Wednesday, Mar 30, 2022

صفحه نخست » خط‌ و نشان تازه سپاه علیه کشور‌های منطقه

qods_033122.jpgنگرانی مقام‌های ایران از گسترش روابط کشور‌های منطقه با اسرائیل افزایش یافته است

ایندیپندنت فارسی - حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران به کشور‌های منطقه نسبت به برقراری و گسترش رابطه با اسرائیل هشدار داد و گفت از نظر جمهوری اسلامی چنین روابطی «غیر قابل قبول» است.

به گزارش روز چهارشنبه ۱۰ فروردین خبرگزاری فارس، سلامی این هشدار را در جریان بازدید از یگان‌های نظامی مستقر در جزیره ابوموسی داد و گفت رابطه با اسرائیل «تهدیدی برای منطقه و رژیم‌‌های‌ حاکم بر آن» محسوب می‌شود.

او افزود حضور اسرائیل در منطقه برای جمهوری اسلامی «قابل تحمل» نیست و کشور‌های منطقه «لازم است در این مشی سیاسی خود تجدید نظر کنند.»

گسترش روابط اسرائیل با برخی کشور‌های منطقه در سال‌های اخیر با اعتراض و نگرانی‌های عمیق مقام‌های جمهوری اسلامی همراه شده است.

«تایمز» اسرائیل هم به تازگی گزارش کرد که تل‌آویو با متحدان منطقه‌ای خود برنامه توسعه یک سیستم دفاعی مشترک برای محافظت در برابر تهدید پهپادها و موشک‌های جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

مقام‌های نیروی هوایی اسرائیل گفته‌اند برای ایجاد یک ائتلاف پدافند هوایی بین اسرائیل و امارات متحده و بحرین که از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک‌تر هستند، فرصت مناسبی فراهم شده است.

شکل‌گیری این ائتلاف بی‌ارتباط با افزایش حملات اخیر موشکی و پهپادی نیرو‌های نیابتی جمهوری اسلامی علیه برخی تاسیسات عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیست.

اسرائیل سیستم دفاع هوایی چند لایه و پیشرفته‌ای دارد و یکی از مزیت‌های چنین ائتلافی شناسایی و خنثی کردن تهدید‌های موشکی جمهوری اسلامی علیه کشور‌های منطقه می‌تواند باشد.

ارتش اسرائیل اخیرا تائید کرده در سال‌های اخیر دست‌کم چهار پهپاد ایرانی که به سمت اسرائیل یا کرانه باختری رود اردن و نوار غزه در حرکت بودند را رهگیری کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی گسترش همکاری‌های سیاسی و نظامی برخی کشور‌های منطقه با اسرائیل را ائتلاف «عبری_عربی» می‌خوانند که به ادعای آنها با هدف «ناامن کردن منطقه» شکل گرفته است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر بارها نسبت به گسترش این رابطه هشدار داده و از کشور‌های منطقه خواسته «گناه و خطایی بزرگ» برقراری رابطه با اسرائیل را جبران کرده و مسیر خود را تغییر دهند.

خامنه‌ای دو سال پیش نیز تصمیم امارات متحده عربی در عادی‌سازی رابطه با اسرائیل را «خیانت» به دنیای اسلام، جهان عرب و مسئله فلسطین خوانده بود.

او گفته بود این تصمیم دولت امارات مانند یک «لکه ننگ» برای کسانی است که باعث شدند پای اسرائیل «در منطقه» باز شود.

امارات متحده عربی هم در واکنش به این اظهارات خامنه‌ای و تعداد دیگری از مقام‌های جمهوری اسلامی در همان زمان علاوه بر احضار سفیر ایران، موضع‌گیری‌های تهران را غیرقابل قبول، غیرمسئولانه، مداخله‌جویانه و نقض حاکمیت ملی این کشور عنوان کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy