Tuesday, Aug 24, 2021

صفحه نخست » مسعود حسینی، عکاس خبرنگار افغانستانی و برنده جایزه پولیتزر: طالبان رسانه‌های غربی را فریب داده‌اند

masoud_Hosseiny.jpg بانگ ـ مسعود حسینی، عکاس خبرنگار افغانستانی و برنده جایزه پولیترز (+) در مصاحبه با دویچلندفونک می‌گوید طالبان موفق شده رسانه‌های غربی را فریب دهد.

حسینی در بخشی از مصاحبه با دویچلندفونک (+) می‌گوید از مقایسه گزارش‌های رسانه‌های غربی با رویدادهای افغانستان به سادگی می‌توان پی برد که فقط بخش تحریف شده‌ای از واقعیت‌ها در رسانه‌های غربی بازتاب پیدا می‌کند.

این عکاس خبرنگار افغانستانی می‌گوید اصولاً طالبان از فریب رسانه‌های غربی به عنوان یک استراتژی آشکار استفاده می‌کنند. برای مثال در یک نشست خبری که در مرکز رسانه‌ای ارگ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد، طالبان اعلام کردند به آزادی بیان متعهدند و مانع از ادامه فعالیت روزنامه‌نگاران زن نمی‌شوند اما یک هفته قبل از آن رئیس مرکز رسانه‌ای دولت غنی را در همین مکان به قتل رسانده بودند. رسانه‌های غربی فقط بخش اول را بازتاب دادند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید طالبان سبب ازدحام و اغتشاش در فرودگاه بین‌المللی کابل شدند با این هدف که رسانه‌های غربی را از رویدادهایی که بیرون از فرودگاه در جریان است منحرف کنند.

بر همین اساس طالبان قبل از اشغال مجدد افغانستان از شبکه‌های اجتماعی هم به طور هوشمندانه‌ای بهره می‌بردند به این شکل که قبل از سقوط برخی مراکز ولایت‌ها، خبر سقوط را به طور زنجیره‌ای و گسترده بازتاب می‌دادند و به یک معنا شهرها را قبل از فتح، در شبکه‌های اجتماعی فتح می‌کردند و به این ترتیب مقاومت را قبل از آنکه حتی شکل بگیرد از بین می‌بردند.

حسینی پس از انتشار عکس‌ها و گزارش‌هایی درباره ازدواج اجباری دختران در شمال افغانستان پس از تهدید طالبان به انتقام از او، افغانستان را ترک کرد. او که ۳۹ سال دارد و با خبرگزاری فرانسه همکاری می‌کند در هلند اقامت دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy