Tuesday, Jan 25, 2022

صفحه نخست » اختلاف بر سر سختگیری بیشتر علیه جمهوری اسلامی تیم مذاکره‌کننده آمریکا را بهم ریخت

top_012422.jpg- ریچارد نفیو معمار تحریم‌های اقتصادی قبلی علیه رژیم که خواستار سختگیری بیشتر علیه جمهوری اسلامی شده بود، از اوایل دسامبر در مذاکرات وین شرکت نکرده است.

- منابع مطلع می‌گویند بعد از نفیو دو نفر دیگر از اعضای تیم که خواستار سختگیری بیشتر علیه جمهوری اسلامی هستند از تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین جدا شدند.

کیهان لندن - برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین به خاطر اختلاف با رابرت مالی بر سر نحوه مذاکرات با جمهوری اسلامی کناره‌گیری کردند یا مسئولیت‌های خود را در مذاکرات کاهش داده‌اند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» دوشنبه ۲۴ ژانویه (۴ بهمن‌ماه) گزارش داد افرادی که از تیم مذاکره‌کننده آمریکا جدا شدند خواستار مواضع سختگیرانه‌تر در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی هستند.

منابع مطلع می‌گویند در حالی که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران به مرحله حساسی رسیده، اختلاف‌هایی در میان اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا بر سر میزان سختگیری علیه تهران و زمان ترک مذاکرات به وجود آمده است.

یک از اولین افرادی که از تیم مذاکره آمریکا جدا شد ریچارد نفیو معاون رابرت مالی بود. نفیو معمار تحریم‌های اقتصادی قبلی علیه رژیم ایران است که خواستار سختگیری بیشتر علیه جمهوری اسلامی شده. او از اوایل دسامبر در مذاکرات وین شرکت نکرده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

منابع مطلع می‌گویند بعد از نفیو دو نفر دیگر از اعضای تیم که خواستار سختگیری بیشتر علیه جمهوری اسلامی هستند از تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین جدا شدند.

از مسائلی که باعث جدایی آنها از تیم مذاکرات شد، اینست که چگونه باید تحریم‌های موجود را تشدید کرد و آیا مذاکرات را در حالی که رژیم ایران وقت‌کُشی می‌کند و برنامه‌های اتمی خود را پیش می‌برد باید متوقف کرد یا نه.

یک مقام بلندپایه آمریکایی به «وال استریت ژورنال» گفته است دولت جو بایدن بعد از بررسی دقیق دیدگاه‌های مختلف در بالاترین سطوح در قبال جمهوری اسلامی ایران به سیاست مشخصی رسیده و آن اینست که بازگشت به برجام فرصتی برای مهار بلندپروازی های اتمی ایران ایجاد می‌کند.

این مقام گفت علاوه بر نفیو یک عضو دیگر تیم مذاکرات وین درخواست کرده از تیم خارج شود. به گفته او هیچ عضو دیگر تیم کنار نرفته است.

وال‌استریت ژورنال نوشته این اختلافات از تابستان بروز کرده بود و برخی اعضای تیم اوایل دسامبر با ورود تیم تازه جمهوری اسلامی ایران به وین و کنار گذاشتن امتیازاتی که دولت قبلی ایران پذیرفته بود، خواستار پایان دادن به روند مذاکرات شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy