Friday, Jun 11, 2021

صفحه نخست » مدیران خوش‌باور و صورتحساب میلیاردی برای بیت‌المال

4B40E9BD-7729-4D5E-89AF-8A8D02BAC77C.jpegهزینه های نجومی و ارزی صورت گرفته برای حدادی تا جایی که حتی خارپاشنه او نیز در اروپا جراحی شد، باعث شده تا بازگشت وی به کشور بجای رسیدن به اوج آمادگی در اردوی پر هزینه آمریکا، نگرانی‌هایی را به دنبال داشته باشد. چرا فدراسیون دوومیدانی و کمیته المپیک تا این حد تابع یک ورزشکار بوده؟

قهرمان پرتاب دیسک آسیا پس از حضور در اردوی آماده سازی در آمریکا، به ایران بازگشت.

به گزارش تابناک ورزشی، احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک لندن که توانسته سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را نیز کسب کند، جمعه به کشور بازگشت.

حدادی به منظورحضوری مقتدرانه در مسابقات المپیک و با توجیه کسب دومین مدال پرتابی بعداز المپیک لندن، با تامین کلیه هزینه‌ها از محل حساب ‌های ورزش کشور، برای برگزاری اردوی آماده سازی زیر نظر مک ویلکینز راهی ایالات متحده آمریکا شده بود.

طبق تازه‌ترین خبرها، حدادی در جریان برگزاری اردوی آماده سازی از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شد و به همین علت مجبور شد با توجه به زمان کم باقی مانده تا آغاز المپیک توکیو برای بررسی و درمان مصدومیت خود زیر نظر پزشکان، به کشور بازگردد!

آنهمه دلار فدای سر احسان حدادی

هزینه های نجومی و ارزی صورت گرفته برای این ورزشکار اغلب معترض، تا جایی که حتی خارپاشنه او نیز در اروپا جراحی شد، باعث شده تا بازگشت به کشور بجای رسیدن به اوج آمادگی در آمریکا، نگرانی‌هایی را به دنبال داشته باشد.

مشخص نیست حدادی آیا می تواند با مصدومیت موجود در المپیک پرتاب کند یا خیر؟ دوومیدانی ایران و کل کاروان ورزش کشور به مدال او در المپیک توکیو دل بسته بود.

حالا این پرسش اساسی مطرح می‌شود که پاسخ میلیاردها تومان مخارج اردوهای خارجی و اسکان و پرواز و اقامت چنین ورزشکار خودمختاری را چه کسی خواهد پرداخت؟ مصدومیت جزو لاینفک ورزش حرفه‌ای است اما اگر این ورزشکار زیر نظر و نظارت فدراسیون کار می‌کرد، شرایط امروز بهتر از این نبود؟


برای مدال احتمالی حدادی چقدر خرج شده؟

باید میزان دقیق هزینه انجام شده برای احسان حدادی که امروز بهره برداری از آن زیر سوال جدی رفته است، برای افکار عمومی ، رسما و بدون هیچ مصلحت اندیشی اعلام شود. ورزشکاری که حتی زیر بار درمان مشکل عادی خارپاشنه خود در ایران نرفت و با پافشاری و اصرار ، این عمل بسیار پیش پا افتاده را هم به کلینیکی در آلمان کشاند، امروز باید پاسخگو باشد. و این ضرورت پاسخگویی به مدیران ناظر بر کار او نیز تعلق می‌گیرد.


افسار ورزش کشور در ید سلیقه یک ورزشکار؟

چنین سطحی از ورزشکار سالاری در تاریخ ورزش کشور کم سابقه و در این سطوح حتی بی سابقه بوده است.

امروز وقتش رسیده که رئیس کمیته ملی المپیک و همچنین رئیس فدراسیون دوومیدانی جواب بدهند که چرا فدراسیون دوومیدانی ایران و کمیته ملی المپیک تا این حد تابع سلیقه و میل یک ورزشکار بوده است؟ ورزشکاری که برای سپردن خارپاشنه‌اش به پزشکان داخلی تضمین و تعهد می‌خواهد ، حالا باید در پیشگاه مردم درباره وضع فعلی حساب پس بدهد.

چه کسی جواب دلارهای خرج شده را می‌دهد؟

تکلیف دهها هزار دلار خرج شده از بیت المال برای احسان حدادی چیست؟ اگر مدالی که در ازای این مخارج تعهد شده، بدست نیاید باید مدیرانی که چنین خطایی مرتکب شده اند را احضار کرد. اگر هم تعهدی بر کسب مدال المپیک از سوی آقای سوپراستار نبوده، پس چگونه زیر بار حرف بدون ضمانت یک ورزشکار رفتند و ریش و قیچی را به خودش سپردند؟

جالب اینکه حتی یک عکس معمولی هم در رسانه‌های داخلی از تمرینات فوق تخصصی این پرتابگر در آمریکا، طی مدت اخیر در دسترس نیستند! یک بی اطلاعی محض و رهاکردن محض وظیفه و ماموریت فدراسیون دوومیدانی که جا دارد نهادهای نظارتی نیز ورود کنند.

پس تشکیلات فدراسیون دوومیدانی برای چه مستقر شده است؟ وقتی نقش هدایت و رهبری و نظارت از سوی مقامات مربوطه ایفا و اجرا نشده است، رئیس فدراسیون و سایر همکارانش چرا هنوز پشت میزهای‌شان نشسته‌اند؟

نویسنده: امید صبوری



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy