Sunday, Mar 20, 2022

صفحه نخست » ابراهیم رئیسی در اولین پیام نوروزی خود هفت‌سین را حذف کرد

رادیو فردا - ابراهیم رئیسی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ و قرن جدید اولین پیام نوروزی خود را در مقام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از محل مسجد جامع خرمشهر ایراد کرد.

آنچه بیش از هرچیز واکنش کاربران را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت، این بود که برخلاف رسم نوروزی، سفره هفت سین در کنار رئیس‌جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت.

R7sin.jpgابراهیم رئیسی در سخنان خود، اشاره‌ای به فلسفه نوروز و ویژگی‌های آئین نوروزی نکرد، و به‌جای آن در وصف مقاومت و ایستادگی در برابر به گفته او «دشمن» سخن گفت.

او مدعی شد که «شرق و غرب عالم... امروز برای تعامل با ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند».

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت که از «رنج‌های» مردم ایران «به صورت مستقیم» با خبر است و «در سفرهای استانی و در ملاقات‌های عمومی با مردم آن را لمس می‌کنم».

با این حال، او مدعی شد که «در هفت ماه از کار دولت تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت معیشت مردم و کنترل تورم انجام شد و همچنین توجه خاص به اقشار ضعیف داشته‌ایم».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این اظهارات در حالی است که تورم در سال ۱۴۰۰ که نیمی از آن در دوره ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی طی شده است، بیش از ۴۰ درصد بوده و قیمت ارزهای خارجی نیز سیر صعودی داشته است.

انتخاب مسجدجامع خرمشهر در خوزستان نیز که پارسال با بحران کم آبی و معیشتی رو‌به‌رو بود، از دیگر ویژگی‌های نخستین سخنرانی نوروزی ابراهیم رئیسی بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy