Friday, May 27, 2022

صفحه نخست » حضور مختلط طرفداران حکومت در ورزشگاه آزادی + تصاویر

azadi_052522.jpgصدای آمریکا - عصر پنجشنبه پنجم خرداد شمار زیادی از زنان و مردان موسوم به ارزشی و انقلابی، با حضور در ورزشگاه آزادی به همخوانی سرودهای انقلابی از جمله سرود موسوم به «سلام فرمانده» پرداختند. این گردهم‌آیی در حالی با تبلیغات زیاد رسانه‌‌های حکومتی در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور مختلط زنان و مردان برگزار ‌شد که مقامات جمهوری اسلامی، سالهاست از حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال جلوگیری می‌کنند که همین امر به چالشی بزرگ برای فوتبال ایران تبدیل شده‌، تا جایی ‌که فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، ایران را به حذف از رقابتهای جهانی تهدید کرد.

مقامات فدراسیون فوتبال ایران، علت عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها را آماده نبودن زیر‌ساخت‌ها عنوان کرده‌‌اند، اما پس از برگزاری همایش «سلام فرمانده» کاربران فضای مجازی با اشاره به تصاویر حضور زنان در ورزشگاه آزادی با تمسخر از این بهانه مسوولان حکومت یاد کرده‌اند.

یکی از کاربران توئیتر با اشاره به همزمانی برگزاری جشن سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی با عزاداری مردم آبادان به علت ریزش ساختمان متروپل و کشته شدن ۱۹ هموطن نوشت: خوب شد ورزشگاه آریا‌مهر در زمان محمدرضا شاه پهلوی ساخته‌ شد وا‌گرنه رهبر جمهوری اسلامی جایی را نداشت تا از هوادارانش بخواهد آنجا جمع شوند و برایش سلام فرمانده بخوانند. بنایی که بیش از ۵۰ سال قبل ساخته شده و همچنان پابرجاست.

01.jpg02.jpg03.jpgطراح و سازنده استادیوم ورزشی آریامهر، عبدالعزیز فرمانفرماییان از معماران بنام ایرانی است او همچنین، ساختمان وزارت کار و موزه فرش را هم طراحی کرده ‌است.

عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب هم در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به فاجعه رخ داده در آبادان نوشت:«آنقدر همدلی و درک نداشتند که این جشن زاید در این دوره عسرت و سختی مردم را به بهانه فاجعه آبادان یک هفته عقب بیندازند بلکه «جشن» اندکی معنای واقعی پیدا‌کند.»

برخی از متدینین هم با انتقاد از همزمانی برگزاری این جشن با شب شهادت امام ششم شیعیان، طرفداران حکومت را به بی قیدی مذهبی متهم کردند. محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس در توئیتی نوشت: «وقتی می‌خواهید جشن بگیرید نگاهی به تقویم بیاندازید مقارن با شهادت امام جعفر صادق(ع) نباشد، نگاهی هم به گوشه و کنار کشور بیاندازید مردم عزادار عزیزان از دست رفته‌شان نباشند.»

سید بشیر حسینی که خود را کارشناس امور فرهنگی رسانه معرفی کرده اما بعد از برگزاری این گردهم‌آیی حکومتی با حضور در شبکه خبر گفت:«این لشگرکشی به یک یوم الله تبدیل شد و مردم از آن حاجت گرفتند.»

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه چندی پیش «سرود سلام فرمانده را یک اجرای آسمانی خوانده و گفته‌بود: «سلام فرمانده» یک کار فرهنگی زیبا است که در تاریخ کشور ماندگار می‌شود.

04.jpg05.jpg06.jpg07.jpgسرود سلام فرمانده نخستین بار اسفند ۱۴۰۰ ساعاتی پیش از تحویل سال در تلویزیون استانی گیلان پخش شد و پس از سخنرانی سال تحویل رهبر جمهوری اسلامی از شبکه سه روی آنتن رفت.

انتشار این نماهنگ تبلیغاتی، هم‌زمان با موج گسترده گرانی و تورم و همچنین اعتراضات عمومی، واکنش‌ها و حاشیه‌هایی را در پی داشته است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با هشتگ‌هایی نظیر «سلام درمانده»، «سلام وامانده»، و «سلام پس‌مانده» و بارگذاری ویدئوهایی روی این سرود تبلیغاتی، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را با پایان کار رهبرانی مثل هیتلر، صدام، و قذافی مقایسه کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy