Thursday, Dec 16, 2021

صفحه نخست » بازداشت (نجات) ۵ قاچاقچی مواد مخدر ایرانی توسط نیروهای آمریکایی

navy_121621.jpgالعربیه - نیروهای آمریکای 1745 کیلوگرم حشیش، 500 کیلوگرم شیشه و 30 کیلوگرم هروئین از قاچاقچیان ایرانی ضبط کردند

نیروی دریای آمریکا اعلام کرد که پنج قاچاقچی مواد مخدر ایرانی پس آتش گرفتن قایق بادبانی آنها را در نزدیکی سواحل عمان بازداشت کرده است.

گشت هوایی آمریکا در خلیج، پنج‌شنبه، 16 دسامبر ویدیویی مربوط به روز گذشته از این قایق در حوالی سواحل عمان منتشر کرد که آتش‌زدن عمدی این قایق از سوی سرنشیان آن را نشان می‌داد.

***
پس از این حادثه، کشتی گشت دریایی «یو‌اس‌اس‌ سیروکو» وابسته به نیروی دریایی آمریکا در محل حاضر شده و جان پنج سرنشین قایق ایرانی را نجات داد.

نیروهای آمریکایی همچنین مقدار 1745 کیلوگرم حشیش، 500 کیلوگرم‌ شیشه و 30 کیلوگرم هروئین از قاچاقچیان ایرانی ضبط کردند که ارزش آنها بالغ بر 14.7 میلیون دلار برآورد شده است.

تیموتی هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا مستقر در خاورمیانه در این رابطه اعلام کرد که مواد مخدر ضبط شده، حدود نصف محموله مواد حمل شده توسط قایق ایرانی بوده است.

نیروی دریایی آمریکا خاطرنشان کرد، قاچاقچیان ایرانی پس از دریافت کمک‌های اولیه پزشکی به مقامات عمانی تحویل داده شدند.

نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه به همراه نیروهای دریایی کشورهای خلیج گشت‌های پیوسته و منظمی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام می‌دهند.

قاچاقچیان مواد مخدر اغلب از قایق‌های بادبانی برای انتقال مواد مخدر استفاده می‌کنند که معمولا توسط گشت‌های دریایی و هوایی شناسایی و بازداشت می‌شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy