Saturday, Jun 26, 2021

صفحه نخست » عامل سلاخی رهگذران بی‌گناه در جنوب آلمان جنایت خود را «جهاد» نامید + فیلم

stab_062521.jpgبه گفته مقامات فرد مهاجم یک مرد سومالیایی ۲۴ ساله است که دستگیر شده و نشانه‌ای از وجود فرد مظنون دیگری وجود ندارد

جواد طالعی - رادیو بین المللی فرانسه

مهاجم ۲۴ ساله ای که در شهر وورتسبورگ آلمان هشت رهگذر را به ضرب چاقو کشت یا مجروح کرد، پس از انتقال به بیمارستان گفت که "جهاد" خود را عملی کرده است. وزیر داخلی ایالت بایرن پیش تر گفته بود که مهاجم هنگام حمله به رهگذران فریاد "الله اکبر" سر می داده است. با این همه، پلیس از مردم محل دعوت به خویشتنداری کرده و گفته است که تحقیقات درباره انگیزه مهاجم ادامه دارد.

درباره انگیزه نهائی و هویت عامل جنایت وورتسبورگ نظرات متفاوتی بیان شده است. به گفته پلیس، او سه هفته پیش به دلیل مشکلات روحی به یک بیمارستان روانی ارجاع شده بود. به این دلیل گفته می شود که وی حتی اگر اسلامگرا باشد و از دید خود دست به "جهاد علیه کفار" زده باشد، محرک روانی نیز داشته است.

جنایت بعد از ظهر جمعه این هفته در شهر تاریخی و زیبای وورتسبورگ در جنوب آلمان، مردم این منطقه را به شدت متاثر و خاطره تلخ دیگری را در آن ها زنده کرده است.

روز ۱۸ ژوئن سال ۲۰۱۶ یک پناهجوی افغانستانی در راه آهن وورتسبورگ مسافران را با تبر مورد حمله قرار داد و پنج تن از آن ها را به شدت زخمی کرد. داعش بلافاصله اعلام کرد که این مهاجم سرباز اسلام بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به دستور نخست وزیر ایالت بایرن، در سراسر این ایالت سوگواری همگانی اعلام شده و پرچم ها به حالت نیمه افراشته درآمده اند.

به گزارش رسانه های محلی مهاجم وورتسبورگ این بار یک جوان ۲۴ ساله سومالیائی است. اما پلیس هنوز هویت دقیق او را فاش نکرده است. گزارش رسانه ها حاکی از آن است که او در حمله خونین خود دست کم سه نفر را کشته و ۵ تن دیگر را به شدت زخمی کرده است. یک کودک نیز در میان زخمی شدگان است و دو تن از مجروحان در حال حاضر با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

جلوه شهامت مدنی در مردم

در شبکه های اجتماعی ویدئوهائی پخش شده که نشان می دهند هنگام حمله مهاجم، بسیاری از رهگذران کوشیده اند مانع ادامه جنایات او شوند، اما وی همچنان اصرار به کشتن رهگذران داشته و پلیس سرانجام توانسته است با شلیک به ران او را از حرکت بازدارد و دستگیر کند. مهاجم هنوز در بیمارستان تحت نظر است.

روزنامه اصلی شهر وورسبورگ نوشته است که بیش از همه زنان رهگذر هدف حمله های مهاجم بوده اند. بر اساس اعلام رسمی ۳ کشته این حمله نیز زن بودند. ۵ نفر دیگر نیز در این حمله مجروح شدند و پلیس با ابراز نگرانی نسبت به ادامه زندگی دو تن از مجروحان اعلام کرده که دو تن از آن ها، که دارای جراحات سبک بوده اند، امروز از بیمارستان مرخص شده اند.

رهبران سیاسی آلمان از جمله رئیس جمهوری و نخست وزیر ایالات بایرن ضمن ابراز تاسف از ماجرای غم انگیز وورتسبورگ شهامت مدنی افرادی را که در جریان جنایت کوشیدند با تن دادن به خطر ادامه جنایت را برای مهاجم دشوار کنند ستودند و گفتند که اگر این مقاومت مدنی نبود، بی تردید تهاجم قربانی بیشتری می داشت.

کنفرانس خبری پلیس

پلیس که به تحقیقات خود برای روشن کردن جزئیات جنایت ادامه می دهد اعلام کرده که تا غروب امروز در یک کنفرانس خبری نتیجه تحقیقات خود را به آگاهی همگان خواهد رساند. پلیس همچنین از مردم خواسته است که از پخش ویدئوهای تکان دهنده ای که سبب تهییج افکار عمومی می شود خودداری کنند و امکان بدهند که تحقیقات مسیر درست خود را طی کند.

دولت اسلامی (داعش) هنگامی که در سوریه و عراق مورد حمله گسترده نیروهای بین المللی قرار گرفت، در ویدئوهای متعدد از مسلمانان ساکن کشورهای غربی خواست با هر وسیله ای که می توانند به راحتی تهیه کنند، "کفار" را مورد حمله قرار دهند. از آن به بعد تاکنون در آلمان و چند کشور اروپائی دیگر حمله به ماموران انتظامی و مردم عادی با قمه، چاقو؛ ساطور و تبر چندین بار تکرار شده است. اغلب کسانی که دست به این جنایات زده اند، دارای نابسامانی های روانی هم بوده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy