Thursday, Apr 28, 2022

صفحه نخست » انتشار ویدیو تکاندهنده کشتار مخالفان توسط نیروهای امنیتی سوریه

syria_042622.jpgالعربیه - گاردین ویدیویی از جنایت‌ ضدبشری رژیم اسد منتشر کرد که در آن 41 غیرنظامی سوری چشم‌بسته با دستبند توسط یک افسر امنیتی رژیم سوریه کشته و سپس اجساد آنها سوزانده می‌شود

ویدیویی از جنایت هولناک علیه تعدادی شهروند سوریه منتشر شده که طی آن یک افسر امنیتی رژیم بشار اسد به 41 غیرنظامی چشم‌بسته و با دستبند شلیک کرده و سپس اجسادشان را روی هم انباشته و آتش می‌زند.

ویدیوی این حادثه که در سال 2013 در محله «التضامن» در حومه جنوبی دمشق رخ داده بود، چهارشنبه 27 آوریل توسط روزنامه بریتانیایی «گاردین» منتشر شد.

این ویدیو یک افسر امنیتی رژیم سوریه را نشان می‌دهد که در حال انجام اعدام‌های دسته‌جمعی و انباشتن اجساد و سوزندان آنها است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

قتل و سوزاندن اجساد

طبق این ویدیو، افسر اطلاعاتی مذکور قربانیان غیرنظامی بی‌خبر را با چشمان بسته و دستبند به سوی «حفره مرگ» هدایت می‌کند.

شخص شلیک‌کننده در این ویدیو عضو یکی از مخوف‌ترین نهادهای اطلاعاتی رژیم سوریه موسوم به شعبه 227 وابسته به اطلاعات نظامی ارتش است که طی حوادث چند سال اخیر سوریه مرتکب جنایات گسترده‌ای علیه مردم این کشور شده است.

افشای این ویدیو به 3 سال پیش باز می‌گردد، زمانی که یک نیروی شبه‌نظامی وفادار به رژیم اسد به‌طور تصادفی یک لپ تاپ متعلق به افسری از نیروهای امنیتی را دریافت و روی ویدیویی کلیک کرد.

شخص مذکور پس از مشاهده این ویدیو، با ضبط آن تصمیم به افشای این جنایت می‌کند. او پس از 3 سال ویدیو را به مکانی امن در اروپا ارسال کرده و با همکاری دو شخصیت دانشگاهی تلاش کرد در تحقیقاتی دقیق و استثنایی قاتل را شناسایی کند.

شناسایی یکی از جنایتکاران رژیم اسد

این ویدیو باعث شد «انصار شهود»، محقق سوری و پروفسور «اوغور اومیت» با اتخاذ روشی مناسب یکی از مشهورترین افسران امنیتی سوریه را با ارسال پیام‌هایی از طریق اینترنت فریب داده تا اسرار و جنایات دیگری را افشا کند.

اولین فردی که این ویدیو را فاش کرد، یک فعال سوری مخالف رژیم اسد مقیم در فرانسه بوده که آن را به «انصار شهود» و پرفسور «اوغور اومیت» از محققان مرکز هولوکاست و نسل‌کشی در دانشگاه آمستردام ارسال کرد.

21.jpg
امجد یوسف، افسر امنیتی عامل ارتکاب جنایت قتل‌عام غیرنظامیان سوریه

گاردین نوشته به‌دلیل ترس منبع افشاکننده از دستگیری یا کشته‌شدن و یا طرد از خانواده این ویدیو با تاخیر افشا و منتشر شد.

رژیم اسد طی سال‌ها 2011 تا 2013 در اوج درگیری با مخالفان جنایت‌های هولناکی در منطقه التضامن دمشق مرتکب شده است.

این ویدیو همانند جنایت‌ کشتار و سوزاندن غیرنظامیان توسط گروه داعش، از وحشتناک‌ترین ویدیوهایی است که جنایات رژیم اسد و شبه‌نظامیان فرقه‌ای حامی آن را آشکار می‌کند.

ویدیو مذکور همچنین بخشی از شکنجه، کشتار، ظلم و آوارگی مردم سوریه طی سال‌های اخیر را برملا می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy