Monday, May 9, 2022

صفحه نخست » پرتره اندی وارهول از مریلین مونرو به قیمت نجومی فروش رفت

Marilyn.jpg ایندیپندنت فارسی ـ نقاشی چهره (پرتره) مریلین مونرو چاپ سیلک اثر اندی وارهول در سال ۱۹۶۴ رکوردشکنی کرد و به مبلغ ۱۹۵ میلیون دلار (۱۵۷.۸ میلیون پوند) به حراج گذاشته شد.

این نقاشی، مریلین در پس‌زمینه آبی، یکی از چندین نقاشی مجموعه وارهول از مونرو است که بعد از مرگ او در اثر زیاده‌روی در مصرف باریتورات در ۱۹۶۲، کشید.

نقاشی وارهول در مجموعه فروشندگان آثار هنری توماس و دوریس امان در سوییس نگهداری می‌شد و ۹ مه در کریستیز در نیویورک، به حراج گذاشته شد.

تخمین‌های پیش‌ از فروش این نقاشی تا ۲۰۰ میلیون دلار بود.

به گزارش بلومبرگ، این نقاشی به قیمت ۱۷۰ میلیون دلار به لری گگوسیان، دلال آثار هنری، برنده حراج فروخته شد. هزینه‌های اضافی مانند قیمت خریدار، ارزش نهایی آن را به ۱۹۵ میلیون دلار رساند.

👈 مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

الکس راتر، رئیس بخش هنر قرن بیستم و بیست‌ویکم گالری کریستیز، در بیانیه‌ای برای اعلام حراج گفت: «مریلین در پس‌زمینه آبی اوج تمام‌عیار پاپ آمریکایی است. این نقاشی فراتر از ژانر پرتره است و جایگزین هنر و فرهنگ قرن بیستم می‌شود.»

نقاشی مریلین مونرو در پس‌زمینه آبی رکورد حراج جهانی را شکست و به عنوان گران‌ترین اثر قرن بیستم به قیمت ۱۹۵ میلیون دلار در حراج فروخته شد.

این حراج رکورد فروش یک اثر هنری پابلو پیکاسو در قرن بیستم با عنوان «زنان الجزیره» را که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۷۹.۴ میلیون دلار فروخته شده بود، شکست.

به گفته کریستیز، تمام عواید این فروش به بنیاد توماس و دوریس امان در زوریخ سوییس تعلق خواهد گرفت تا برای برنامه‌های تحصیلی و سلامت کودکان سراسر دنیا هزینه شود.

وارهول این اثر را بر اساس عکس تبلیغاتی سال ۱۹۵۳ مونرو برای فیلم «نیاگارا» نقاشی کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy