Monday, Jan 24, 2022

صفحه نخست » تخریب مجسمه و تابلوهای شهری خمینی در اصفهان

kayhan_012422.jpg-منابع داخلی از استان اصفهان خبر داده‌اند، یک شهروند اهل شهرستان اردستان به اتهام تخریب مجسمه روح‌الله خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در این شهر بازداشت شده است.

-علاوه بر این مجسمه که در میدان «خمینی» قرار داشته، تمامی پلاک‌های شهری این میدان که اسم خمینی را داشته‌اند در دوم بهمن‌ماه تخریب شده‌اند.

-تخریب مجسمه و اسم خمینی از خیابان‌ شهرستان اردستان در حالی در استان اصفهان رخ داده که تا چند روز دیگر رژیم ایران، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موسوم به «دهه فجر» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه را به روال هر سال جشن می‌گیرد. ده روزی که بین مردم به «دهه زجر» معروف است.

کیهان لندن - در آستانه چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجسمه و تابلوهای شهری روح‌الله خمینی بینانگذار نظام جمهوری اسلامی در شهرستان اردستان اصفهان تخریب شد. یک شهروند متهم به این تخریب‌ها دستگیر و به زندان نائین منتقل شده است.

منابع داخلی از استان اصفهان خبر داده‌اند، یک شهروند اهل شهرستان اردستان به اتهام تخریب مجسمه روح‌الله خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در این شهر بازداشت شده است.

علاوه بر این مجسمه که در میدان «خمینی» قرار داشته، تمامی پلاک‌های شهری این میدان که اسم خمینی را داشته‌اند نیز در دوم بهمن‌ماه تخریب شده‌اند.

تخریب مجسمه و اسم خمینی از خیابان‌ شهرستان اردستان در حالی در استان اصفهان رخ داده که تا چند روز دیگر رژیم ایران، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موسوم به «دهه فجر» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه را به روال هر سال جشن می‌گیرد. از همان آغاز برگزاری این جشن‌های فرمایشی، «دهه فجر» در میان مردم به «دهه زجر» معروف شد زیرا حکومت با بریز و بپاش‌های فراوان، شهروندانی مانند دانش‌آموزان و و کارمندان و کارگران و قشرهای مختلف مردم را مجبور به شرکت در این مراسم می‌کرده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

تخریب مجسمه خمینی مدتی پس از به آتش کشیدن مجسمه تازه نصب‌شده‌ی قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسدراران انقلاب اسلامی در سنندج رخ داده که ۱۵ دی‌ماه به فاصله‌ی چند ساعت پس از برگزاری مراسم رونمایی در میدان «قمر‌ بنی‌هاشم» به آتش کشیده شد.

شهریور امسال نیز مجسمه سلیمانی در یاسوج آتش زده شد.

در ارتباط با تخریب مجسمه خمینی، حمیدرضا تأملی فرماندار اردستان از بازداشت یک شهروند به اتهام «اهانت و تخریب» مجسمه خمینی و مخدوش کردن تابلوهای خیابان اصلی میدان «خمینی» خبر داده که صبح دیروز شناسایی و بازداشت شده و اکنون در زندان نائین اصفهان زندانی است.

او گفته است: «بلافاصله با اشراف کامل عوامل اطلاعاتی و انتظامی در کوتاه‌ترین زمان این شخص هتاک دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.»

فرماندار اردستان فرد بازداشت‌شده را دارای سوء سابقه و معتاد به مواد مخدر معرفی کرده و گفته که «هم‌اکنون امکان گمانه‌زنی خاصی را نمی‌توان درباره انگیزه و دلیل این رفتارها از فرد مورد نظر داشت.»

این روزها ویدئوهای بسیاری از سخنرانی‌های خمینی در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد که وی در آنها بر این موضوع که اسلام با خون و شمشیر رشد کرد تأکید می‌کند. همچنین این ویدئوها نشان می‌دهند که رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی فردی بسیار بی‌سواد و بی‌ادب بوده است. کاربرانی که عمدتا از نسل‌های جوان ایران هستند با شگفتی این پرسش را مطرح می‌کنند که در آن زمان چگونه رهبران احزاب سیاسی و به اصطلاح مبارزانی که علیه حکومت شاه به زیر پرچم خمینی رفتند، متوجه شخصیت و اهداف خمینی نمی‌شدند!

همزمان حکومت در رسانه‌های وابسته و همچنین توسط سایبری‌های خود به تبلیغ «دهه فجر» و پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد. حال آنکه شبکه‌های اجتماعی ایرانی از جمله توئیتر به محلی برای لعن و نفرین به روح‌الله خمینی و یارانش و زمامداران کنونی جمهوری اسلامی تبدیل شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy