Thursday, Jan 20, 2022

صفحه نخست » تیم ملی فوتبال زنان ایران نخستین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا را با جنگندگی پایان داد

IR_IND.jpgتیم ملی فوتبال بانوان ایران که برای نخستین بار به مسابقات جام ملت‌های آسیا راه یافته است، در دیدار اول خود در گروه نخست مسابقات روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ماه در ورزشگاه دی. وای. پاتیل شهر «بمبئی نو» به مصاف میزبان این رقابت‌ها رفت و در پایان به تساوی بدون گل رضایت داد.

این مسابقات، همچون دیگر رقابت‌های ورزشی بانوان در ۴۳ سال گذشته، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش نمی‌شود.

***

• کودایی دوباره فرشته نجات

مصاف تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و هند بدون گل مساوی به پایان رسید.

به گزارش "ورزش سه" بعد از برگزاری نخستین مسابقه از جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ۲۰۲۲ هند که میان دو تیم چین و چین‌تایپه بود و چینی‌ها موفق شدند با برتری ۴ گله، گام اول را مقتدرانه بردارند، بازی افتتاحیه رسمی این تورنمنت از ساعت ۱۷: ۳۰ آغاز شد؛ تقابل تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و زنان هند.

زنان ایران در نخستین تجربه حضور خود در جام ملت‌ها به دنبال ادامه روند تاریخ‌سازی و خلق شگفتی خود بودند و در مقابل هندی‌ها که جزو تیم‌های باتجربه در جام ملت‌ها به شمار می‌روند و نهمین دوره حضور خود را در جام ملت‌ها تجربه می‌کنند، بعد از ۱۹ سال دوباره جواز حضور در این تورنمنت را به دست آورده‌اند.

هندی‌ها بعد از کسب دو نایب قهرمانی، در خانه در جستجوی جام قهرمانی آسیا هستند و می‌خواهند خود را به جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا-نیوزلند برسانند و در این راستا به ۳ امتیاز مسابقه امروز نیاز مبرمی داشتند.

بازی از سوی شاگردان مریم ایراندوست تهاجمی‌تر آغاز شد و حتی تیرک دروازه هند هم توسط نگین زندی به لرزه در آمد اما در ادامه مالکیت توپ و میدان در اختیار هندی‌ها قرار گرفت و آن‌ها حملات پی در پی روی دروازه ایران داشتند که به خوبی خط دفاعی ایران توانست بازی را مدیریت کند.

IR_IND2.jpg

در نیمه دوم هندی‌ها برای رسیدن به گل برتری یکپارچه حمله شده بودند که درخشش زهره کودایی مانع از فروپاشی دروازه ایران شد و سنگربان ایران با ارائه نمایشی استثنایی از خود اجازه نداد هندی‌ها بتوانند دروازه ایران را باز کنند تا در نهایت بازی با تساوی بدون گل مساوی و با تقسیم امتیازات به پایان برسد.

هفته اول گروه A جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ هند
پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ساعت: ۱۷: ۳۰
ورزشگاه: دی وای پاتیل مومبای
گروه داوری: داور: لارا لی (استرالیا) کمک‌ها: جوانا کاراکتیس (استرالیا) و نائومی تشیروگی (ژاپن) داور چهارم: یوشی یاماشیتا (ژاپن) ناظر: زیرخدین محد صالح (مالزی)

کارت زرد:
ثنا صادقی (دقیقه ۶۶) از ایران
مانیشا کالیان (دقیقه ۶۹) از هند

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان ایران:
زهره کودایی
غزاله بنی طالبی
فاطمه عادلی
ملیکا متولی
بهناز طاهرخانی
ملیکا محمدی
ثنا صادقی (از دقیقه ۷۰: یاسمن فرمانی)
زهرا سربالی (از دقیقه ۵۹: مرضیه نیکخواه)
سمانه چهکندی (از دقیقه ۵۹: زهرا معصومی)
هاجر دباغی (از دقیقه ۷۰: سارا ظهرابی‌نیا)
نگین زندی (از دقیقه ۸۷: افسانه چترنور)
سرمربی: مریم ایراندوست



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy