Tuesday, Jan 11, 2022

صفحه نخست » نیمی از جمعیت اروپا به اُمیکرون مبتلا می‌شود

omicron.jpg رادیو بین المللی فرانسه ـ ناصر اعتمادی - سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیش از نیمی از جمعیت اروپا در دو ماه آینده از طریق گونۀ "اُمیکرون" به بیماری "کووید۱۹" مبتلاء می‌شوند، در صورتی که آهنگ کنونی ابتلاء به این بیماری ادامه یابد. در حال حاضر بیست و شش کشور اروپایی اعلام کرده‌اند که بیش از یک درصد جمعیت آنها هر هفته به بیماری کرونا مبتلاء می‌شوند.

هانس کلوگه، مدیر منطقۀ اروپا در سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که گونۀ "اُمیکرون" موج بزرگی از پاندمی از غرب به سمت شرق اروپا به راه انداخته است و پیش‌بینی می‌شود که با آهنگ کنونی بیش از نیمی از جمعیت منطقۀ اروپا در شش تا هشت هفتۀ آینده توسط همین گونه به ویروس کرونا مبتلاء شود. منطقۀ اروپا در سازمان جهانی بهداشت شامل ۵۳ کشور و قلمرو می‌شود و در ۵۰ کشور و قلمرو اروپایی موارد ابتلاء به گونۀ "اُمیکرون" مشاهده شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در نخستین هفتۀ سال جدید میلادی بیش از هفت میلیون مورد ابتلاء در این منطقه به ثبت رسیده است. هانس کلوگه تصریح کرده است که گونۀ "اُمیکرون" مسری‌ترین گونۀ ویروس کرونا است و جهش‌های آن قابلیت جذب سریع ویروس در سلول‌های انسان را می‌دهند، حتی در نزد کسانی که قبلاً به این بیماری مبتلاء یا در مقابل آن واکسینه شده‌اند. با این حال، مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده است که واکسن‌های تأئید شده از اشکال وخیم بیماری و مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری می‌کنند حتی اگر موارد ابتلاء از طریق گونۀ "اُمیکرون" صورت گرفته باشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy