Tuesday, Jan 18, 2022

صفحه نخست » سفیر ایران در مسکو: ایرانی‌ها به روسیه تزاری فحش می‌دهند

russia_011722.jpgایران وایر - کاظم جلالی، سفیر حکومت جمهوری اسلامی در مسکو از آنچه روسیه نوین تحت حکومت ولادمیر پوتین نامیده ستایش کرده و گفته ایرانی‌ها هر چه «هر چه فحش می‌دهند، به دوران تزار است.»

جلالی در مصاحبه با روزنامه ایران مدعی شده: «ماشین عملیات روانی وتبلیغاتی انگلیسی‌ها و امریکایی‌ها می خواهند با نشر روزافزون سیمای روس شرور، نفرت از روسیه و تبلیغ اینکه روس‌ها بد و خطرناک و غیرقابل اعتماد و غیر قابل پیش‌بینی هستند را تبلیغ کنند.»

سفر ایران در مسکو در سخنانش ۴ روسیه را از هم متمایز کرده و این چهار روسیه را روسیه دوران تزاری، روسیه دوران کمونیستی، روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و روسیه نوین تحت حکومت ولادمیر پوتین خوانده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

جلالی مدعی شده: «برخی با شبیه‌سازی روسیه نوین امروز با برداشت‌های منفی و رسوب شده از رفتار تاریخی روسیه تزاری و نیز تمایلات سلطه گری اتحاد جماهیر شوروی در زمان حاکمیت کمونیست‌ها، هرگونه تحکیم روابط امروز ایران با روسیه نوین را تخریب می‌کنند.»

آقای جلالی همچنین گفته است روسیه نوین تحت رهبری پوتین با روسیه تزاری فرق دارد، هر دو مقابل غرب ایستاده‌اند و نگاه دولتمردان پوتین به دولت رئيسی نیز مثبت است.

این اظهارات در حالی از سوی سفیر حکومت ایران در مسکو مطرح شده که شعارهای «مرگ بر روسیه» و «سفارت روسیه، لانه جاسوسیه» در جریان اعتراضات سال‌های اخیر ایران به ویژه پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از سوی معترضان در ایران سر داده شد.

ابراهیم رئيسی، رئيس جمهوری اسلامی ایران، قرار است روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ به مسکو سفر کند و با ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری این کشور، دیدار کند. وزیران خارجه، نفت و اقتصاد در این سفر ابراهیم رئیسی را همراهی خواهند کرد.

پیش از این، گزارش شده بود که در این سفر «سند همکاری ۲۰ساله» میان دو کشور امضا خواهد شد، ولی برخی نمایندگان مجلس گفته‌اند مراحل آماده‌سازی این سند نهایی نشده و ممکن است این سند فعلاً امضا نشود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy