Monday, Jun 13, 2022

صفحه نخست » نامه احمدی نژاد به زلنسکی

an_061222.jpgدولت بهار نوشت :رئیس نهم و دهم نوشت: مقاومت ملی اوکراین و استقبال جهانی ملت ها از آن، به زعم بسیاری از دلسوزان، اندیشمندان و مصلحان، فرصتی تاریخی برای ظهور اراده عمومی جهانی در جهت غلبه بر قدرت های فاسد و شیطانی و آزادی از قید استعمار و سلطه سیاست های ضد بشری سرمایه داری را فراهم ساخته است.

محمود احمدی‌نژاد در نامه به رییس جمهور اوکراین نوشت: متاسفانه بزرگترین سازندگان و صادر کنندگان سلاح در جهان ، خود در شورای امنیت سازمان ملل با حق وتو، مسئول باصطلاح برقراری امنیت در جهان شده اند.

محمود احمدی نژاد در نامه ای خطاب به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، بر درک عمیق ملت ایران از مقاومت مردم اوکراین در برابر متجاوزین تاکید کرد و افزود: برای اولین بار طی دهه های اخیر، حرکت متحد و عمومی ملت ها در محکومیت تجاوز و تجاوزگر و برای حمایت از مردم اوکراین، علاوه بر واداشتن سیاستمداران و حاکمان کشورها به ویژه مقامات عمدتاً سازشکار اروپا به همراهی با مردم و انجام برخی اقدامات ، موجب رسوایی متجاوزین و کندی حرکت ماشین جنگی روسیه شده است.

وی در این نامه با اشاره به قابل دوام نبودن وضع موجود و ناتوان شدن بیش از پیش نظام سلطه برای اداره امور جهان تصریح کرده است که جهان نیازمند تغییر و تحول اساسی و استقرار نظمی بر اساس منافع و مصالح بشری است. نظمی که بر پایه به رسمیت شناختن حقوق اساسی و کامل تک تک انسانها، مشارکت و نظارت دائمی آنان، ممنوعیت هر نوع انحصار و احتکار در قدرت و ثروت و همراهی تمامی آزادی خواهان، عدالت طلبان و آحاد مردم جهان بر پا شود.

متن کامل نامه رئیس جمهور اسبق ایران به ولودیمیر زلنسکی به شرح زیر است:

عالیجناب آقای ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی

رییس جمهوری محترم اوکراین

سلام علیکم

خوشبختانه امروز مقاومت مردم اوکراین از یک سو موجب تکریم و حمایت آشکار ملت های گوناگون، آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان از آن‌ها و از سوی دیگر موجب محکومیت گسترده و عمومی تجاوز آشکار حکومت و ارتش روسیه به یک کشور مستقل شده است.

ملت بزرگ ایران نیز، که در دوران اخیر، زخم سنگین ناشی از یک تجاوز جنایتکارانه به سرزمین خود را بر تن دارد، با احساس نفرتی شدید از جنایات ضد بشری متجاوزین و با درکی عمیق از ابعاد مقاومت ملت اوکراین، در کنار مردم شما ایستاده است.

برای اولین بار طی دهه های اخیر، حرکت متحد و عمومی ملت ها در محکومیت تجاوز و تجاوزگر و برای حمایت از مردم اوکراین، علاوه بر واداشتن سیاستمداران و حاکمان کشورها به ویژه مقامات عمدتاً سازشکار اروپا به همراهی با مردم و انجام برخی اقدامات ، موجب رسوایی متجاوزین و کندی حرکت ماشین جنگی روسیه شده است.

همچنین دولت آمریکا که برای ادامه ساخت و پرداخت نظم جدید و در یک توافق پنهانی، منتظر تصرف اوکراین توسط روسیه ظرف چند روز بود، تحت فشار افکار عمومی، مجبور به اتخاذ مواضعی به نفع مردم اوکراین و علیه متجاوز گردید.

آقای رییس جمهور؛

جنابعالی به عنوان یک سیاستمدار آزادیخواه، با تاریخ جهان و به ویژه با گذشته پر از جنگ ، تجاوزگری و درگیری در قاره اروپا آشنا هستید.

سیاستمداران و حاکمان مستبد، زیاده خواه و سلطه جوی اروپایی، طی چند صد سال دوران استعمار، به نام عمران و آبادانی، با هجوم و تصرف کشورها در چهار قاره، فقر، جنگ و عقب ماندگی را به ملت ها تحمیل کرده، منابع آنان را به غارت برده و فرهنگ و هویت آنان را پایمال کردند و هم زمان، در جغرافیای اروپا نیز رقابت ها ، درگیری ها و جنگ های گسترده را به راه انداختند.

توسعه آگاهی ملت های تحت سلطه و شکل گیری حرکت های استقلال طلبانه و آزادیخواهانه در قرن های ۱۹ و ۲۰ میلادی ، استعمارگران را در تداوم سیاست‌های تجاوز طلبانه و ضد بشری، با مشکلات و موانع جدی و بزرگی مواجه ساخت.

دو جنگ بزرگ جهانی، مقدمه تغییر شرایط، تولد آمریکای قدرتمند و مسلط جهانی و برقراری نظمی جدید گردید.

جنگ دوم با برنامه ریزی سرمایه داری جهانی به سیطره پنج کشور آمریکا، شوروی، انگلیس، چین و فرانسه در قالب دو قطب ساختگی شرق و غرب بر جهان انجامید و عملاً آن‌ را به دو بخش تحت سلطه آنان تقسیم کرد.

دو قطبی که در ظاهر رقیب و معارض یکدیگر ولی در نقشه‌ای بزرگتر و در عمل، مکمل و عامل بقا و دوام یکدیگر بودند.

هر کدام برای توجیه اعمال سلطه گرایانه در منطقه تحت نفوذ و همچنین برای مدیریت مردم خود، نیازمند طرف مقابل بودند.

در این دوران، غارت ثروت و نفی هویت ملت ها ، سرکوب آزادی، نقض استقلال و حاکمیت های ملی و سلب حق تعیین سرنوشت ملت ها، به عنوان مولفه های اصلی سیاست، از سوی قدرت ها بر جهان تحمیل شد.

همچنین به راه انداختن و تحمیل جنگ ها ، دخالت در امور حاکمیتی و سرزمینی دیگران ، توسعه پایگاه های امنیتی و نظامی، کودتا علیه دولت های مردمی و مستقل و فشارهای اقتصادی به ملت های آزادیخواه، کارنامه صد در صد مردودی از سیاست ها، برنامه ها و اقدامات سیاسی حاکمان در این دوره را به ثبت رسانده است.

به طور مثال؛ حاکمیت سایه تاریک جنگ و ترویج خصومت و خشونت و اختلاف افکنی بین ملت ها و جوامع از راهبردهای اصلی قدرت ها بوده است. برقراری مسابقه تسلیحاتی و رقابت برای تصاحب سود صدها میلیارد دلاری سالیانه و محکومیت تحمیلی ملت های متخاصم، درگیر و یا نگران و مرعوب به پذیرش به اصطلاح حمایت های قدرت های بزرگ، فلسفه وجودی راهبرد جنگ را تبیین و توجیه می کند. باید تصریح کرد که اقتصاد نظام سلطه و در راس آن نظام سرمایه داری، عملاً و آشکارا یک اقتصاد جنگی است و بدون جنگ امکان حل و فصل مشکلات و تسویه کسری های خود را ندارد.

متاسفانه بزرگترین سازندگان و صادر کنندگان سلاح در جهان ، خود در شورای امنیت سازمان ملل با حق وتو، مسئول باصطلاح برقراری امنیت در جهان شده اند. حلقه بسته ای که در حقیقت همواره طراحان و برنامه ریزان و حامیان اصلی ناامنی ها، جنگ ها و جنگ افروزان بوده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy