Tuesday, May 10, 2022

صفحه نخست » برای رهایی احمدرضا جلالی، کوروش گلنام

Kourosh_Golnam.jpgتنها راه رهایی احمد رضا جلالی پزشک و پژوهش‌گر مدیریت بحران به گروگان گرفته شده در ایران، دادنِ یک اولتیماتوم جدی از سویِ سوئد، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به حکومت اسلامی ایران است که همه قانون‌های بین‌المللی را زیر پا نهاده است و در جنایت و تجاوزه به حقِ انسانی دیگران هیچ مرزی نمی‌شناسد.

پیشینه

احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی ـ سوئدی از سال ۱۳۸۸ ساکن سوئد و سرگرم کار در دانشگاه بوده است. او که در اردیبهشت ۱۳۹۵ به دعوت چند دانشگاه به ایران سفر کرده بود، به اتهامِ بی‌پایه " جاسوسی و فروش اطلاعات به اسراییل" بازداشت و از آن هنگام به عنوان گروگان در زندان بدنامِ اوین به سر می‌برد. در همه این سال‌ها مرخصی به او داده نشده و از سال گذشته حتا اجازه تماس تلفنی با خانواده را هم ندارد. بارها خبرهای جسته و گریخته‌ای از وضع جسمی و روحیِ بد او گزارش شده است. در فروردین همین سال ۱۴۰۱ خبر کتک‌زدن او در بهداری اوین منتشر شد. او اجازه تماس و دیدار با خانواده نداشته است و با روش‌های فشار شناخته شده در حکومتِ "عدلِ علی" وادار به اعتراف تلویزیونی نیز شده است که اندک ارزشی ندارد.

در باره اعتراف تلویزیونی و برنامه ریزی رذیلانه آن، به این گزارش تریبون زمانه در آذر ۱۳۹۶ به نقل ازسازمان حقوق بشر ایران توجه کنید:
"به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر، در پی بخش فیلمی منتسب به «اعترافات جلالی» در پیامی از زندان اوین عنوان کرد: «بنده درهیچ‌یک از بازجویی‌ها و هیچ جای این ویدیو به انتقال اطلاعات به این گروه اروپایی اعتراف نکرده‌ام و اساسا اطلاعاتی هم در اختیار نداشته‌ام. در این فیلم فقط درخواست‌های این گروه نمایش داده شده و پاسخ‌های من به این درخواست‌ها حذف شده‌اند."

jalali.jpg

احمدرضا جلالی، پیش و پس از دستگیری


این پژوهشگر می‌گوید که برای انجام فیلمبرداری، چندین ماه او را در سلول انفرادی بدون دسترسی به وکیل و بازپرس و بدون اجازه تماس با خانواده نگه داشته‌اند. (تاکید از من)
او هم‌چنین در این تماس تلفنی از ده‌ها مورد تهدید علیه خود و اعضای خانواده‌اش خبر داده است.
طبق اظهارات جلالی وی را بدون رضایت مقابل دوربین قرار داده‌اند تا مطالب دیکته شده توسط ماموران وزارت اطلاعات را تکرار کند. این پژوهشگر از مدتی پیش تحت درمان با داروهای آرام‌بخش توسط پزشکان بند قرار داشته است.
در این فایل صوتی جلالی می‌گوید: "درست قبل از فیلمبرداری، بازجوها لباس‌های مرا آورده‌اند و قسم خورده‌اند که بعد از فیلمبرداری و ظرف دو ساعت آزاد خواهم شد و به سوئد برمی‌گردم." (تاکید از من)
این‌ها روش‌های ضد انسانی و شناخته شده حکومت اسلامی است که در دروغ‌پردازی، پرونده سازی، ریا کاری و جنایت شهره جهان است.

تنها راه رهایی

تنها راه رهایی پزشک و پژوهشگر احمدرضا جلالی گروگانِ حکومت ایران که تهدید به اعدام شده است، بالا بردن نهایت هزینه اعدامِ او است. هزینه‌ای برابر با بیرون انداختن این حکومتِ آشوبگر و تبهکار از سازمان ملل، قطع ارتباط سیاسی اتحادیه اروپا و دیگر کشورها با این حکومت.
این حکومت لاف‌وگزاف فراوان دارد و می‌پندارد با تهدید به اعدام این پژشک بیگناهِ و گروگان، سیستم دادگستری سوئد در مجازات تبهکار و آدمکش حمید نوری
(عباسی)، پَس خواهد نشست. آنان در خیالِ خام خود سیستم قضایی سوئد را نیز چون سیستم بی‌پایه، فاسد و فرمایشی قضایی خود به‌شمار آورده‌اند و نمی‌توانند حتا تصور کنند که نه دولت سوئد و نه پارلمان سوئد حقِ دخالت در امر قضایی را ندارند و این سیستم کاملن مستقل عمل می‌کند. سوئد فرانسه "ژاک‌شیراک" و یا "فرانسوا میتران" نیست که در سازش‌هایی کثیف جنایت‌کاران حکومت اسلامی را از زندان آزاد کند.
یک برخوردِ جدی یا حکومتِ تبهکار اسلامی در ایران و دست برداشتن از سازش، ‌ که تاکنون آسیب سنگینی هم به مردم ایران، هم منطقه و جهان وارد آورده است، تنها راه رهایی همه گروگان‌ها در ایران است. من به عنوان یک ایرانی برای چندمین بار اعلام می‌دارم که این حکومت را نماینده مردم ایران ندانسته و خواهان بیرون کردن نمایندگان این حکومت از سازمان ملل و دیگر سازمان‌هایِ جهانی هستم. امیدوارباشیم همه هم‌میهنان به ویژه در بیرون از ایران هرگونه که می‌توانند به پشتیبانی از پزشک گرفتار و گروگان در ایران، احمد رضا جلالی بپردازند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy