ها در آماده‌سازی ارتش برای این جنگ و شکست اطلاعاتی و نظامی اسرائیل گفت، عملیات‌های نظامی اسرائیل نشان داد این جنگ غیرضروری‌ترین و شکست‌خورده‌ترین جنگی بود که اسرائیلی‌ها وارد آن شدند.

«اسرائیل هرئیل» نویسنده روزنامه هآرتص نیز پس از پایان درگیری‌ها در گزارشی نوشت، اسرائیل هیچ یک از اهداف ایدئولوژیک و استراتژیک خود را در جنگ با فلسطینیان تحقق نبخشیده و همواره به آرام شدن اوضاع اکتفا می‌کند. حماس همه فلسطینی‌ها را متحد کرد و جرقه‌ای که فلسطینیان منتظر آن بودند بعد از 73 سال زده شد. اهداف اسرائیل در این جنگ تحقق نیافت و حماس با هدف آزاد کردن «اماکن مقدس اسلامی» این جنگ را با موشک‌های خود آغاز کرده بود و اگر درس نگیریم، حماس همانطور که فلسطینیان ساکن مناطق 1948 را با خود همراه کرد به سیطره بر قدس ادامه خوهد داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy