Sunday, Apr 24, 2022

صفحه نخست » توهم واجا و نابودی جاسوس های سیا و موساد

erfan_042422.jpgعرفان قانعی فرد

دوباره، در دوران مُلای هشتم واجا ( اسماعیل خطیب)، این ویروس جاسوس بگیری، رها نمی کند و دفتر و دیوان او هم مبتلا به این توهم است. دستگیری ۳ جاسوس موساد در سیستان و بلوچستان جدیدترین ادعای امنیت خانه مبارکه است. آنهم ادعایی که همواره در سالهای اخیر، ایران از موفقیت عملیات موساد، همواره شکست خورده است. اما این ادعاها، جز تبلیغات داخلی، چه سودی دارد؟

روزگاری در ساواک، بی سر و صدا، زبده ترین کارشناس های ضدجاسوسی، جاسوس های کارکشته روس را دستگیر می کردند و گزارش را به شاه فقید اطلاع می دادند جالب آنکه، شاه فقید از جزئیات همه عملیات ها اطلاع داشت. اما به دستور وی، هیچ رسانه ای به این موضوعات محرمانه مملکت نمی پرداخت.

در گفتگویم با سرتیپ منوچهر هاشمی، مدیرکل اداره ضد جاسوسی ساواک ، گفت: "خدمتکار خانم جمشید آموزگار برای روس ها کار می کرد. حتی یکی از معاون های نخست وزیری هم عامل روس ها بود!" شاه هم ما را در ساواک تشویق می کرد، تا عوامل روس را از دستگاه های کشور بیندازیم بیرون." حتی شاه اطلاع داشت که "حدود بهار ۱۳۵۷، اعلامیه های مجاهدین خلق در داخل سفارت شوروی در تهران چاپ می شد و صبح ها در جاهای شلوغ شهر، پخش می کردند. در مراقبت از جاسوس های روس، ما در ساواک، این فعالیت های براندازی و تقویت حرکت مسلحانه توسط شوروی را دیدیم! و نهضت آزادی این مجاهدین خلق را زاییده بود" و...

یکی از دیگر از کارکنان ارشد ساواک، مرتضی موسوی برایم گفت که ". پدربزرگ کيانوری رهبر حزب توده (شيخ فضل لله نوری) مورد احترام خمينی بود. او با ماموریت ک گ ب شوروی، رابطه نزديکی با خمينی برقرار ساخت . از ديگر سو در ميان مُلاها، مارکسيست هايی را نفوذ داده بود که مخفیانه با حزب توده مرتبط بودند و در نزديکی حزب توده با رهبران انقلاب نقش داشتند، ازجمله سيد محمود طالقانی، محمدی گيلانی،لاهوتی و موسوی خوئينی ها. بعد از 1357 در مجله ای که چاپ مشهد بود، مطالبی توسط پدر علی شريعتی نوشته شد که مدرس های زیادی که با او بودند و بعدا مُلا شدند، در عضويت حزب توده استان خراسان بودند مانند خوئينی ها و در کتاب چريکهای فدايی خلق (گذشته چراغ راه آينده) هم آمده، که پدر خوئينی ها - در زنجان محضردار و از اعضای برجسته فرقه دموکرات آذربايجان (ساخته و پرداخته شوروی ) بوده. [بگذریم که این جاسوس روس، بعدها - بنا به طنز روزگار - به پدر اصلاح طلبی در ایران و خواهان اصلاحات در داخل سیستم ولایت فقیه معروف شده و روزنامه سلام هم منتشر میکرد و ... اما او هم مانند رفسنجانی و منتظری ، جزو سرحلقه چپ های داخل حکومت ایران ( اصلاح طلبان ) بوده و هست!].

در هر کدام از این دو روایت و عملیات موفق آمیز، هیچ چیزی در رسانه های آن دوران، منتشر نشد. و ک گ ب صرفا با کمک عوامل خود در حزب توده، کنفدراسیون و نهضت آزادی و جبهه ملی و ... سعی در بدنام کردن ساواک داشت. امین فروغی - همکار ساواک - در این باره برایم گفت که : فحش دادن به شاه، مُد شده بود.خانم های سانتیمانتال نیویورک و پاریس برو هم در آن روزها،فحش می دادند. رنگ عوض کرده بودند.الان هم مُلاها بروند، همین ها در ۳ ثانیه، چهره عوض می کنند! عوامفریبی،منفعت طلبی و همرنگ جماعت شدن جزو خصلت ماست!... ساواک، عملیات موفقیت آمیز انجام می داد، ادعایی هم نداشت و نمی خواست علنی شود. صدها عملیات در منطقه داشت، یکی هم در رسانه ها نمی آمد و برای همین، اکثر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، به ما احترام زیادی داشتند.

البته و ایرج آرین پور در ۱۳۹۳ نظری متفاوت داشت و در آخرین دیدارمان گفت : مُرداد۱۳۳۹ شاه درباره اسرائیل و رابطه با آن اظهارنظر مثبت داشت. بعد، ۱۸ سال و۶ ماه و۲۲ روز فعالیت تبلیغی؛سازمان دهی؛چریک‌سازی؛ یادگیری مبارزه تروریستی علیه شاه توسط بسیاری از کشورهای آفریقایی و عرب ضدشاه ادامه یافت و ساواک، این تروریسم اسلامی را دست کم گرفت. بیشتر تمرکزش روی تروریسم مارکسیست لنینیست ها بود.

بعدها، دستگیری احمد مقربی، به دستور شاه فقید علنی شد اما در واقع امر، ساواک در آن عملیات، ک گ ب (سازمان جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی) را کیش و مات کرده بود. بعد از بلوای 1357 هم، محمدرضا سعادتی، پرونده را دزدید و به روس ها داد اما توسط افراد باقی مانده ساواک در سرویس خارجی، دستگیر، محاکمه و اعدام شد (۶ اردیبهشت ۱۳۵۸). ساواک، در عملیاتی پیچیده، بسیار دقیق و حرفه ای، عمل کرد و دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته را کشف و ضبط شد. و تیمسار نصیری، با خوشحالی گزارش شرف عرضی را به کاخ برد. و وقتی سی آی ای (CIA ) قصه را شنید، به عملیات موفقیت آمیز ساواک، تبریک گفت و ساعت ها با ساواک در این باره بحث و گفتگو داشتند. چون در ایام جنگ سرد، ساواک (SAVAK)و سیا، همکاری مشترک علیه ک گ ب داشتند.

احمد مُقَرِّبی همان سرلشگر نیروی زمینی شاهنشاهی که در تاریخ ۴ دی ماه ۱۳۵۶ به جرم جاسوسی برای اتحاد جماهیر شوروی اعدام شد. البته ۳۰ سال به ک گ ‌ب خدمت کرد و ۱۱ سال به طور مستمر با سفارت شوروی در تهران مربوط بود. و در آذر ۱۳۵۶ اعلام شد که شبکه جاسوسی ک.گ.ب ( KGB ) در ایران کشف شد. سرلشکر مقربی با کابانف (افسر جاسوسی سیاسی بود، توسط اداره هشتم ساواک دستگیر شد در ۴ دی‌ماه ۱۳۵۶ مطبوعات نوشتند که «... بنا به حکم دادگاه نظامی و رای صادره از دادگاه تجدید نظر ، احمد مقربی، به جرم جاسوسی و دادن اطلاعات حساس ارتش و اسرار نظامی ایران به عمال بیگانه در بامداد امروز اعدام شد.

وقتی از شادروان یحیی صادق وزیری در بهار ۱۳۹۰ پرسیدم، گفت: یک بار به محمد باهری،وزیر دادگستری گفتم:من هیچ علاقه‌ای ندارم که پشت میز بنشینم و فرمانبر اوامر شاه باشم،من کارم قضاوت است.چون شاه به دادگستری و قاضی و قانون احترام می گذاشت. کسی را بی دلیل دادگاه نمی آوردند... ناگهان درباره پرونده ای جاسوسی حرف زد و من هم با عصبانیت گفتم که به ما چه مربوط؟ کار ساواک و رکن 2 ارتش است و آنها صلاحیت و مشروعیت قضاوت در آن دارند، نه ما. در دادگستری نمی توانیم جرم جاسوسی کسی را ثابت کنیم! و بعدها، خود ساواک رفت و مقربی را کشف کرد و همه چیز را هم ثابت کردند که به ما در دادگستری مربوط نبود می بردند به دادگاه نظامی که مراحل دادرسی و اعلام محاکمه صورت بگیرد. همینطوری به سادگی نمی شد کسی را جاسوس خواند! دادگستری در آن ایام، حساب و کتاب داشت. به کسی پاسخ نمی دادیم، مستقل بودیم.

با این مقدمه، به ادعاهای 8 مُلای وزارت اطلاعات ( واجا / MOIS) در رسانه ها توجه بفرمائید که بخش شوم و تلخ از تاریخ معاصر ما است [ ۱۳۶۳-۱۳۶۸ /محمدی ری شهری ؛ ۱۳۶۸-۱۳۷۶ /علی فلاحیان؛ ۱۳۷۶-۱۳۷۷ /دُری نجف آبادی؛ ۱۳۷۷-۱۳۸۴ /علی یونسی؛ ۱۳۸۴-۱۳۸۸ /محسنی اژه ای؛ ۱۳۸۸-۱۳۹۲ /حیدر مصلحی؛ ۱۳۹۲-۱۴۰۰ /محمود علوی و از ۱۴۰۰ هم اسماعیل خطیب ] . در واقعیت امر، مورخ ها شاید نتوانند ۱ هزارم این شرح و قصه پریشانی حضور این ۷- ۸ مُلا را بنگارند! چند صد نفر به جرم جاسوسی اعدام شدند، زندان ابد گرفتند و... که ساختار شوم خلافت اسلامی ولایت فقیه را محافظت کنند... کمترین ربطی به منافع و مصالح ایران نداشته و ندارد. بیشتر ادعاهایشان، توسط موساد (Mossad) و سیا، مسخره و تکذیب شده.

مثلا از کارشناسان سیا در گفتگویی برای تز دانشگاهم گفت که چگونه محسن رضایی - عضو گروه تروریستی منصورون - بسیاری از انسان های بیگناه کارشناس نظامی را در جریان جنگ‌ایران و عراق؛ بجرم همکاری تخیلی با سیا اعدام کرد تا بی لیاقتی و بی کفایتی خودش را در جنگ نامقدس پنهان کند! کسی که نقش جمهوری اسلامی را در صدور تروریسم تقویت کرد . زیرا به دستور خامنه ای و رفسنجانی، سپاه_پاسداران و حزب الله در سودان، به القاعده آموزش می دادند. دورانی که وزیر اطلاعات علی فلاحیان و رئیس سپاه هم محسن رضایی بود.

و یا در کتاب انگلیسی ام (The Gruesome Mullah) که مجموعه نوشته هایم در اندیشکده بگین سادات اسرائیل (Begin-Sadat Center for Strategic Studies) بود و زمستان 1400 انتشار یافت، به گفتگویم با یکی از روسای قدیمی سی آی ای ، مایکل مورل (Michael Morell) اشاره کردم که علنا و رسما در گفتگویم با وی گفت: همه حرف های واجا درباره نابودی حلقه های سیا در ایران، دروغ و صرفا برای مصرف داخلی است!

دقیقا، در همه دوران های واجا، این ادعاهای پوچ بخاطر شکست های امنیتی و اطلاعاتی در رسانه های هر از چندگاهی منتشر می شود. سربازان گمنام امام زمان جعلی، برای راضی کردن فضای داخلی و نمایش رسانه ای در جلوی طرفداران ولایت فقیه، به انتشار این سخنان بی پایه و مایه، می پردازند.

روزگاری ساواک، حتی در خانه خمینی در نجف، آدم داشت و می دانست که خود خُمینی در نجف، شب ها رادیو بی بی سی گوش می داد و یا کتاب تحریرالوسیله خمینی توسط ساواک در ۲ نوبت به تیراژ ۵۰۰۰ نسخه چاپ شد و امیرکبیر آن را توزیع کرد تا مردم بدانند، اندیشه مُلای خشک مغز تبعیدی چیست؛ گرچه قران هم در دست مردم بود و می توانستند معنی حکومت اسلامی را دریابند اما امروزه پس از 43 سال محنت و نکبت، قطعا معنی فاسدترین و خونریزترین حکومت الله بر زمین را لمس و درک و تحمل کرده اند. و همین مردم، امروزه حق دارند بپرسند اگر واجا و ساس آنقدر در جاسوس بگیری، هنرمند است، اولا چه نیازی به افشای آن هست و ثانیا، چرا پر جاسوس ترین کشور جهان، در زیر سایه جمهوری اسلامی است؟ این چگونه حکومت الله بر زمین است که همه مشغول جاسوسی اند؟ر مسلمین جهان که شیفته و شیدای مُسکو است، ایران را به اجنبی های کمونیست بخشید و سپهر سیاسی ایران هم دچار این ویروس شده است. از حزب توده تا مجاهدین خلق [که ک گ ب برای نهضت آزادی ساخت] تا چریک فدایی خلق [که به شوروی گریخت] تا حزب های محلی تجزیه طلب که برایمان ساختند، همگی شیفته مسکو و مامور حفظ مناقع مسکو در ایران بوده و هستند. تاریخ معاصر، جز این ثابت می کند؟ آغاز توحش و بربریت با تروریسم اسلامی پس از ۱۳۲۰ و ادامه وحشت بزرگ پس از ۱۳۵۷ سالهای محنت و نکبت تاریخ معاصر ایران، پس از به قدرت رسیدن مُلایان است و حکمرانی ۲ مُلای سفیه وقیح (*ولی فقیه) که امنیت خانه مبارکه شان، کاری دیگر ندارد و مانند ماهیگیرها، هر چند روزی، جاسوس می گیرد!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy