Monday, May 2, 2022

صفحه نخست » توهم «ترور بیولوژیکی» نادر طالب‌زاده؛ ادعایی که دستمایه طنز شد

pen2.jpgایندیپندنت فارسی - نادر طالب‌زاده، مجری و مستندساز وابسته به حکومت ایران، در سال ۱۳۹۵ بدون ارائه سند و مدرک قطعی، مدعی شد که هدف «ترور بیولوژیکی» قرار گرفته است؛ حالا پس از مرگ او، یارانش که آنان نیز به جمهوری اسلامی ایران وابسته‌اند، ادعای «شهید» شدن طالب‌زاده را مطرح کرده‌اند؛ ادعایی که در رسانه‌های اجتماعی، دستمایه طنز برخی کاربران شد.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، در یادداشتی رسما نادر طالب‌زاده را «برادر شهید» خطاب کرد و حسن رحیم‌پور ازغذی هم در مراسم تشییع او گفت: «باید نادر طالب‌زاده را شهید طالب‌زاده نامید.»

علی مرادخانی، مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، نیز با انتشار خاطره‌ای از طالب‌زاده، ادعای ترور بیولوژیکی او را تکرار کرد. برخی دیگر از افراد نزدیک به حکومت پا را از این هم فراتر گذاشتند و مدعی شدند که نه تنها نادر طالب‌زاده، بلکه جمال شورجه و فرج‌الله سلحشور نیز ترور بیولوژیکی شده‌اند. فرج‌الله سلحشور و جمال شورجه نیز دو فیلمساز وابسته به حکومت ایران بودند.

نادر طالب‌زاده، مجری و مستندساز وابسته به جمهوری اسلامی ایران، در راه‌اندازی شبکه افق، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش مهمی داشت. او سال‌ها کنفرانس بین‌المللی «افق نو» و جشنواره «عمار» را در ایران برگزار کرد و متهم بود که از طریق دعوت مهمانان خارجی به ایران، برای حکومت «نیروی نفوذی» جذب می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

نام او مدتی قبل از مرگ و پس از جنجال مربوط به کاترین پرز شکدم، بار دیگر سر زبان‌ها افتاد ؛اما این فیلمساز نزدیک به حکومت هرگونه ارتباط با خانم شکدم را انکار کرد و گفت: «کاترین شکدم را من به ایران دعوت نکردم.»

نادر طالب‌زاده که از او به عنوان امنیتی‌ترین فیلمساز ایرانی یاد می‌کنند، حدود شش سال پیش ادعای ترور بیولوژیکی خود را مطرح کرد و به خبرگزاری فارس گفت که در جریان راهپیمایی اربعین، چمدان او را از هتلی در نجف برداشتند و نیمه‌شب چند روز بعد در کربلا پس فرستادند: «از همان روز که چمدان را تحویل گرفتم، حالم بد شد.»

ادعای نادر طالب‌زاده مبنی بر ترور بیولوژیکی آن‌قدر بی‌اساس بود که حتی مقام‌های حکومتی نیز در همان زمان آن را تکذیب کردند. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در این زمینه گفت: «اصل بر این است که چنین ترورهایی را بعید بدانیم» و غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، تاکید کرد که برای اثبات ترور بیولوژیکی نادر طالب‌زاده و افراد دیگر مدارک کافی وجود ندارد.

باوجود اینکه حتی مقام‌های حکومتی ادعای ترور بیولوژیکی نادر طالب‌زاده را رد کرده‌اند، برخی وابستگان حکومت قصد دارند او را قربانی «اهداف اسرائیل» و «شهید» خطاب کنند. این ادعاها که در توییتر با هشتگ «ترور بیولوژیکی» مطرح شد، واکنش طنز‌آمیز برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی را به دنبال داشت؛ آنان بار دیگر تئوری «توهم توطئه» در جمهوری اسلامی ایران را یادآور شدند و نوشتند که جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف «یهودی‌ستیزانه‌» خود، با شهید خطاب کردن نادر طالب‌زاده قصد دارد برای خود «قهرمان‌سازی» کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy