Saturday, Dec 11, 2021

صفحه نخست » دستت را از گلوی من بردار، پروین ملک

Parvin_Malek_2.jpgاحمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی در نخستین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: "نقش زنان از نقش مردان مهم‌تر و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان، اخلاق و عملکرد بانوان خیلی مهم است".

وزیر کشور جمهوری اسلامی با بیان اینکه «افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد» گفت اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است.

نیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل می‌دهند و باید در ارگان های تصمیم گیری و در سطوح سازمان های سیاسی و اجتماعی و دولتی بطور مساوی صدای زنان با مردان به گوش برسد. در ایران زنان یکی از اصلی ترین قربانیان و یکی از مهمترین عاملان به چالش کشیدن نظام اسلامی هستند. مسئله زنان، مسئله تمام مردم ایران است و تنها مشکل زنان نیست. زن ایرانی در برزخ سنت و مدرنیته بسر می‌برد. یعنی بعد از انقلاب با این شرایط روبرو هستیم که سیاست رسمی حکومت ، زن ستیز شده ،زنان به شهروندان درجه دو تقلیل داده شده‌اند و تنها حقی که زنان در حکومت اسلامی دارند حق رای دادن است . شرایط و فشار و سرکوب بر زنان افزایش پیدا کرده است و تقویت حکومت دینی به نوعی به تقویت سنت در ایران منجر شده که این مسئله زنان ایرانی را تحت فشار سیاسی ، اقتصادی آجتماعی و فرهنگی بیشتری قرار داده و امکان گذار به مدرنیته را برای آنان دشوارکرده است.

تفکری که زنان را ابزار زاد و ولد می‌داند و هراس از آن دارد که از ناحیه زنان "ضربه" می‌خورد، در این تفکر مرد رئیس است و زن مطیع مرد؛ و اگر زمانی زن پایش را از گلیم خود فراتر بگذارد، ارکان شریعت به لرزه خواهند افتاد.

زمان آن گذشته است که مردم را از کلماتی مانند نفوذ غرب، تهاجم فرهنگی، عوامل خارجی و نفوذی ترساند؛ به قول سهراب: "سپهری چشم‌ها را باید شست" و به زن به مثابه یک انسان نگاه کرد که مانند دیگر انسان ها نیازهایی دارد. زن ماشین زاد و لد نیست و حق پوشش و حق انتخاب دارد. زمان آن رسیده است که با صدایی رسا اعلام کرد: دستت را از گلوی من بردار، که قوانین شریعت ماندنی نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy